فرار از زندان ذهن

(0)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
399

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب فرار از زندان ذهن

انتشارات یوشیتا منتشر کرد:
هنگامی که از خواب بر‌می‌خیزیم، سفر روزانه ذهن ما آغاز می شود.
بخش زیادی از ذهن ما، بطور ناخواسته درگیر افکار مزاحم و پریشان می‌شود.
بیشتر این افکار به شکل ناخواسته در ذهن ما خطور می کنند و احساس ترس، نا امیدی، سر افکندگی و… را در ما ایجاد می‌کنند.
افکار مزاحم را می‌توان به افکار آینده هراسی، ترس، قضاوت محور و تخیل محض طبقه بندی کرد.
فراموش نکنید که لزوما تمامی افکار ما واقعی نیستند. اما گاهی اوقات، در مقابل افکارمان به گونه‌ای برخورد می‌کنیم که گویی کاملا واقعی هستند و پیروی از انها جز افزایش درد و رنج ثمری ندارد.
برای رهایی از افکار مزاحم، نباید به آن‌ها اعتماد کنیم و آن‌ها را واقعی بدانیم.
همچنین، نباید از افکارمان به صورت کور کورانه پیروی کنیم.
برای داشتن ذهنی آرام، اعتقاد به افکار را کنار بگذارید و صرفا آن‌ها را از چشم اندازی دور مشاهده کنید.
دیدگاه خود را نسبت به افکارتان تغییر دهید تا از آثار مخرب افکار مزاحم، در امان باشید.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب فرار از زندان ذهن اثر متیو مک‌کی


کتاب فرار از زندان ذهن از دکتر متیو مک کی در سال 2007 منتشر شد. این کتاب مجموعه‌ای از تمرین‌های روزمره و اطلاعاتی دربارۀ کارکرد ذهن است تا بتوانید با کمک آن‌ها کنترل ذهن‌تان را به دست بگیرید و خود را از دست افکار مزاحم خلاص کنید تا در نهایت به آرامش برسید.

از نظر دکتر متیو مک‌کی، ذهن انسان در واقع مثل مکانی است که افکار در آن‌جا نگهداری و پردازش می‌شود. ما معمولاً کنترل کمی بر افکارمان داریم اما اغلب این افکار را زیادی جدی می‌گیریم، حتی زمانی که تجربه به ما نشان دهد که آنچه فکر می‌کنیم با تجربه‌هایمان متفاوت است. ما اغلب اجازه می‌دهیم افکار مختلف ذهن ما را فریب دهند یا افکار مزاحم ذهن ما را پریشان کنند.

زمانی که افکار مزاحم و پریشان ذهن ما را درگیر کنند، آن‌وقت است که ذهن از وظیفۀ اصلی خود که همان پردازش افکار است باز می‌ماند. جلوگیری از ورود افکار مزاحم، مهارتی است که هر شخصی باید آن را بیاموزد تا بتوانذ ذهنی آسوده‌تر و به تبع آن تفکری کارآمدتر داشته باشد.

در کتاب فرار از زندان ذهن چه می‌خوانیم؟

به محض بیدار شدن از خواب، سفر روزانۀ ذهن آغاز می‌شود. ذهن ما می‌تواند هم یک راهنمای دلسوز باشد و هم گاهی اوقات ما را از مسیر اصلی خارج کند و به بیراهه بکشاند. ذهن بسیاری از ما به سمتی حرکت می‌کند که ما دوست نداریم، در واقع اگر ذهن ما به بیراهه بکشد، افکاری مانند ترس، احساس بی‌ارزشی و شکست به ذهن ما می‌آید و ما را به سمت عصبانیت سوق می‌دهند.

نویسنده در بخش اول کتاب فرار از زندان ذهن دربارۀ پنج نوع تفکر متفاوت صحبت کرده است و در بخش دوم کتاب به شما یاد می‌دهد که چگونه انواع تفکر را از یکدیگر متمایز کنید و چه دیدگاهی نسبت به آن‌ها داشته باشید. همچنین نقش هر تفکر و تأثیر آن بر زندگی ما نیز بررسی شده است. در بخش سوم کتاب، نویسنده به شما یاد می‌دهد که چطور بدون در نظر گرفتن محتوا، تفکری را مدنظر قرار دهید و چگونه افکار وحشتناک و هولناک را از ذهن خود دور نگه دارید.

با کمک کتاب فرار از زندان ذهن یاد می‌گیرید که چطور کنترل ذهن و افکار خود را به دست بگیرید و آن را به سوی برقراری آرامش برانید. شما با تمرین‌ها و راهنمایی‌های این کتاب می‌آموزید که به افکار خود بی‌طرفانه بنگرید و علایق و اعتقادات خود را در پذیرش یا عدم پذیرش آن‌ها لحاظ نکنید.

فهرست مطالب فصل اول

مقدمه مترجم
مقدمه: هنر فرار از زندان ذهن
فصل اول: به چه چیزی فکر می‌کنید؟
۱. تصویرسازی ذهنی
۲. گذر متقابل بین دنیای درون و بیرون
۳. مشاهدۀ گذشته: حافظه در برابر مشاهده
۴. تفکرات قضاوت محور
۵. مشاهده و احساسات در برابر قضاوت
۶. افکار روایی
۷. آینده‌نگری؛ برنامه‌ریزی در مقابل آینده‌هراسی
۸. آینده‌نگری؛ تخیل در برابر مشاهده
۹. نقش تجربه در تفکر

بریده‌هایی از کتاب فرار از زندان ذهن

«رفت و برگشت بین زمان گذشته و حال، شیوه‌ای است که حرکت از گذشته به سوی زمان حال را تسهیل می‌کند. این تمرین به شما این امکان را می‌دهد تا مهاجرت در زمان را تجربه کنید. می‌توانیم این تمرین را با استفاده از حافظۀ خود آغاز کنیم. حافظه به ما کمک می‌کند تا اتفاقات مربوط به گذشته را بازخوانی کنیم. برای مدتی خود را به گذشته متصل کنید. منظره‌ای مربوط به زمان گذشته را در ذهن خود مجسم کنید و اشیا، رنگ‌ها و صداهای موجود در آن را به‌ خاطر بیاورید، حتی سعی کنید که خود را با دما و بافت آن وضعیت سازگار کنید. اکنون به زمان حال باز گردید. در حال حاضر، دقیقاً چه چیزی می‌بینید؟ به چشمان خود اجازه دهید تا محیط پیرامونتان را به خوبی برانداز کند. توجه خود را نسبت به هر آنچه که می‌شنوید، حتی کوچک‌ترین و مبهم‌ترین صداها جلب کنید. دست شما در حال لمس کردن چه چیزی است؟ آیا فشاری بر روی بدن خود حس می‌کنید؟ چه حسی دارید، حس سرما یا گرما؟ یک الی دو دقیقه در این حالت بمانید تا به خوبی آن را درک کنید.»

«گذشته همانند جنگلی است که می‌توان در آن، از وجود گونه‌های کمیاب گیاهی و جانوری موجود لذت برد که البته این یک روی سکه است و روی دیگر آن شاید وجود مارهای غول پیکر آدم‌خوار در آن باشد که حتی تصور آن نیز ما را می‌آزارد. در واقع، گذشتۀ شما تا حدی وابسته به آن چیزی است که در پی آن بوده‌اید، شواهدی در این باره در زندگی فعلی شما وجود خواهد داشت و اگر کارهای بی‌ارزش و بیهوده‌ای انجام داده باشید باز هم اثرات آن بر زندگی فعلی شما مشهود خواهد بود. گذشتۀ هر فرد می‌تواند همانند یک معدن طلا یا همانند یک میدان مین عمل کند. شما دربارۀ گذشتۀ خود، چکار می‌کنید؟ شما می‌توانید حرکت به سوی گذشته را آغاز کنید. گذشته، مکانی است که ذهن شما به سوی آن می‌رود یا آن را ترک می‌کند. اگر گذشتۀ شما همانند محل آسایش و پناهگاهی برای شما باشد، از ورود به آن لذت ببرید و اگر باعث آزردگی شما می‌شود، آن را ترک کنید و به زمان حال بازگردید و در صدد برقراری آرامش باشید.»

«مجدد به زمان حال بازگردید و توجۀ خود را به محیط معطوف کنید. به هر صدایی که می‌شنوید توجه داشته باشید، حتی به تحرکات پوست خود نیز دقت کنید. رفت و برگشت بین زمان حال و گذشته را سه الی چهار مرتبه تکرار کنید و در هر زمان و وضعیتی که هستید دقایقی را به آن اختصاص دهید. هنگامی که این رفت و برگشت بین زمان حال و گذشته به پایان رسید، دقایقی را به تفکر درباره این سؤالات اختصاص دهید. تمایل دارید که هنگام بازگشت به زمان گذشته، خود را در کدام مکان مشاهده کنید؟ یک مکان فرح‌بخش، یک مکان خنثی یا یک مکان متروکه؟ در کدام زمان، آرامش و آسایش را بیشتر احساس می‌کنید؟ حال یا گذشته؟ در کدام زمان، احساس بهتری نسبت به خود دارید؟ حال یا گذشته؟ دوست دارید بیشتر وقت خود را در کدام زمان صرف کنید؟ حال یا گذشته؟»

خواندن کتاب فرار از زندان ذهن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب فرار از زندان ذهن مانند چراغی در تاریکی به شما کمک می‌کند خود را از تاریکی و ظلمت افکار رها کنید. همچنین می‌توانید با شیوه‌های خلاقانۀ این کتاب از سفر روزانۀ ذهن خود لذت ببرید.

دربارۀ نویسندۀ کتاب فرار از زندان ذهن

کتاب فرار از زندان ذهن

دکتر متیو مک‌کی، استاد مؤسسۀ رایت در برکلی، کالیفرنیا است. او کتاب‌های متعددی در زمینۀ دستیابی به آرامش و کاهش استرس، افزایش عزت نفس، افکار و احساسات، کنترل خشم و عصبانیت نوشته است. بیش از چهار میلیون نسخه از کتاب‌های او در سراسر دنیا به فروش رفته است. مک‌کی مدرک دکترایش را در رشتۀ روان‌شناسی بالینی از دانشگاه روان‌شناسی کالیفرنیا دریافت کرد. او یک مطب خصوصی دارد و تخصصش درمان شناختی-رفتاری اضطراب و افسردگی است.

از دیگر آثار متیو مک‌کی می‌توان به «درمان 30 دقیقه‌ای اضطراب»، «تکنیک‌های شناختی برای افزایش اعتماد به نفس»، «تکنیک‌های رفتار درمانی دیالکتیکی»، «رهایی از مشکلات بین فردی»، «غلبه بر شرم و افسردگی»، «مهارت‌های زندگی زناشویی»، «درمان اضطراب»، «درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی برای زوج‌ها»، «تمرینات عملی برای رسیدن به آرامش و کاستن از استرس» و «زندانیان باور» اشاره کرد. 

امتیازات

کتاب فرار از زندان ذهن از سایت آمازون امتیاز 4.3 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 3.6 از 5 را دریافت کرده است.

تحلیل سی بوک از کتاب فرار از زندان ذهن

نشر یوشیتا کتاب فرار از زندان ذهن اثر متیو مک‌کی را با ترجمۀ محسن شعبانی منتشر کرده است.

در کتاب فرار از زندان ذهن می‌آموزید که چطور ذهن خود را از شر افکار مزاحم خلاص کنید، چطور در برابر این‌گونه افکار ایستادگی کنید و به آن‌ها اجازه ندهید که به پردازش ذهن شما آسیبی برسانند. تمرین‌های ارائه شده در کتاب رهایی از زندان ذهن به شما کمک می‌کند تا افکار مزاحم را از خود دور کنید. هر تمرین کتاب مبتنی بر درمان پذیرش و تعهد (ACT) نوشته شده است. 

اگر از کتاب فرار از زندان ذهن خوشتان آمده، این کتاب‌ها را از دست ندهید

چرا تابه‌حال کسی این‌ها را به من نگفته بود؟ اثر جولی اسمیت روان‌شناس بالینی است. او در این کتاب با توصیه‌های علمی خود راهکارهایی برای مقابله با اضطراب، افسردگی، شکست‌های غیرمنتظره، کمبود اعتماد به نفس و غیره ارائه داده است. جولی اسمیت این کتاب را بر پایۀ شواهد پژوهشی و اطلاعات ارزشمندی نوشته است که طی سالیان متمادی به آن‌ها دست یافته است.

- افسردگی نهفته اثر مارگارت رابینسون رادرفورد روان‌شناس بالینی است. او در این کتاب در مورد علائم و اثرات یک مشکل جدی به نام افسردگی کاملاً نهفته زندگی می‌کند. او معتقد است کسانی که سعی می‌کنند هیچ‌گونه احساس منفی از خود بروز ندهند و در مقابل مشکلات زندگی خم به ابرو نمی‌آورند، به مرور دچار افسردگی نهفته می‌شوند که به اندازۀ افسردگی جدی، طاقت‌فرسا و ویرانگر است.

ذهنیت برنده اثر جیمز کلییر نویسندۀ کتاب خرده عادت‌ها یا عادت‌های اتمی است. نویسنده در این کتاب با تکنیک‌های کاربردی به خوانندگان کمک می‌کند تا بتوانند به اهداف خود برسند. اگر هر چه تلاش می‌کنید همچنان در راه رسیدن به اهدافتان پیشرفتی نمی‌کنید، اگر ساعت‌ها وقت می‌گذارید اما مهارت‌هایتان تغییری نمی‌کند و احساس می‌کنید دارید در زندگی درجا می‌زنید،‌ این کتاب برای شماست.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی