30بوک
فنی
عمومی
هیدرولوژی آب زیرزمینی

هیدرولوژی آب زیرزمینی (2)

(0)

2,000,000ریال

1,800,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
29

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب هیدرولوژی آب زیرزمینی

انتشارات دانشگاهی کیان منتشر کرد:
بی شک مهم ترین نگرانی مردم ساکن کره زمین در قرن 21، مساله آب است؛ چرا که ذخایر موجود، تامین‌كننده نیاز بشر نیست. سرانه ده‌ها هزار مترمکعب در سال در اوایل قرن 20، هم‌اکنون به مقادیر اندکی در حدود 5 تا 10 هزار مترمکعب در سال كاهش یافته و دورنمای تامین همین سرانه در طی 20 سال آینده بسیار تیره و تار است.
آب‌های زیرزمینی اگرچه بخش کمی از کل منابع آبی موجود در جهان را تشکیل داده، ولی مهمترین منبع تامین‌کننده آب شیرین به شمار می‌رود. با توجه به اینكه حفظ و حراست از این منبع با ارزش نیازمند داشتن دانش کافی از اصول و مبانی حاکم بر شرایط كمی و كیفی سفره‌های زیرزمینی است، بنابراین كتاب حاضر به عنوان یکی از کتب مرجع آب زیرزمینی، می‌تواند برای این منظور بسیار مفید و موثر واقع شود.
این کتاب در واقع ترجمه فصول 6 تا 14 کتاب Groundwater Hydrology نوشته آقایان David Keith Todd و Larry W. Mays است که در قالب جلد دوم ارایه شده و دربرگیرنده مباحث زیر است:
• اثرات محیطی تراز سطح آب زیرزمینی ؛
• مدل¬سازی آبخوان ؛
• مباحث كیفی سفره‌های زیرزمینی ؛
• مدیریت آب زیرزمینی ؛
• بررسی‌های سطحی و زیرسطحی آب زیرزمینی ؛
• تغذیه مصنوعی ؛
• نفوذ آب شور به آبخوان‌های ساحلی.
در این کتاب مفاهیم هر بخش همراه با مثال‌های کاربردی و متنوع ارایه شده تا خواننده دید بهتری را در نحوه کاربرد آن در شرایط واقعی پیدا نماید. از آنجا که کتاب حاضر قابل استفاده برای دوره‌های کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری رشته‌های هیدروژئولوژی، عمران، کشاورزی، معدن و ... است، سعی شده متن کتاب با عبارت‌های سلیس و روان ترجمه و ارایه گردد. لازم به ذکر است تمامی مطالب ترجمه شده، در ابتدا توسط مترجمان به دقت مطالعه شده و برخی از مثال‌های آن مورد حل مجدد قرار گرفته‌اند و سپس پس از رفع نواقص ارایه گردیده است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی