غزل سیب

(0)

600,000ریال

540,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
126

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب غزل سیب

انتشارات نیماژ منتشر کرد:
- «غزل سیب» مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه منیرالدین بیروتی است که همه در دهه‌ی 90 نوشته شده‌اند یا سیر نوشتنشان به مرحله‌ی نهایی رسیده است. آن‌چنان که از اطلاعات انتهای هر داستان برمی‌آید، هر کدام از داستان‌های این مجموعه چندین‌بار بازنویسی شده‌اند، صیقل خورده‌اند و در نهایت تبدیل شده‌اند به کلّی منسجم و یک‌پارچه که از منظر کیفیت روایی و کیفیت زبانی مثال‌زدنی هستند.
درواقع منیرالدین بیروتی راوی خستگی‌ناپذیری است که از نیمه‌ی دوم دهه‌ی هفتاد تاکنون از نام‌های معتبر و شناخته‌شده‌ی داستان ایران بوده است. او در رمان‌ها و مجموعه‌داستان‌هایش هم به «چه گفتن» توجه بسیار داشته و هم به «چگونه گفتن»؛ این توجه به «چگونه گفتن» اکنون بیروتی را صاحب صدا و سبکی خاص خود کرده است. آن‌گونه که هر کتابش در فضای ادبی ایران می‌تواند یک اتفاق محسوب شود.
برشی از کتاب:
افعیِ زرد، خودش عاشقی بوده که از خدا خواسته افعیِ زردی بشود به دهانه‌ی غار، چطور؟ خب، معشوق یا تو بگو زنش که دوستش داشته خیلی، دردِ ناجوری به جانش می‌ریزد. توی غار چرا چپیده بودند؟ زن، خواهانِ بسیار داشته و جوان دشمنِ بسیار و از ترس چپیده بودند توی غار… خلاصه‌اش می‌شود همین که زن از درد می‌میرد و جوان دعا می‌کند افعی بشود جلوی غار تا حتی بعدِ مردنِ آن زن، جنازه‌اش را غریبه‌ای نبیند!!

- منیرالدین بیروتی راوی خستگی‌ناپذیری است که از نیمه‌ی دوم دهه‌ی هفتاد تاکنون از نام‌های معتبر و شناخته‌شده‌ی داستان ایران بوده است. او در رمان‌ها و مجموعه‌داستان‌هایش هم به «چه گفتن» توجه بسیار داشته و هم به «چگونه گفتن»؛ این توجه به «چگونه گفتن» اکنون بیروتی را صاحب صدا و سبکی خاص خود کرده است. آن‌گونه که هر کتابش در فضای ادبی ایران می‌تواند یک اتفاق محسوب شود.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی