امواج گرانشی

(0)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
214

علاقه مندان به این کتاب
4

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب امواج گرانشی

انتشارات بهجت منتشر کرد:
در سال 2015، پس از 50 سال جست وجو، امواج گرانشی برای نخستین بار آشکارسازی و علم اخترشناسی برای همیشه دگرگون شد. در سال 2017 جایزه نوبل در رشته ی فیزیک را به دانشمندان رهبری کننده ی این طرح اعطا کردند.
اخترشناسی همواره به تابش الکترو مغناطیسی اعم از نور مرئی، امواج رادیویی، پرتوهای X و جز آن وابستگی داشته است. اما امواج گرانشی که بنا بر پیش بینی نسبیت عام اینشتین چین و شکن هایی در بافتار فضا و زمان است، می تواند از موانعی بگذرد که هر گونه نوری در برابرشان میخکوب می شود.
دانش پیشگان در دو رصدخانه ی لیگو در ایالات متحد امریکا آشکارسازهای بسیار بسیار حساسی ساختند که توانایی تشخیص شان در حد تکان های 100 برابر کوچک تر از اندازه ی هسته های اتمی است. با استفاده از این آشکارسازها، چین و شکن های ناشی از دو سیاه چاله ای را ضبط و ثبت کردند که با حرکت مارپیچی در همدیگر ادغام می شدند و فضا زمان را به ارتعاش در می آوردند.
این برای نخستین بار بود که سیاه چاله ها را به طور مستقیم آشکارسازی می کردند اما همین امر نوید بخش آینده ی بسیار پرباری برای اخترشناسی است. یک روزی در آینده، ممکن است به گذشته برگردیم و ثانیه های نخست خود عالم را زیرنظر بگیریم.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی