30بوک
کتاب عمومی
روانشناسی
ذهن و روح
چگونه رنجی را که نمی توانیم درمان کنیم به دوش بکشیم

چگونه رنجی را که نمی توانیم درمان کنیم به دوش بکشیم

(0)
نویسنده:

2,490,000ریال

2,241,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
9891

علاقه مندان به این کتاب
102

می‌خواهند کتاب را بخوانند
3

کسانی که پیشنهاد می کنند
11

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب چگونه رنجی را که نمی توانیم درمان کنیم به دوش بکشیم

انتشارات میلکان منتشر کرد:
جورنالی تصویری که به شما کمک می‌کند با صداقت و مهربانی و پذیرش فقدان با سوگ خود روبه‌رو شوید به جای این‎که با آن بجنگید یا انکارش کنید.
مگان دیواین، متخصص و مشاور سوگ و نویسنده‌ی کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست در جورنال چگونه رنجی را که نمی‌توانیم درمان کنیم به دوش بکشیم راه‌های جدید و خلاقانه‌ای را برای ارتباط با سوگ، بدون تکرار مکررات، کلیشه‌ها یا راه‌حل‌های ساده و مرحله‌ای ارائه می‌دهد. به گفته‌ی دیواین «قدرتی باورنکردنی می‌یابیم اگر بتوانیم در مورد سوگ‌مان حرف بزنیم و از حقیقت آن بگوییم.» این جورنال فرصتی است تا داستان‌تان را به زبانی که برای‌تان راحت‌تر است بازگو کنید بدون این‌که نیاز داشته باشید پایان خوشی برای آن دست‌وپا کنید.
این جورنال جایی برای کندوکاو سوگ‌تان با تمام بخش‌های عجیب، غمگین، وحشتناک و حتی زیبای آن است، جایی برای گفتن تمام حقیقت درباره‌ی این‌که خودِ واقعی‌بودن همین‌جا و همین لحظه چه شکلی است. چگونه رنجی را که نمی‌تواینم درمان کنیم به دوش بکشیم همراه هر روزه‌ی شماست تا با سوگ و اندوه خود هم‌صحبت شوید. با انجام فعالیت‌های سرگرم‌کننده و به کمک ابزارهای سودمندِ این جورنال درحالی‎که راه‌هایی برای زیستن در کنار فقدان پیدا می‌کنید، به نوشتن، نقاشی‌کشیدن، خط‌خطی‌کردن و درک عمیق‌تر زندگی نیز تشویق می‌شوید.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب چگونه رنجی را که نمی‌توانیم درمان کنیم به دوش بکشیم اثر مگان دیواین


کتاب چگونه رنجی را که نمی‌توانیم درمان کنیم به دوش بکشیم جورنالی برای سوگ، فقدان و غم و اندوه است. مگان دیواین، روان درمانگر و سخنران که پیش از این نیز با کتاب پرمخاطب «عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست» به خوانندگان نشان داد چطور با اندوه و فقدان مواجهه شوند، این بار کتاب چگونه رنجی را که نمی‌توانیم درمان کنیم به دوش بکشیم را در سال 2021 منتشر کرد تا به خوانندگان بیاموزد چگونه در مقابل سوگ از خود مراقبت کنند.

غم و اندوه پاسخی طبیعی به مرگ و از دست دادن است. بسیاری از مردم فکر می‌کنند که غم و اندوه مثل بیماری است، باید درمان شود یا هر چه زودتر از آن رها شد اما غم و اندوه بیماری نیست که درمان شود یا مشکلی که برطرف شود. هر کسی این حق را دارد تا به روش طبیعی و درست سوگواری کند. 

کتاب چگونه رنجی را که نمی‌توانیم درمان کنیم به دوش بکشیم یک جورنال یا همان کتاب کاری ساده است که جدول زمانی، چک لیست یا هیچ چیز کلیشه‌ای ندارد. مگان دیواین با همان سبک کتاب پرمخاطب «عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست» بدون عوام فریبی، جورنالی را ارائه کرده است تا به خواننده یاد بدهد چطور با صداقت و مهربانی با غم و اندوه مواجه شوند. این کتاب جورنالی است مملو از راه‌های خلاقانه و منحصربه‌فرد است تا با غم خود به گفت‌وگو بشینید. 

مگان دیواین می‌گوید: «این که اجازه داشته باشیم در مورد غم و اندوه حقیقت را بگوییم و آن را کتمان نکنیم خود یک عمل فوق‌العاده قدرتمند است.»

در کتاب چگونه رنجی را که نمی‌توانیم درمان کنیم به دوش بکشیم چه می‌خوانیم؟

در ابتدا گذر از سوگ برایتان غیرممکن به‌نظر می‌رسد، ولی این را بدانید که نهایتاً می‌توانید با سوگ کنار بیایید. مگان دیواین با آنچه در این کتاب ارائه کرده به شما کمک می‌کند تا با سو‌گ‌تان رابطه برقرار کنید، تا یاد بگیرید چطور با آن کنار بیایید و مهم‌تر از همه چیزهایی را بیابید که باید برایشان زندگی کنید. مگان دیواین در کتاب چگونه رنجی را که نمی‌توانیم درمان کنیم به دوش بکشیم در سه بخش و هفده فصل مطالبی مفید برای همیاری با پزشکان و متخصصان ارائه کرده است. 

«این جورنال جایی است برای بیان حقیقت، تمام حقیقت دربارۀ سوگ شما؛ جایی است که سوگ می‌تواند کش بیاید و هر قدر که می‌خواهد پرسروصدا، طولانی، شریر، اسفناک، غمگین و شیرین باشد، بدون این‌که کسی بخواهد آن را زیبا جلوه دهد یا شما را تحت فشار بگذارد (حتی می‌توانید بخش‌های زیبای آن را یادداشت کنید) و جایی برای کاوش چیزهایی که حتی ذره‌ای هم که شده سوگ‌تان را تسکین می‌دهند. این صفحات پذیرای همه چیز هستند.»

جورنال این کتاب مخصوص این است که در آن بنویسید، نقاشی کنید و آن را با خود به این‌طرف و آن‌طرف ببرید تا در روزهای طوفانی به شما کمک کند. تعدادی دستورالعمل پایه و مفید نیز در این جورنال برای مواجهه و گذر از غم و اندوه ذکر شده است. می‌توانید با توجه به نیازتان پیش بروید و چیزهایی را که به نظرتان با سوگ شما هماهنگ نیست نادیده بگیرید. جدول‌ها، فهرست‌ها و نقشه‌های موجود در کتاب برای کمک به شماست تا سوگ‌تان را درک کنید و به کمک این موارد بتوانید در این سوگ از خود حمایت کنید. هر زمان که بخواهید می‌توانید دوباره به تمرین‌هایتان برگردید و آن‌ها را مرور کنید.

بخشی از فهرست مطالب کتاب چگونه رنجی را که نمی‌توانیم درمان کنیم به دوش بکشیم

• مقدمه
بخش اول: رهسپاری
• فصل اول: ماجرا آغاز می‌شود
• فصل دوم: اگر امتناع کنم چه؟
• فصل سوم: دوام‌آوردن با کمی کمکِ واقعی یا خیالی
• فصل چهارم: نمای درونی
• فصل پنجم: تمامش دردآور است
بخش دوم: (یک‌جورهایی) ماجراجویی
• فصل ششم: جاده‌های ناهموار پیش‌رو
• فصل هفتم: آسایش و ترمیم
• فصل هشتم: موهبت‌ها و مخاطرات حواس‌پرتی
• فصل نهم: خشم سزاوار فصل خاص خود است
• فصل دهم: دیدگاه
• فصل یازدهم: عطیۀ غایی
بخش سوم: بازگشت
• سپاسگزاری
• منابع
• دربارۀ نویسنده
• دربارۀ تصویرگر

بریده‌هایی از کتاب چگونه رنجی را که نمی‌توانیم درمان کنیم به دوش بکشیم

«در ماه‌های ابتدایی سوگواری‌ام، در برابر هر چیزی که می‌گفتند حتماً سوگواری را پایان می‌بخشد، مقاومت می‌کردم. شاید شما هم همین احساس را داشته باشید. هیچ‌چیز قرار نیست سوگ‌تان را برطرف کند، نه این کتاب کار و نه هیچ منبع دیگری. برطرف‌شدن سوگ چیزی نیست که دنبالش می‌گردیم. ما به دنبال همراهی، پذیرش و ابزارهایی هستیم که این سوگ را در ذهن و دل‌تان تنها کمی تسکین ببخشند. می‌خواهم به شما کمک کنم آنچه پیش از این دربارۀ خودتان می‌دانستید از پایه بنا کنید، عشقی را که برای‌تان باقی مانده پیدا کنید و آن را در روزهای پیش روی زندگی‌تان دنبال کنید. اگر متوجه شدید که در برابر فعالیت‌ها و تمرین‌های این کتاب مقاومت می‌کنید می‌توانید مخالفت خود را بنویسید یا بکشید و در آن کاوش کنید. گاهی مقاومت حرف‌های جالبی برای گفتن دارد.»

«سوگواری با داستان‌سرایی متفاوت است. منظورم این است که این فقط داستانی نیست که شما زندگی‌اش می‌کنید. شما این‌جایید، چون کسی را از دست داده‌اید که نمی‌توانید بدون او زندگی کنید، نمی‌خواهید بدون او زندگی کنید. گنجاندن تمام این اتفاق در دل داستانی با آغاز، میانه و پایان و کامل‌کردن آن با تبدیل شخصیت اصلی به کسی که حتی از خود واقعی او بهتر است، قرار نیست به تنهایی کارساز باشد. در بطن حقیقت مرگ و فقدان، داستان‌ها عمدتاً می‌توانند پوچ و بی‌معنی باشند، اما در دل ساختار داستان کلاسیک، به‌خصوص در سفر قهرمان داستان، راستی، درستی و سودمندی وجود دارد. داستان به آنچه شاید می‌توانست بدون شکل و رعب‌آور به نظر برسد نظم و ساختار می‌بخشد. سفر قهرمان با زندگی معمول او، شاید یا غمگین، شروع می‌شود و او به‌طور معمول بیشتر خشنود است تا بی‌قرار و بعد اتفاقی می‌افتد.»

«سوگ تجربه‌ای همه‌جانبه است؛ خستگی بیش از حد شما علتی دارد، این‌که ممکن است طاقت شما به اندازۀ قبل نباشد علتی دارد، این‌که تمرکزتان از بین رفته و حتی چیزهای ساده هم برای‌تان گیج‌کننده هستند علتی دارد. ذهن‌تان در تلاش است چیزی را درک کند که با عقل جور در نمی‌آید. جسم‌تان در تلاش است غیرممکنی را درون خود نگه دارد. کل سیستم‌تان خیلی سخت کار می‌کند فقط برای که بتوانید هر روز جان سالم به‌در ببرید.» 

خواندن کتاب چگونه رنجی را که نمی‌توانیم درمان کنیم به دوش بکشیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

هیچ‌کس دوست ندارد در زندگی با غم و اندوه مواجه شود اما سوگ و فقدان چیزی است که در هر صورت در بخشی از زندگی با آن مواجه خواهیم شد. این کتاب به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر با این بخش دردناک از زندگی کنار بیایید.

دربارهٔ نویسندهٔ کتاب چگونه رنجی را که نمی‌توانیم درمان کنیم به دوش بکشیم

کتاب چگونه رنجی را که نمی‌توانیم درمان کنیم به دوش بگیم اثر مگان دیواین

مگان دیواین در بانگور، مین به دنیا آمد. مدرک کارشناسی‌اش را در رشتۀ هنر از کالج گودارد در سال 1997 دریافت کرد. کارشناسی ارشدش را در رشتۀ هنرهای زیبا در همین کالج و در سال 1999 دریافت کرد و در سال 2003 مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی مشاوره را از دانشگاه آنتیوخه نیوانگلند گرفت. کار حرفه‌ای‌اش را به عنوان روان درمانگر از سال 2001 شروع کرد و بیش از 15 سال متخصص روان‌درمانی بالینی بود. او از درمانگران پیشگام فقدان و غم و اندوه است و در کتاب‌ها و مقاله‌هایش دربارۀ روش‌های درست مقابله با فقدان و سوگ صحبت می‌کند. او از سال 2009 و از طریق وب سایت، حضور در رسانه‌ها، برنامه‌های آموزشی و انجمن‌های مختلف سعی دارد تا عقاید فرهنگی جوامع مختلف را در مواجهه با سوگ تغییر دهد. دومین کتابش با عنوان «چگونه رنجی را که نمی‌توانیم درمان کنیم به دوش بکشیم» در سال 2021 منتشر شد. مقاله‌هایش در مجله‌هایی مانند نیویورک تایمز، واشنگتن پست، هاروارد بیزینس، آتلانتیک، سان و سایر نشریات به چاپ رسیده‌ و بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند.

امتیازات

کتاب چگونه رنجی را که نمی‌توانیم درمان کنیم به دوش بکشیم از سایت گودریدز امتیاز 4.3 از 5 و از سایت آمازون امتیاز 4.7 از 5 را به دست آورده است.

تحلیل سی بوک از کتاب چگونه رنجی را که نمی‌توانیم درمان کنیم به دوش بکشیم

کتاب چگونه رنجی را که نمی‌توانیم درمان کنیم به دوش بکشیم اثر مگان دیواین با ترجمۀ مهشید شبانیان را نشر میلکان به چاپ رسانده است.

این کتاب قرار نیست به شما کمک کند تا از گذشته عبور کنید یا جای خالی عزیزان‌تان را فراموش کنید، به‌جایش تشویق، تمرینات و ابزارهای خود مراقبتی روزانه‌ در این کتاب گنجانده شده است. با این کتاب درد و ناراحتی خود را بنویسید. تمرینات مختلف کتاب به شما کمک می‌کند تا با مراحل مختلف فقدان مثل بی‌خوابی کنار بیایید. این کتاب به شما هنر حواس‌پرتی و مراقبت از خود را می‌آموزد. 

اگر از کتاب چگونه رنجی را که نمی‌توانیم درمان کنیم به دوش بکشیم خوشتان آمده، این کتاب‌ها را از دست ندهید

عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست کتاب اول مگان دیواین است. او در این کتاب به داستان زندگی و سوگ خودش پرداخته است و به خوانندگان کمک می‌کند که سوگ خود را درک کنند و با آن کنار بیایند. از نظر مگان دیواین غم و اندوه هیچ ایرادی ندارد اما فرهنگ ما غم و اندوه را یک جور بیماری می‌داند که باید هر چه سریع‌تر درمان شود. او در این کتاب رویکردی جدید و عمیق برای مقابله با غم و اندوه ارائه کرده است.

تولستوی و مبل بنفش اثر نینا سنکویچ نویسندۀ آمریکایی است. او در این کتاب به داستان زندگی خودش پرداخته است که خواهر خود را از دست می‌دهد و تصمیم می‌گیرد با خواندن روزی یک جلد کتاب با سوگ و اندوه خود کنار بیاید. این کتاب به انتخاب کاربران گودریدز بهترین کتاب خاطرات و اتوبیوگرافی است.

ـ کتاب شجاعت رنج بردن: چارچوبی درمانی در مواجهه با عمیق‌ترین بحران‌های زندگی، اثر درل و سارا ون تانگرن زوجِ روان‌درمانگر است. آن‌ها این کتاب را با الهام از روان‌شناسی وجودی و مثبت‌نگر نوشتند و در این کتاب چارچوبِ درمانی جدیدی را به خوانندگان معرفی کرده‌اند تا به آن‌ها کمک کنند از میان رنج به شکوفایی و معنا برسند. این کتاب درواقع ادای احترامی است به روح ویکتور فرانکل، متخصص اعصاب، روان‌پزشکِ بازماندهٔ هولوکاست که زندگی خود را صرف رمزگشایی راه‌های تغییر درد و رنج و ایجاد معنا و شکوفایی از دلِ آن کرد.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (5)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • زهرا عجمی زاده
    • پاسخ به نظر

    مرسی که هستی سی بوک جان تا هروقت این دل بخواد بیاد و برگرده اون کتابی که انگار مختص برای حالش نوشته شده رو پیدا کنه و بگیره...(💜

  • تصویر کاربر

    • ملیکا اکبری اکبری
    • پاسخ به نظر

    من این کتاب رو از همینحا سفارش دادم . عالیی بود مخصوصا برا کسایی که ی غم بزرگ دارن و ی عزی و از دست دادن

  • تصویر کاربر

    • Narges Ommi
    • پاسخ به نظر

    اینو هدیه بده به اون دوستت که خیلی غمگینه و نمیتونه از پس غصه هاش بربیاد. اینجوری بهش کمک میکنی تا افسرده نشه )

  • 1
  • 2

بریده ای از کتاب (1)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • زهرا عجمی زاده
    • 1

    برایت حضور شخص دیگری را آرزو می کنم که کنارت قدم بردارد و به هر شکلی بارت را سبک کند.شخصی با روحی مهربان که به حقیقت چشمانت نگاه کند و جویای حالت باشد،نه فقط امروز،بلکه هفته ها و سال ها،تا بیست سال دیگر.

عیدی