30بوک
کتاب عمومی
فلسفه
عمومی
فلسفه ژان لوک نانسی

فلسفه ژان لوک نانسی

(0)

950,000ریال

855,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
500

علاقه مندان به این کتاب
11

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب فلسفه ژان لوک نانسی

انتشارات شب‌خیز منتشر کرد:
ژان-‌لوک نانسی یکی از برجسته‌ترین متفکران فرانسوی معاصر است. او از طریق بازصورتبندی ابتکاری مفاهیم و مقولات سنت فلسفه‌ی قاره‌ای، و در گفت‌وگوی انتقادی با مهم‌ترین فلاسفه‌ی این سنت، هستی‌شناسی اصیلی پرورانده است که نحوه‌ی اندیشیدن ما به دین، سیاست، اجتماع، تجسد و هنر را تغییر می‌دهد.
این اثر نخستین شرح جامع و سیستماتیک از فلسفه‌ی ژان-‌لوک نانسی است. ماری ایو-مورین، پژوهش‌گر و استاد فلسفه‌ در دانشگاه آلبرتا، اندیشه‌ی فیلسوف فرانسوی را به اتکای بررسی نخستین کارهای وی تا آثار متأخرش درباره‌ی واسازی مسیحیت تشریح می‌کند. مورین شرحی فشرده و اجمالی از مفاهیم بنیادی اندیشه‌ی نانسی که در کلیه‌ی آثار او حضور دارند عرضه می‌کند. مضمون مشترک در آثار نانسی نوعی تَرَک و شکافِ اساسی در قلب هر «نفس»ی است که نفسْ به اتکای آن گشوده می‌شود، در معرض دیگری قرار می‌گیرد و با خود و سایر نفوس نسبت می‌یابد. هستی‌شناسی نانسی، در جست‌وجو برای گشودنِ نحوه‌ای از اندیشیدن به «حد» یا «لبه» به منزله‌ی بودگاهِ معنا، دوگانه‌های سنتی نظیر فرد و اجتماع، درونی و بیرونی، ماده و روح، و شیء و اندیشه را کنار می‌زند. مورین در این اثر بر اصالت اندیشه‌ی نانسی تأکید می‌گذارد و نشان می‌دهد که فلسفه‌ی او منطق درونی خاص خود را دارد.
مخاطب این کتاب کلیه‌ی پژوهش‌گران فلسفه و سایر رشته‌های علوم انسانی خواهند بود که در پی درک سیستماتیک و انتقادی اندیشه‌ی یکی از اصیل‌ترین متفکران معاصر هستند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی