آب در غربال

(0)

590,000ریال

472,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
288

علاقه مندان به این کتاب
5

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب آب در غربال

انتشارات خوب منتشر کرد:
کامالا مارکاندایا نویسنده و روزنامه نگار اهل هندوستان است. او در دانشگاه مدرس تحصیل کرد و از همان زمان به داستان نویسی و انتشار آثارش در روزنامه روی آورد. پس از استقلال هندوستان به بریتانیا مهاجرت کرد اما همچنان بر اصالت هندی خود تأکید داشت. آثار ماکاندایا درباره شکاف فرهنگی جامعه شهرنشین و روستانشین هندوستان است. کتاب حاضر نخستین رمان منتشرشده مارکاندایاست که با استقبال فراوانی روبه رو شد و پس از آن نیز نزدیک به ده اثر از او به زبان انگلیسی منتشر شد.
آب در غربال روایتگر داستان پرپیچ وخم دختری ست به نام روکمانی که در مزرعه ای کنار همسرش کار می کند تا روزگار بگذراند، مزرعه ای که بارها و بارها خشک سالی، آفات و بادهای موسمی آن را تا مرز نابودی کشانده اند. روکمانی با جسارتی مثال زدنی تمام توانش را به کار می گیرد تا در برابر طوفان فقر و فاجعه بایستد و در این مسیر با متفاوت ترین روزهای زندگی اش مواجه می شود.
منتقد نشریه کِرِکس ری ویوز نوشته است که این اثر زندگی روستایی در جنوب هند را با زبانی ساده اما جذاب و حکمت آموز بیان می کند. او آب در غربال را اثری نامیده که روح شرقی به خوبی در آن جریان دارد و ساختار روایی با همدلی ها و شوخی های جذابی همراه شده که خواندن کتاب را به تجربه ای جذاب تبدیل می کند.
.
آب درغربال داستانی است بسیار لطیف و زیبا از زندگی و عشق و فقر و مرگ و بقا در روستایی دورافتاده در هند؛ داستان یک زندگی یک زندگی بسیار متفاوت که در پایان «از آنچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است» و همچون «آب در غربال» از آن هیچ برجای نمی ماند، مگر عشقی ملایم و دیگر هیچ!
«اکنون گاهی می توانم به وضوح ببینم: حجاب گشوده می شود و چند ثانیه ای آسمان آبی و درختان شاداب را می بینم، سپس دوباره آن حجاب به رویم بسته می شود و به دنیای خود بازمی گردم، دنیایی که با گذر هر روز اندکی تیره تر می شود. با این حال تنها نیستم، زیرا چهره های کسانی که دوستشان داشته ام، چیزهایی که با آن ها آشنا بوده ام، شکل ها، حالت ها، تصویرها همیشه در برابرم هستند و گاهی چنان زنده اند که به راستی نمی توانم بگویم آن ها را می بینم یانه، آیا آن حجاب برداشته می شود تا رخصت دهد ببینم یا صرفا آن ها را در ذهن خود می بینم.»
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی