استبداد شایستگی

(0)
نویسنده:

2,980,000ریال

2,682,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
2363

علاقه مندان به این کتاب
40

می‌خواهند کتاب را بخوانند
4

کسانی که پیشنهاد می کنند
3

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب استبداد شایستگی

انتشارات کتاب پارسه منتشر کرد:
شاید بتوان گفت استبداد شایستگیِ مایکل سندل در زمان و موقعیتی درست نوشته شده است. کتابی که نه‌تنها با روزگار فعلی امریکا بلکه با حالِ بیشتر کشورهای جهان همخوانی دارد. به نظر می‌رسد کشورهای سراسر جهان به‌تدریج از آرمان‌های مساوات‌طلبانة خود فاصله می‌گیرند و شایسته‌سالاران با شعار «هرکسی با تلاشِ خود به هر جایی که دوست دارد می‌رسد» نابرابری‌های موجود در جامعه را منطقی جلوه می‌دهند. همه‌گیری کووید -19 به ما فهماند که «مدرک‌گراییْ آخرین تعصب قابل‌قبول است» و ضروری است که افراد مدرک‌دار و فاقد مدرک از لحاظ شأن و احترام اجتماعی، جایگاهی یکسان داشته باشند. کتاب استبداد شایستگی تلنگری است اخلاقی و وجدان تک‌تک ما را بیدار می‌کند.

این کتاب صرفاً نقدی بر اوضاع کنونی نیست؛‌ برعکسِ عدة پرشماری که دربارة «تبدیل شدنِ» افراد جامعه به عده‌ای برنده و بازنده، دست به قلم برده‌اند، سندل استدلالی متقاعدکننده دربارة آن نوع از اجتماعی که ‌باید به دنبالش باشیم، ارائه می‌کند… استبداد شایستگی کتابی مهم است و به نکته‌ای ژرف اشاره می‌کند که بهتر است رهبران ما آن را آویزة گوش خود کنند.
نیک تیموتی، دیلی تلگراف

کتابی جذاب و به‌موقع… نقدی خردمندانه درباب آنچه در جامعة ما به بیراهه رفته است… کتابی که می‌تواند نوشدارویی برای درمان جوامعِ ازهم‌گسسته‌مان باشد.
متیو گودوین، ساندی تایمز
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی