با کفش های مولانا در سرزمین چکمه

(0)
نویسنده:

450,000ریال

405,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
270

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب با کفش های مولانا در سرزمین چکمه

انتشارات خزه منتشر کرد:
با کفش مولانا در سرزمین چکمه شامل خاطرات و تأملات سیروس شاملو از دورانی است که در ایتالیا به عنوان طراح و پایه گذار تئاتر سیار بشکه فعالیت داشته است. نثر بازیگوش و طنازانه‌ی او به همراه نگاه تیزبین و خلاقش باعث شده است که این روایات به رغم تلخی برخی‌هایشان، شیرین باشند! خاطرات شاملو از سفرهای گروه تئاتر بشکه، اغلب داخل واگن نمایش و پیش از خواب، به صورت یادداشت های پراکنده‌ی یک بازیگر نوشته شده است. با کفش مولانا در سرزمین چکمه نشان میدهد که بی شک تجربه‌ی تئاتر سیار، بنیان هنر و در برگیرنده‌ی دستاوردهای پر ارزشی است که جهان نمایش را با دانش مردم شناسی پیوند می‌زند.
از متن کتاب:
کلاودیو بورگی که حرفه‌اش خوردن شمشیر یک متری و خوابیدن روی تختی از خنجر و میخ و بالا رفتن از پله‌هایی از تیغِ به‌ظاهر آخته بود، پیش از نمایش همیشه میوه‌های بریده‌شده را با شمشیرش تکه‌تکه می‌کرد تا آه از نهاد تماشاگران درآورد. البته میوه‌ها را از بخش تیز شمشیر می‌برید نه بخشی که روی آن راه می‌رفت! این فقره آلزایمر همیشه 10 دقیقه مانده به اجرا یاد بادمجان و کدو می‌افتاد و گروه نمایش بشکه را مثل دیوانه‌ها به نزدیک‌ترین میوه‌فروشی حمله‌ور می‌کرد! برای نشان دادن تیزی خنجرش از خیارچنبر هم استفاده می‌کرد، اما این‌گونه ابزار نمایشی فقط در نمایش‌های یونان و ترکیه به آن‌طرف که کان سبزیجات بود مورد استفاده قرار می‌گرفت. در اروپا اگر می‌فهمیدند رمانتیک هفت‌خطی است چنبر را در آستین او می‌کردند و در ادامه‌ی قصه می‌فهمیم همین کار را هم کردند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • ستاره روشن
    • پاسخ به نظر

    گروه تیارت بشکه که نه وابستگی مالی به سازمانی داشته و نه سرمایه‌گذار بزرگی در چنته دارد تصمیم میگیرد با ایده‌ی اجرای تئاتر برای کودکان، کاری باورنکردنی را در ایتالیا به سرانجام برساند. ماحصل نمایش عروسکیِ گروه تیارت بشکه، سفرهای گوناگون و آشنایی با اقوام و اتفاقات عجیب‌وغریبی بود. توصیه میکنم این کتاب را از دست ندهید.

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی