موهبت

(0)
نویسنده:

1,350,000ریال

1,080,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1968

علاقه مندان به این کتاب
16

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
3

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب موهبت

انتشارات آموت منتشر کرد:
دکتر «ادیت اگر» در نوجوانی همراه خانواده‌اش به اردوگاه آشویتس نازی‌ها فرستاده می‌شود و با وجود تمام وقایع و تجربه‌های طاقت‌فرسا از هولوکاست، جان سالم به در می‌ببرد اما حتی پس از دریافت مدرک دکترای روانشناسی، چند دهه از عمرش را به پنهان کردن گذشته، خودداری از یادآوری وقایع و احساس گناه یک بازمانده می‌گذراند. تا اینکه سی و پنج سال پس از پایان جنگ جهانی دوم، به آشویتس بازمی‌گردد و سرانجام می‌تواند التیام یابد. وی پس از بهبودی، سال‌هاست به سربازان، پرسنل ارتش، افرادی که دچار آسیب فیزیکی روانی شده‌اند و کسانی که به اختلال اضطراب پس از سانحه دچارند، مشاوره می‌دهد و به آن‌ها می‌آموزد که چگونه تسکین و بهبود یابند.
این کتاب انگیزشی با رویکردی همدلانه، آگاهانه و طنزآمیز به شما کمک می‌کند تا:
▪️ وقتی همهٔ امیدتان را از دست داده‌اید، شهامت خود را باز یابید
▪️ باورهای محدودکننده‌تان را رها کنید
▪️ با اندوه و شرم برخورد مناسب داشته باشید
▪️ ببینید چطور خشم، شما را به دام می‌اندازد و چطور باید آن را ابراز کنید
▪️ الگوهای مخرب را کنار بگذارید و از بند افکار نامعقول رها شوید
«اپرا وینفری» می‌گوید «داستان زندگی دکتر ادیت اگر، مرا برای همیشه تغییر داد.»
«آرتمیس مسعودی» متولد 1353 تهران و دانش‌آموختهٔ مترجمی زبان انگلیسی و کارشناسی ارشد زبانشناسی همگانی، نامی آشناست برای کتابخوانان. از او این کتاب‌ها منتشر شده‌اند: ما تمامش می‌کنیم، جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند، پروژه شادی، الینور آلیفنت کاملا خوب است، پشت سرت را نگاه کن، وقتی خاطرات دروغ می‌گویند، جنوب دریاچه سوپریور، اولین تماس تلفنی از بهشت، بازی جوانمردانه و…
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

موهبت

کتاب موهبت

ادیت اگِر زندگی‌ای آرام و خوشحال داشت تا این‌که ناگهان همه چیز تغییر کرد. ادیت یهودی بود و بنابراین همراه با والدینش و یکی از خواهرانش به اردوگاه آشویتس فرستاده شد. آن‌جا والدینش را از دست داد و خودش نیز تا پای مرگ رفت. ادیت می‌توانست برای همیشه قربانی باقی بماند چون زخمی خورده بود که از کنترلش خارج بود اما تصمیم گرفت خودش را درمان کند و متوجه شد که آزادی واقعی تنها با بخشش، رها کردن و ادامه دادن به دست می‌آید. او زندگی‌اش را تغییر داد و تصمیم گرفت زندگی دیگران را نیز تغییر دهد. ادیت اگر کتاب موهبت با عنوان «موهبت: 12 درس برای نجات زندگی شما» را در سال 2020 منتشر کرد.

معرفی کتاب موهبت اثر ادیت اگر 

کتاب موهبت اثر ادیت اگر با ترجمۀ آرتمیس مسعودی راهنمایی عملی و الهام‌بخش است. ادیت اگر در کتاب موهبت تشویق‌مان می‌کند تا افکاری را که به گفتۀ نویسنده ما را زندانی‌ می‌کنند رها کنیم و رفتارها و الگوهای مخربی که مانع‌مان می‌شوند را تغییر دهیم. ادیت اگر معتقد است آنچه در زندگی برای ما اتفاق می‌افتد در نهایت چندان مهم نیست. بلکه مهم‌ترین چیز این است که با زندگی خود چکار می‌کنیم. اگِر در کتاب موهبت توضیح می‌دهد بدترین زندانی که تجربه کرد زندانی نیست که نازی‌ها او را در آن قرار داده بودند بلکه زندانی است که خودش برای خودش در ذهنش ساخته بود. او دوازده باور فراگیر که ما را زندانی می‌کند از جمله ترس، اندوه، خشم، راز، استرس، گناه، شرم و اجتناب را توضیح می‌دهد و ابزارهایی را برای مقابله با این چالش‌های جهانی در اختیار خواننده قرار می‌دهد.

درباره نویسنده کتاب موهبت

کتاب موهبت

ادیت اِوا اِگر در سال 1927 به دنیا آمد. او یک روانشناس است که در ایالات متحده فعالیت دارد. او که از پدر و مادر یهودی -مجارستانی به دنیا آمد بازماندۀ هولوکاست و متخصص در درمان اختلال استرس پس از حادثه است. خاطراتش با عنوان «انتخاب» در سال 2017 منتشر و تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های بین‌المللی شد. کتاب دومش موهبت است که در سال 2020 منتشر شد. ادیت کوچکترین دختر خانواده است و در آن زمان در منطقه‌ای به دنیا آمد که به آن چکسلواکی می‌گفتند. زادگاهش تا قبل از سال 1920 و بعد از سال 1938 متعلق به مجارستان بود و بین این سال‌ها به آن منطقه کاسا می‌گفتند. اگِر در دبیرستان وارد رشتۀ ژیمناستیک شد و باله خواند. او عضو تیم ژیمناستیک المپیک مجارستان بود.

در سال 1942 دولت مجارستان قوانین جدید ضد یهودی وضع کرد و او از تیم ژیمناستیک حذف شد. خواهر بزرگش کلارا نوازندۀ ویولن بود و در هنرستان هنرهای زیبای بوداپست پذیرفته شد. در طول جنگ معلم موسیقی کلارا او را مخفی کرد. خواهر دیگرش ماگدا، پیانیست بود. در سال 1944 ادیت با خانواده‌اش در محلۀ یهودی نشین زندگی می‎کرد. آن‌ها سپس در ماه آپریل همان سال مجبور شدند یک ماه را در کارخانۀ آجرپزی در کنار دوازده هزار یهودی دیگر سپری کنند. در ماه می همان سال آن‌ها به آشویتس تبعید شدند. قرار شد ادیت را به اتاق گاز ببرند اما یوزف مِنگِلِه، پزشک و افسر آلمانی و عضو اس‌اس که بر روی کودکان آزمایشات مرگبار انجام می‌داد و به او فرشتۀ مرگ می‌گفتند، ادیت را از مادرش جدا کرد. مادرش در اتاق گاز کشته شد. ادیت در خاطراتش نقل می‌کند که در همان شب منگله او را مجبور کرد تا در سربازخانه برایش برقصد و برای تشکر به او یک قرص نان داد که ادیت آن را با دیگر دختران قسمت کرد. 

بر اساس خاطراتش او در اردوگاه‌های مختلفی اقامت داشته است. با نزدیک شدن آمریکایی‌ها و روس‌ها، نازی‌ها ماوتهاوزن و دیگر اردوگاه‌های کار اجباری را تخلیه کردند. ادیت به همراه خواهرش ماگدا به ارودگاه کار اجباری دیگری در فاصلۀ حدود 55 کیلومتری و به راهپیمایی مرگ فرستاده شد. هنگامی که به دلیل خستگی نتوانست بیشتر از این راه برود یکی از دخترانی که به او نان داده بود او را شناخت و همراه با ماگدا به او کمک کردند تا سر پا بایستد. شرایط آن‌قدر بد بود که برای زنده ماندن مجبور بودند علف بخورند در حالی که سایر زندانیان به آدمخواری روی آوردند. به گفتۀ ادیت، وقتی ارتش ایالات متحده در سال 1945 اردوگاه را آزاد کرد، او میان انبوهی از اجساد به حال خود رها شده بود. ظاهراً یک سرباز متوجۀ حرکت دست ادیت می‌شود و به سرعت دنبال پزشک می‌رود و جان ادیت را نجات می‌دهد. در آن زمان وزن ادیت 32 کیلو شده بود، کمرش شکسته بود و مبتلا به حصبه و ذات‌الریه شده بود. 

ادیت و ماگدا در بیمارستان‌های صحرایی آمریکا بهبود یافتند و به کاسا بازگشتند و آن‌جا خواهرشان کلارا را پیدا کردند. والدین‌شان و نامزد ادیت، اریک، از آشویتس جان سالم به در نبردند. او با فردی به نام آلبرت ازدواج کرد که در بیمارستان با او آشنا شده بود. آسیب زیادی به روان ادیت وارد شده بود آن‌قدر که حتی نمی‌خواست با دخترانش در مورد آن صحبت کند. ادیت با ویکتور فرانکل آشنا شد و دورۀ درمان را شروع کرد و دکترایش را در سال 1978 در رشتۀ روانشناسی بالینی و از دانشگاه تگزاس در ال پاسو دریافت کرد. ادیت اگر یک کلینیک درمانی در کالیفرنیا افتتاح کرد و به عضویت هیئت علمی دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو منصوب شد. در سال 1990، اگِر به آشویتس بازگشت تا با احساسات سرکوب شده‌اش روبه‌رو شود. به اصرار فیلیپ زیمباردو تجربیاتش را در اولین کتابش به نام «انتخاب» منتشر کرد. ادیت اگِر پرفروش‌ترین نویسندۀ نیویورک و ساندی تایمز شد. او در شبکۀ سی‌ان‌ان و برنامۀ اپرا وینفری نیز شرکت داشته است.

امتیازات

کتاب موهبت از سایت گودریدز امتیاز 4.5 از 5 و از سایت آمازون امتیاز 4.8 از 5 را به دست آورده است.

تحلیل سی بوک از کتاب موهبت

خوانایی کتاب و روان بودن 
هزاران نفر بعد از خواندن کتاب اول ادیت اگر از سراسر جهان به او نامه نوشتند تا بگویند که چگونه این کتاب آن‌ها را برانگیخت و الهام‌بخش آن‌ها شد تا با گذشتۀ خود روبه‌رو شوند و سعی کردند درد خود را التیام ببخشند و از او خواستند کتاب دیگری با عنوان «چگونه» بنویسد. حالا در کتاب موهبت ادیت پیام شفابخشی خودش را گسترش داده و راهنمای عملی ارائه داده که بسیار واضح و دقیق به ما یاد می‌دهد چگونه افکار و رفتارهایی را که ممکن است باعث شده باشند ما اسیر گذشته شویم تغییر دهیم. 

شرایط تهیه کتاب
می‌توانید کتاب موهبت را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی کتاب سیبوک تهیه نمایید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی