نه برای لقمه ای نان

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
124

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب نه برای لقمه ای نان

انتشارات شیرمحمدی منتشر کرد:
کونوسوکه ماتسوشیتا در سال 1896 میلادی در نزدیکی شهر اوزاکای ژاپن به دنیا آمد. او به رغم داشتن مشکلات خانوادگی بی شمار و بیماری طاقت فرسا در سال 1989 در 96 سالگی درگذشت.
وی کارآفرین و بازرگانی بود که در سال 1918 شرکت صنایع الکترونیکی ماتسوشیتا را بنیان نهاد. از مهم ترین شعارهای او «ما تولید می کنیم نه برای اینکه فقرا را فقیرتر و اغنیا را غنی تر کنیم بلکه هدف ما از تولید، زدودن فقر از جامعه است». این شرکت بعدها به پاناسونیک تغییر نام داد. ماتسوشیتا شرکت پاناسونیک را از یک کارگاه کوچک که تنها تولیدش نوعی لامپ دوچرخه بود، به یکی از بزرگترین شرکت های تجهیزات الکترونیکی، الکتریکی و صنعتی جهان تبدیل نمود. از ماتسوشیتا به عنوان نجات بخش اقتصاد ژاپن از خاکسترهای جنگ جهانی دوم یاد می شود.
در این کتاب با روایت خاطراتی که در طول شصت سال فعالیت شرکت ماتسوشیتا الکتریک با آنها مواجه شده است ، به پیشنهاد اصولی انسانی در بازرگانی و مدیریت در زمینه های منابع انسانی، خرد گروهی، مدیریت آفریننده ، روحیه خدمت کردن، وظیفه ی اجتماعی، چالش و رشد، مدیر آرمانی و مدیر کارساز در بخش های مختلف کتاب می پردازد.
هدف او بر صدر نشستن و فرمان راندن نبود. مقصودش به کف آوردن لقمه نانی بیشتر و در آسایش افزون تری زیستن نبود. خواست او شهره ی جهان شدن و بلند آوازه گردیدن نبود. آماج راستین او سربلندی میهنش و بهروزی هم میهنانش بود و آن را نیز به دست آورد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی