یادداشت هایی در باب خنده

(0)

510,000ریال

459,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
207

علاقه مندان به این کتاب
4

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب یادداشت هایی در باب خنده

انتشارات درون منتشر کرد:
نگارش کتابچه ای هرچند مختصر درباب خنده، آن هم پس از آن که بسیاری از فلاسفه و اخلاق گراها در این باره قلم زده اند، کار بسیار جسورانه ای است.
با وجود این، باید اذعان داشت که هر رساله ای که در باب خنده نوشته می شود صرفا مجموعه ای طولانی از داستان ها با واژگان خنده دار را به همراه توضیحاتی قانع کننده به ما عرضه می کند. متأسفانه، نویسندگان فقط داستان، توجیهات متفاوت و بذله گویی به خورد ما می دهند و نهایتا فلاسفه ای همچون برگسون كبیر همگی اذعان می کند: «هدف ما این نبوده که مفاهیم خنده دار را در قالبی بسیار گسترده و ساده بریزیم...»؛ یا همانند ریبو، فیلسوف عالی رتبه، می گویند: «خنده در چنان شرایط گوناگون و مختلفی رخ می دهد که تقلیل دادن همه ی آن ها به یک علت بسیار مشکل است.» .
اما، خنده پدیده ای منحصر به فرد است، دست کم از لحاظ تجلی، انقباض کمابیش شدید استخوان گونه همراه با نوعی اسپاسم مجاری تنفسی
به گمان ما، «قراردادن مفاهیم خنده دار در قالبی بسیار گسترده و ساده» به شکلی که توجیهی منحصر به فرد و قابل قبول برای هر نوع خنده در هر زمان و هر کشوری باشد کار غیرممکنی نبود.
ما در پی همین قالب بوده ایم، امیدواریم آن را یافته باشیم و بتوانیم در این کتاب آن را به خواننده ارائه کنیم. بدون شک، سهل گیرترین خواننده شانه بالا می اندازد و به پوچی کار ما می خندد. او خواهد گفت: «آن جا که بزرگان ناکام مانده اند، شما چطور مدعی پیروزی هستید؟»
به همین دلیل است که می خواهم این جا ضرب المثلی آمریکایی را نقل کنم. آن را روزی از زبان یک اکسسوریست سینما شنیدم که از هالیوود آمده بود: «همه ی علما بر این باور بودند که کاری غیرممکن است؛ اما یک روز، یک جاهل انجام اش داد.»
ارزش ویژه ای که در برخی موارد برای جهل قائل شده اند جسارت نوشتن این کتابچه را به ما داد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی