موج زنده

(0)

900,000ریال

810,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
32

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب موج زنده

انتشارات مهرستان منتشر کرد:
اتاق فکر، اندیشکده، هیئت اندیشه‌ورز یا هر نام دیگری که برای آن می‌گذارید، حدود یک قرن است که در زندگی انسان مدرن رخ نموده تا نقشی در کاربردی‌سازی دانش و سهمی در سیاست‌ورزی حاکمان داشته باشد.
اندیشکده با مأموریت تاثیرگذاری بر سیاست‌ها، قوانین و افکار عمومی و بهبود شیوه‌های اجرای فرآیندها، در زمین سیاست و نظامی‌گری روئید؛ اما کم‌کم جای پای خود را در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی نیز باز کرد و در این میان «خانواده» با همۀ حساسیت‌ها و ظرافت‌هایش، عرصۀ جذابی برای اندیشکده‌ها بود.
کتاب "موج زنده" بنا به شواهد موجود، برای اولین بار اندیشکده‌های مطرحِ فعال در حوزۀ خانواده را به لحاظ تاریخچه، ساختار، فرایندها، پروژه‌ها، یافته‌ها و نحوۀ تأثیرگذاری بر سیاست‌های کلان و افکار عمومی مورد بررسی قرار داده تا با کسب آگاهی از تجارب موجود و در نظر گرفتن مقتضیات جامعۀ ایرانی، مدلی برای راه‌اندازی اندیشکده در موضوعات اجتماعی در ایران فراهم گردد.
این کتاب نه تنها برای فعالین حوزۀ خانواده، بلکه برای مدیران مؤسس اندیشکده‌ها، تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران نهادهای قانون‌گذار، نهادها و مؤسسات آموزشی، پژوهشی و ترویجی که به دنبال ایجاد تحول در جامعه‌اند و پژوهشگران در حوزه‌هایی نظیر مطالعات خانواده، جامعه‌شناسی خانواده، مدیریت فرهنگی، آینده‌پژوهی و ... کاربردی و قابل استفاده است.
کتاب موج زنده در 380 صفحه مشتمل بر سه فصل نگارش شده است. در فصل اول تعاریف موجود راجع به اندیشکده، جایگاه و کارکرد آن، تاریخچه، انواع اندیشکده‌، نحوه مدیریت، ساختار و تشکیلات، اثر محیط بر اندیشکده، اثرگذاری اندیشکده‌ها بر جامعه پیرامونی، مروری آماری بر اندیشکده‌های جهان و در نهایت وضع اندیشکده‌های ایرانی در رده‌بندی جهانی مورد بررسی قرار گرفته است.
فصل دوم ضمن دسته‌بندی مؤسسات پژوهشی تراز اول جهان (که در رده اندیشکده‌‌ها قرار گرفته‌اند) و مؤسسات غیر اندیشکده‌ای فعال در حوزه خانواده به تاریخچه، ساختار، نحوه تامین منابع مالی، پروژه‌ها و یافته‌ها، نحوه تأثیرگذاری بر سیاست‌ها در سطوح مختلف و نشر نتایج تحقیقات و خروجی‌های هر اندیشکده در مباحث و مسائل حوزه خانواده می‌پردازد.
و در فصل سوم یک مدل پیشنهادی برای راه‌اندازی اندیشکده در ایران (ملزومات، ساختار، فرایندها، نحوۀ تأمین منابع انسانی، تجهیزاتی و مالی و ...) ارائه گردیده است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی