کتاب آرامش

(1)
نویسنده:

1,350,000ریال

1,215,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
2965

علاقه مندان به این کتاب
30

می‌خواهند کتاب را بخوانند
3

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب کتاب آرامش

انتشارات چترنگ منتشر کرد:
کتاب آرامش دستنامه ای از تأملات است برای جهانی که به طرزی فزاینده رو به تنش می رود. مجموعه ای از جزیره های کوچک امید و روایات تسلی بخش است که ما را وامی دارد تا به گونه ای دیگر به خودمان و جهان پیرامونمان بنگریم. ترکیبی از فلسفه، روزنگاری و بازاندیشی است که هیگ آن را بر اساس حکمت فلاسفه باستان و نجات یافتگان اعصار، از مارکوس اورلیوس تا نلی بلای، از امیلی دیکینسون تا جیمز بالدوین، عرضه می دارد.
این کتابی است که وقتی به خرد یک دوست یا آغوشی امن نیاز داشتید، به آن پناه ببرید. حتی برای گرامیداشت معجزه عجیب بودن.
در تاریکی نمی توانیم ببینیم چه ها داریم؛ ولی این بدان معنا نیست که آن چیزها را نداریم. آنها وجود دارند؛ درست مقابل چشم ما. تنها چیزی که نیاز داریم، این است که شمعی روشن کنیم یا امیدی بیفروزیم تا بتوانیم ببینیم آنچه فکر می کردیم از بین رفته، صرفا از چشم ما پنهان بوده است.»
قسمتی از متن کتاب
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

کتاب آرامش 

کتاب آرامش


مقدمۀ نویسندۀ دربارۀ کتاب آرامش:
«گاهی برای آرام کردن خودم چیزهایی می‌‌نویسم؛ چیزهایی که در روزهای سخت یاد گرفته‌ام. نکتۀ عجیب و متناقض این است که بسیاری از درس‌های واضح و آرامش بخشی که در زندگی می‌آموزیم به روزهایی مربوط می‌شوند که در بدترین اوضاع بوده‌ایم. چیزهایی که می‌نویسم برایم مثل قایق نجات هستند و من را روی آب شناور نگه می‌دارند. امیدوارم این قایق‌ها بتوانند شما را هم به ساحل برسانند.»

کتاب آرامش اثر مت هیگ نویسندۀ کتاب معروف «کتابخانۀ نیمه‌شب» است. این کتاب راهنمای دوام آوردن در جهانی پر استرس است و در سال 2021 منتشر شد. کتاب آرامش مجموعه‌ای از جزایر کوچک امید است، مجموعه‌ای از دلداری‌ها و داستان‌هایی که راه‌های جدیدی برای دیدن خود و جهان به ما نشان می‌دهد تا بدانیم در این دنیا تنها نیستیم.

معرفی کتاب آرامش اثر مت هیگ

کتاب آرامش اثر مت هیگ با ترجمۀ مریم فتاح زاده کتاب خودیاری محسوب می‌شود. در این دنیای پرهیاهو و روزگار سخت، هیچ‌چیز قوی‌تر از یک امید کوچک نیست تا به همین امید تسلیم نشویم. مت هیگ نیز کتاب آرامش را به همین منظور نوشت که شاید امیدی کوچک در این دنیای پردغدغه و پراسترس باشد. مت هیگ در هر صفحه از کتاب آرامش یک توصیه برای روزهای سخت و بهتر کردن روزهای بد دارد. این مراقبه‌ها با تکیه بر اصول، خاطرات و زندگی الهام‌بخش دیگران نوشته شده است.

خلاصه کتاب

بعضی از فصل‌های کتاب آرامش کوتاه و برخی بلند است و کتاب پُر از فهرست، جملات قصار، لیست آهنگ‌های آرامش‌بخش و نقل قول و حتی گاهی دستور آشپزی است. نویسنده این کتاب را بر اساس تجربیات شخصی و گاهی هم با استفاده از منابع مختلفی مثل فیزیک کوانتوم، فلسفه و مذهب نوشته است و به ترتیب خواندن کتاب مهم نیست. می‌توانید هر صفحه را که دوست دارید باز کرده و شروع به خواندن کنید.

خواندن کتاب آرامش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب آرامش، کتابی است که وقتی به خرد یک دوست یا آرامش یا یک آغوش امن نیاز دارید به کمکتان خواهد آمد.

درباره نویسنده کتاب آرامش

کتاب آرامش اثر مت هیگ

مت هیگ در سال 1975 به دنیا آمد. او در دانشگاه هال و لیدز تحصیل کرد و برای روزنامه‌های مختلفی از جمله گاردین و ایدیپندنت می‌نویسد. اولین رمانش با نام کتابخانۀ نیمه‌شب یک رمان تخیلی برای بزرگسالان و کودکان بود که در سال 2004 منتشر شد و بسیار مورد توجۀ خوانندگان قرار گرفت. او علاوه بر این‌که یکی از نویسندگان پرفروش بزرگسالان است جایزۀ کتاب آبی پیتر وکتاب اسمارتیز را از آن خود کرده و سه بار نامزد دریافت مدال کارنگی برای داستان‌های کودکان شده است. هیگ که خودش سال‌هاست با اضطراب و افسردگی دست‌وپنجه نرم می‌کند اکثر کتاب‌هایش را با چنین مضمونی می‌نویسند. بیش از دو میلیون نسخه از کتاب‌هایش در سراسر جهان به فروش رفته و آثارش به بیش از چهل زبان ترجمه شده است.

می‌توانید کتاب آرامش را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی سی‌بوک تهیه نمایید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مهرناز بهروش
    • پاسخ به نظر

    این کتاب مت هیگ خیلی با کتاب‌های دیگه‌اش متفاوته، بیشتر شبیه یه جور ژورناله، هر صفحه‌اش عین دفترچه خاطرات یک نفر دیگه‌ست و خوندنش واقعا به آدم آرامش می‌ده.

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی