30بوک
کتاب عمومی
روانشناسی
عمومی
مبانی نظری و راهنمای عملی روان شناسی مثبت

مبانی نظری و راهنمای عملی روان شناسی مثبت

(0)
نویسنده:

3,399,000ریال

3,059,100 ریال

دفعات مشاهده کتاب
122

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب مبانی نظری و راهنمای عملی روان شناسی مثبت

انتشارات نسل نواندیش منتشر کرد:
اصطلاح روان شناسی مثبت یک اصطلاح جامع برای مطالعه احساسات مثبت، خصیصه های شخصیتی مثبت و نهادهای توانمندساز است. روانشناسی مثبت شامل تلاش های بسیار برای درک دیدگاه های مثبت فردی، دارایی های روان شناختی، نقاط قوت و مطالعه شرایط و فرایندهایی است که در شکوفایی یا عملکرد بهینه افراد، گروه ها و نهادها نقش دارند. به طور کلی روان شناسی مثبت شامل شناخت رنج ها و شادی ها و تعامل میان این دو بوده و مداخلات معتبری طراحی کرده است که به کمک آن ها رنج ها را کاهش داده و شادی را افزایش می دهد.
تلاش برای بهبود سرنوشت بشر با پرداختن به مصائبی مانند گرسنگی و بیماری های واگیر شروع شد. هنگامی که این مشکلات حل شدند، توجه به سوی اهداف وسیع تر و مثبت تری جلب شد. این تغییر را می توان در تاریخ مشاهده کرد. کمک به نجات جان انسان در رشته پزشکی هم شاهد تغییر مشابهی به سمت یک ارزش افزوده، یعنی ارائه زندگی با کیفیت بوده است. این تغییر سیاست، پرسش های سختی را در پیش رو قرار داده است؛ مانند «زندگی خوب چیست؟» متأسفانه سایر علوم قادر به پاسخگویی به این پرسش نبوده و نیستند، به این دلیل که بر مصیبت ها متمرکز شده اند.
علم روانشناسی مثبت در اعتراض به روان شناسی سنتی و تأکیدش بر آسیب شناسی و توجه به ویژگی های منفی شکل گرفت. محققین علم روانشناسی مثبت معتقدند توجه به نقاط مثبت در شناسایی و درمان مورد غفلت قرار گرفته و اکنون باید به آن توجه شود. روانشناسی مثبت پیشنهاد می کند که به جای تمرکز و تفکر بیش از حد بر مسائل و مشکلات، باید بر صحیح و ارزشمند زندگی کردن، تمرکز کرد. این تغییر نگرش، گامی اساسی توسط روان شناسی مثبت است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی