30بوک
کتاب عمومی
هنر
عمومی
فلسفه‌ی هنر کامپیوتری

فلسفه‌ی هنر کامپیوتری

(0)

950,000ریال

855,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
193

علاقه مندان به این کتاب
4

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب فلسفه‌ی هنر کامپیوتری

انتشارات چشمه منتشر کرد:
هنر کامپیوتری چیست؟ آیا مفاهیمی چون «معنا»، «فرم» یا «بیان» که معمولاً برای تفکر درباره‌ی هنر به کار می‌گیریم، در رابطه با هنر کامپیوتری به کار گرفته می‌شوند؟ فلسفه‌ی هنر کامپیوتری نخستین کتابی است که این پرسش‌ها را بررسی می‌کند.
دومینیک مَک‌آیوِر لوپِس استدلال می‌کند که هنر کامپیوتریْ برخی از مبانی اصلی روش‌های سنتی تفکر درباره‌ی هنر و خلق هنر را به چالش می‌کشد، و این‌که برای فهم هنر کامپیوتری می‌بایست بر ایده‌های «برهم‌کنشی بودن» و «کاربر» تأکید ویژه‌ای بکنیم. همچنین به کمک مثال‌های فراوان تشریح می‌کند که چگونه نقش‌هایی که هنرمند کامپیوتری و کاربر هنر کامپیوتری ایفا می‌کنند، آن‌ها را از خالقان و مخاطبین هنرهای سنتی مجزا می‌کند، و استدلال می‌کند که هنر کامپیوتریْ فهم بهتر نقش فناوری به ‌منزله‌ی یک مدیوم هنری را برای‌مان ممکن می‌کند.
لوپِس دانش‌آموخته‌ی دانشگاه‌های‌ آکسفورد و مک‌گیل، استادیار سابق دانشگاه ایندیانا، استاد ممتاز دانشگاه بریتیش کلمبیا، از مطرح‌ترین فلاسفه‌ی حال حاضر جهان، و عهده‌دار مسئولیت‌های مهمی در حوزه‌ی زیباشناسی و فلسفه‌ی هنر است و آثارش به یازده زبان نوشته یا ترجمه شده‌اند یا در حال ترجمه شدن‌اند.
کتاب حاضر جایزه‌ی «کتاب ممتاز» را از جانب انجمن زیباشناسی امریکا دریافت کرده است و از جانب انجمن کتابخانه‌ی امریکا نیز نامزد کسب «عنوان ممتاز آکادمیک» شده است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی