30بوک
کتاب عمومی
تاریخ
اسلام
دنیای بدون اسلام

دنیای بدون اسلام

(0)

3,500,000ریال

3,150,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
469

علاقه مندان به این کتاب
10

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب دنیای بدون اسلام

انتشارات نیماژ منتشر کرد:
دنیای بدون اسلام را تصور کنید! گراهام فولر در این کتاب رابطه و تعامل اسلام با سایر فرهنگ‌ها و ادیان را در طول تاریخ بررسی می‌کند. سپس به تحلیل انتقادی تفکر بی‌اساس اسلام‌هراسی و قرار دادن اسلام در کانون مبارزه‌ی آمریکا علیه تروریسم و رشته تعهدات جنگ جهانی علیه ترور می‌پردازد.
- به‌نظر می‌رسد مبارزه‌ی ایدئولوژیک سهمگینی که به‌راحتی بر دین متمرکز است بسیاری از عوامل دیگر را، که در تعارض میان شرق و غرب نقش دارند، نادیده گرفته است.
- این کتاب موضوع را از دیدگاه‌های متعددی به بحث می‌گذارد و عوامل و مؤلفه‌های متعددی را در تعارض غرب و شرق سهیم می‌داند. اگر هرگز اسلامی نبود، اگر پیامبر صلی الله علیه و آله هرگز از بیابان‌های عربستان ظهور نکرده بودند، اگر حماسه‌ی گسترش اسلام در نقاط وسیعی از خاورمیانه، آسیا و آفریقا وجود نداشت، و اگر... آیا این درگیری‌ها و اختلافات از بین می‌رفت؟ مسلماً جواب این پرسش‌ها خیر است و چنین استدلال می‌شود که بازهم شرایط هیچ تفاوتی با اکنون نمی‌داشت.
هرچند این بحث ضداستدلال و دور از تصور به‌نظر می‌رسد، ولی به‌منظور بررسی تنش‌های ژئوپلیتیکیِ ریشه‌دار میان خاورمیانه و غرب با این تفکر می‌توان به پیشینه‌ی تاریخی قبل از اسلام و حتی پیش از مسیحیت بازگشت.
- درنهایت، بسیاری از عوامل مهم دیگری بر تحول روابط شرقی ـ غربی در طی مدت‌زمان طولانی تأثیر گذاشته‌اند که هریک به‌تفصیل در این کتاب آورده و تحلیل شده‌اند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی