ایده های روانکاوی (1)(رشک)(جیبی)

(0)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
314

علاقه مندان به این کتاب
6

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب ایده های روانکاوی

انتشارات بینش نو منتشر کرد:
رشک از دیرباز در شمار یکی از مخربترین رذائل اخلاقی قلمداد شده و بی‌تردید، از نیروهای اصلی فرهنگ مصرفی امروز است و بی‌وجه نیست اگر بگوییم در جهان معاصر، رشک سیطره‌ای بیش از هر دوره دیگری از تاریخ تمدن بشری دارد. اما رشک تنها محصول رسانه‌های جمعی دنیای مدرن نیست که فرهنگ مصرف‌گرایی را تبلیغ می‌کنند. روانکاوان معتقدند رشک بخشی ذاتی و جدانشدنی از تحول و دگردیسی روان آدمی است و گستره تأثیر آن تمامی مراحل حیات را، از رشک نوزاد به مادر و منبع تغذیه گرفته تا رشک نوجوانان به دست‌آوردها و اختیارات بزرگسالان و رشک سالخوردگان به سلامت و عمر پیش روی جوانان، در بر می‌گیرد.

این کتاب به بررسی مفهوم رشک در آراء روانکاوی، از مفهوم مناقشه برانگیز رشک آلت مردانه فروید تا ایده جنجالی رشک نوزاد نسبت به مادر و بدن او می‌پردازد و سیر تطور این مفهوم نظری – بالینی را دنبال می‌کند.

رشک یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی روانکاوی و درمان روانکاوانه است، که به انحاء و با درجات مختلف در زندگی روزمره نیز ظاهر می‌شود.

کتاب حاضر که نخستین مجلد از مجموعه ایده‌های روانکاوی است، به بررسی آراء برجسته‌ترین روانکاوان صاحب‌نظر در این زمینه می‌پردازد و نه تنها متخصصان، که عموم مخاطبان علاقمند روانکاوی را با انواع نمودهای این حالت روانی و وضعیت مقابل آن، یعنی تجربه سپاس و قدردانی آشنا می‌سازد.

کیت برُز روانکاو و عضو انجمن روانکاوی بریتانیا و انجمن روان‌درمانی بریتانیاست. او که سالهاست به آموزش نظریه و فن روانکاوی اشتغال دارد، در حال حاضر در دفتر شخصی خود در بریستول، در جنوب غربی انگلستان به فعالیت بالینی می‌پردازد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی