پرتره نگاری

(0)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
372

علاقه مندان به این کتاب
11

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب پرتره نگاری

انتشارات علمی فرهنگی منتشر کرد:
پرتره نگاری در طول سال ها تحول فرهنگ بشری همواره وجود داشته است و جهان باستان سرشار از پرتره است: یونانی ها مجسمه هایی از افراد سرشناس را بر سر مقبره ها یا در جایی از شهر می گذاشتند و تندیس شیئی مهم در خانه های شخصی شده بود. در آثار نویسندگانی چون ارسطو، گزنفون، افلاطون، سیسرون و هوراس هم به پرتره نگاری اشاره شده است. شماری از مهم ترین پرتره ها در تاریخ در منطقه فیوم مصر رومی در سده های یکم تا دوم پس از میلاد تولید شده است.
اما سده پانزدهم از جهت حرفه ای شدن نقاشی پرتره اروپایی نقطة تحول مهمی در تاریخ پرتره نگاری است. در سده شانزدهم هم هنرمندان پرتره نگار واجد جایگاه هنری بودند و در سده های هفدهم و هجدهم، در اروپا و سپس در آمریکا، سفر پرتره نگاران از شهری به شهری و از خانه ای به خانه ای رایج بود. در سده نوزدهم هنرمندان زیادی از طریق پرتره نگاری به شهرت و ثروت رسیده اند. امروزه پرتره و مطالعات مربوط به آن جایگاهی حائز اهمیت در مطالعات هنر دارد.
ویژگی پرتره نگاری این است که علاوه بر تعریفی دقیق از پرتره، در نه فصل و در قالب 138 تصویر جذاب بدین مباحث پرداخته است: کارکردهای پرتره نگاری، قدرت و جایگاه آن، پرتره نگاری گروهی و پرتره نگاران. نویسنده از موضوعاتی چون مدرنیسم و جنسیت نیز غافل نبوده است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی