پرسش های زندگی

(0)

1,400,000ریال

1,260,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
2201

علاقه مندان به این کتاب
40

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب پرسش های زندگی

انتشارات مان کتاب منتشر کرد:
در این روز و روزگار، روزگار کشفیات فناورانۀ بزرگ، ریزتراشه‌ها و شتاب‌دهنده‌های ذره‌ای، دنیای اینترنت و فضای مجازی، فلسفه چه چیزی می‌تواند در اختیار ما بگذارد. این اثر یک کتاب فلسفه به معنای متعارف آن، یعنی سیاهه‌ای از دیدگاه های فیلسوفان گوناگون، نیست. کتابی است دربارۀ فلسفه ورزیدن. و فلسفه ورزیدن نوعی شیوۀ نگاه کردن به زندگی و پرسش‌هایی است که زندگی پیش پای ما می‌گذارد. آنچه وجود دارد و اتفاق می‌افتد برای ما چه معنایی دارد؟ کل دانشی که می‌دانیم چه معنایی دارد و آیا با دانشی حقیقی مواجهیم یا جعلی؟ فرناندو سوتر در این کتاب مسائل مهم زندگی را در ده سرفصل به زبانی تا حد ممکن ساده و قابل فهم بررسی می‌کند. مسائلی از قبیل مرگ، زمان، زبان، من، جهان، طبیعت، حقیقت و زیبایی چیستند و فلسفه چگونه می‌تواند در فهم بهتر این مهم‌ترین مقوله‌های زندگی یاریگر ما باشد؟ این کتاب فلسفه را راهی برای درک و لذت بردن از زندگی، و گفت‌وگویی میان افراد می‌داند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

شروع یک ماجراجویی شخصی به کمک فلسفه

اگر علاقه‌مند به یادگیری فلسفه هستید شاید به دنبال کتاب خوبی برای شروع باشید. شاید هم کتاب‌هایی مقدماتی خوانده باشید و به دنبال یک درگیری شخصی و مختص به زندگی خودتان با فلسفه هستید.

پرسش‌های زندگی می تواند انتخاب خوبی برای شروع مطالعه فلسفی و البته سنجیدن زندگی شخصی شما به مدد فلسفه باشد.

موکاپ کتاب پرسش های زندگی
فرناندو سوتر نویسنده کتاب پرسش های زندگی

فرناندو سَوَتِر، فیلسوف و جستارنویس، را «سارتر اسپانیا» لقب داده‌اند. در مجموعۀ «فلسفه و معنای زندگی» انتشارات مــــانِ کتاب، یکی از مشهورترین آثار او به‌نام «پرسش‌های زندگی» منتشر شده است. سوتر انگیزه‌اش از تألیف این کتاب پرمخاطب فلسفی را یافتن راهی برای درک بهتر و لذت بیشتر بردن از زندگی می‌داند.  به‌زعم سوتر، بعضی کتاب‌های مقدماتی فلسفه بیشتر شبیه به کتابچه‌های راهنمایی هستند برای فهرست کردن اسامی و رویدادهای مهم برندگان تور دوچرخه‌سواری. اما او می‌خواهد به خواننده «دوچرخه‌سواری» یاد دهد، حتی اگر خواننده مجبور بشود در مقابل او رکاب بزند.


فلسفه ورزیدن نوعی شیوه نگاه کردن به زندگی و پرسش‌هایی است که زندگی پیش پای ما می‌گذارد.
در کتاب پرسش‌های فلسفی در ده سرفصل به مسائل مهم زندگی پرداخته می شود.

  • مرگ
  • زمان
  • زبان
  • من
  • جهان
  • طبیعت
  • حقیقت
  • زیبایی
  • و این که چگونه فلسفه می تواند یاریگر ما در زندگی باشد؟


نثر سوتر در کتاب پرسش‌های زندگی نه خشک است نه رسمی. او تلاش کرده با ذکر مثال‌های ملموس و بیانی شیوا برای هر خواننده‌ای بستری شخصی فراهم کند تا علاوه بر فهم فلسفه، سهمی هم از فلسفه‌ورزی شخصی برای زندگی روزمره‌اش داشته باشد.


در پایان هر فصل پرسش‌های متنوعی در انتظار خواننده هست. پرسش‌هایی که شاید هیچ جواب مشخصی نداشته باشند و بسته به حال و روز شما و البته به کمک فلسفه به جواب های شخصی خود برسید.


کتاب پرسش های زندگی پیوست مفیدی هم دارد که در آن به شرح زندگی و اندیشه چندین فیلسوف مهم که جابه‌جای کتاب از آن ها نقل شده می‌پردازد. این بخش برای شروع یک ماجراجویی شخصی در فلسفه یک نقشه راه خوب است. 

عباس مخبر مترجم و نویسنده نام‌آشنایی است. او به طیف گسترده ای از مسائل علاقه دارد. از اسطوره تا تاریخ. اما یکی از دغدغه‌های مهم عباس مخبر معنای زندگی است و بخش مهمی از ترجمه‌های او  مثل  وزن چیزها، معنای زندگی و کتاب فیلسوفان مرده کند و کاو در پرسش معنای زندگی است. کتاب پرسش‌های زندگی هم دقیقن در همین پروژه فکری جای دارد و می تواند راهنمای خوبی برای یادگیری فلسفه از منظر معنای زندگی باشد.

عباس مخبر مترجم کتاب پرسش های زندگی

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی