مینی بوک سقلمه (19)

(0)

450,000ریال

360,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
213

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب مینی بوک سقلمه

انتشارات مات منتشر کرد:
منظور از سقلمه، هر چیزی است که تصمیمات ما را تحت تأثیر قرار می دهد.
تیلر و سانستین معتقدند مردم به صورت فکر شده و بر اساس منفعت شخصی، تصمیم گیری نمی کنند. بلکه به دلیل نداشتن آگاهی لازم و ناتوانی در کنترل رفتارهای شخصی، دست به انتخاب های اشتباه می زنند. انتخاب هایی که در مقیاس بزرگ به اقتصاد جامعه آسیب می زند. آن ها در کتاب سقلمه با استفاده از علم روانشناسی، آمارهای جامعه شناسی و علوم اجتماعی سعی می کنند تا اقتصاد رفتاری و علم انتخاب درست را میان مردم جا بی اندازند.
داستان سقلمه در یک کافه تریا شروع می شود؛ در حالی که کارولین و آدام روبه روی هم نشسته اند در مورد تغییر برنامه غذایی مدارس برنامه ریزی می کنند. آنها پنج گزینه را برای این کار در نظر گرفته اند و تجربه شان در این زمینه نشان می دهد مردم بر مبنای چیزی که در مقابل خود می بینند تصمیم گیری می کنند. تیلر و سانستین اشاره می کنند که کارولین در واقع یک «معمار انتخاب» است. معمار انتخاب، مسئولیت سازماندهی محتواهایی را بر عهده دارد که مردم برای انتخاب ها و تصمیماتشان در نظر می گیرند.
اگرچه کارولین و آدام شخصیت های واقعی نیستند، تجربه آنها نشان می دهد هرکسی می تواند بدون اینکه خودش آگاه باشد به معماری انتخاب بپردازد. از طراحی انتخابات گرفته تا تجویز گزینه های درمانی جایگزین و... همه می توانند یک معمار انتخاب باشند. حتی والدین هم می توانند این نقش را به عهده داشته باشند. چون آنها هستند که گزینه های تحصیلی امکان پذیر را برای فرزندانشان تعیین می کنند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی