قبیله های اخلاقی

(0)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
1608

علاقه مندان به این کتاب
20

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب قبیله های اخلاقی

انتشارات هورمزد منتشر کرد:
دانیل گیلبرت درباره این کتاب می گوید: «قبیله های اخلاقی یک شاهکار است؛ کاری برجسته و سرشار از ابتکار که خواندن دیدگاه هایش به طرز شگرفی لذت بخش است. تنها نکته منفی کتاب این است که سرانجام به پایان می رسد!»
استیون پینکرنیز درباره قبیله های اخلاقی می گوید: «قبیله های اخلاقی نقطه عطفی در درک ما از اخلاق و مفهوم اخلاقی است.»
جاشوا گرین استاد روانشناسی دانشگاه هاروارد، محقق علوم اعصاب ، فیلسوف و برنده جایزه استانتون انجمن فلسفه و روانشناسی آمریکا در سال 2012 است.
عمده شهرت او به دلیل نظریۀ فرایند دوگانه در روانشناسی اخلاق است. او در این کتاب از مغز اخلاقی برایمان می گوید که تکاملش در جهت ایجاد همکاری در بین افراد هر گروه اونه در بین گروه های مختلف بوده است. به دلیل چنین تکامل ناقصی و به علت باورهای اخلاقی متفاوت گروه های انسانی (قبیله های انسانی) گوناگون است که آنها دائم در حال نزاع با یکدیگرند.
گرین، از علوم اعصاب برای هرچه بیشتر توضیح دادن نزاع های اخلاقی استفاده می کند. به باور وی مغز اخلاقی انسان شبیه به یک دوربین دوگانه است؛ با دستورالعملی برای تنظیمات خودکار و دستورالعملی برای تنظیمات دستی. در این کتاب او برایمان شرح می دهد که در چه موقعیت هایی باید از تنظیمات اتوماتیک و در چه موقعیت هایی از تنظیمات دستی استفاده کنیم؛ و یا به اصطلاح دیگر، قبیله های اخلاقی به ما نشان می دهند که چه زمانی به غرایز خود اعتماد کنیم، چه زمانی به استدلال بپردازیم و چگونه استدلال صحیح می تواند ما را به جلو سوق دهد. و در پایان کتاب آنچه ارائه می کند جهانی سرشار از صلح و آرامش است، آنجاکه می گوید:
«...در این مراتع و در زیر نور خورشید چیز جدیدی دارد متولد می شود؛ قبیله ای جهانی که مراقب اعضای خویش است، نه با هدف تسلط بر دیگران بلکه صرفا به خاطرخوبی های نهفته در آن...».
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (2)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • سید مجتبی پژمان
    • پاسخ به نظر

    شادی و رنج خودت نه بیشتر از شادی و رنج دیگران اهمیت دارد و نه کمتر از آن

  • تصویر کاربر

    • مهران بلوری
    • پاسخ به نظر

    کتاب خیلی خوبیه در کل. گرین، استاد روان‌شناسی در دانشگاه هاروارد هست و یکی از پیشگام‌ها در حوزه‌ی روان‌شناسی اخلاق زیستی. این کتاب هم البته که آکادمیکنیست، ولی محتوای قابل‌تأملی داره. نکته‌ی منفی فقط اینه که انتشارات محترم، منابع رو به کل چاپ نکرده. (

بریده ای از کتاب (1)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • سید مجتبی پژمان
    • 0

    مطلوب تر است که یک‌ انسان‌ ناراضی باشی تا یک‌ خوک‌ راضی

عیدی