خانه درختی 130 طبقه

(0)

2,200,000ریال

1,760,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
2190

علاقه مندان به این کتاب
8

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
4

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب خانه درختی 130 طبقه

انتشارات هوپا منتشر کرد:
اندی و تری 13 طبقه‌ی جدید به خانه‌درختی‌شان اضافه کرده‌اند؛ این بار دیگر خانه‌شان خیلی بالا رفته!!! با یک دمنده‌ی حباب‌صابونی، یک ماشین قاپنده (که می‌تواند هرچیزی را از هرجایی بقاپد)، یک طبقه‌ی وقت‌تلف‌کنی، یک کارخانه‌ی دستمال‌توالت (چون هرچقدر دستمال‌توالت داشته باشی، باز هم کم است)، یک طبقه برای پاهای دراز، یک مرکز مشاهدات فرازمینی، و بهترین کتاب‌فروشی دنیا که واقع در یک خانه‌درختیِ واقع در یک جنگلِ واقع در یک کتاب است!
خب، معطل چی هستید؟! بپرید بالا!
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

خانه درختی 130 طبقه

خانه درختی 130 طبقه

شما دوست دارید در چه‌ جور خانه‌ای زندگی کنید؟

این سوال را که از کودکان بپرسید خانه‌ای را برایتان توصیف می‌کنند بسیار متفاوت از چیزی که بزرگسالان را به خود مجذوب می‌کند. شاید اولین چیزی که برای خانه‌شان آرزو می‌کنند مجموعۀ کاملی باشد از تمام مکان‌هایی که دوست دارند آنجا خوش بگذرانند؛ یا جایی که در هر طبقه از آن پر از اختراعات عجیب و غریب و وسایل و موجودات بامزه و سرگرم‌کننده مثل شخصیت‌های کارتونی باشد.

اندی و تری در چنین خانه‌ای زندگی می‌کنند. یک خانۀ 130 طبقۀ درختی. البته این خانه در ابتدا به این بلندی نبود. این دو دوست به تازگی تعداد طبقات را اضافه کردند و تا 130 طبقه رساندند و حالا یک خانۀ تمام عیار برای بازیگوشی کردن و آتش‌سوزاندن دارند. اگر چند مورد از آنچه را که در طبقات این خانه وجود دارد شرح دهیم دیگر نمی‌توانید برای پرسه زدن در این خانه صبر کنید.

تصورش را بکنید: یک مرکز مشاهدات فرازمینی، بهترین کتاب‌فروشی دنیا، یک طبقۀ وقت‌تلف‌کنی، یک ماشین قاپنده (که می‌تواند هرچیزی را از هرجایی بقاپد)، با یک دمندۀ حباب‌صابونی و یک دنیا چیز دیگر که خودتان باید ببینید.


اندی و تری دو شخصیت اصلی کتاب در حقیقت نویسنده و تصویرگر واقعی کتاب هستند که در داستانشان نیز در همین نقش حضور دارند. این دو توسط مدیر نشر، یعنی آقای غول دماغ زیر فشار قرار می‌گیرند تا در یک بازۀ زمانی مشخص داستان خود را برای انتشار تحویل دهند. و در همین راستا آن‌ها با ماجراهای جالب و بامزه‌ای روبرو می‌شوند. و همین ماجراهای خواندنی و هیجان‌انگیز داستان را شکل می‌دهد. داستانی مصور، تخیلی و طنزآمیز که قطعاً مجذوب آن خواهید شد.

نویسنده خانه درختی 130 طبقه

تحلیل کتاب

یکی از ویژگی‌هایی که در محبوبیت و گیرایی این کتاب (و به طور کلی می‌توان گفت این مجموعه) تاثیر بسزایی داشته، هماهنگی و هم‌آمیزی تصویر و متن است که برای مخاطب این‌طور تداعی می‌شود که گویی یک انیمیشن جذاب را تماشا می‌کند.

و البته ناگفته نماند که هر یک از این دو مورد نیز به طور جداگانه با جذابیت‌های منحصر به‌فرد خود و کاملا حرفه‌‌ای پرداخته شده‌اند:

• متن‌ها کوتاه هستند و همین موجب می‌شود کودک با دقت و حوصله پیگیر ادامۀ ماجرا بماند.
• تصاویر، آمیخته با طنزی بامزه و خنده‌دار، با جزئیات زیاد طراحی شده‌اند که توجه را به خود جلب می‌کند.

سخن آخر

در یک نگاه کلی به تمامیت داستان این نکته به نظر می‌رسد که نویسنده و تصویرگر با آگاهی به علایق و جذابیت‌های کودکانه، به خوبی حس نیاز به شیطنت و بازیگوشی در کودک را درک کرده‌اند و آن را  در قالب ماجراهای جالب و خواندنی انعکاس داده‌اند. ماجراهایی که در آن به تخیلات و هیجانات ذهن کودکی پروبال داده شده است.

این داستان اولین بار در سال 2011  توسط اندی گریفیتس، نویسندۀ استرالیایی انتشار یافت. تا به حال ۱۰جلد از آن به چاپ رسیده است. مجموعۀ خانۀ درختی در لیست پرفروش‌های نیویورک تایمز بوده و بیش از پنچاه جایزه به انتخاب کودکان استرالیایی، طرفداران سواد آموزی و سفیر دولتی سواد آموزی را از آن خود کرده است. گروه سنی 9-16 مخاطب این کتاب هستند.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • زهرا بنی خلف
    • پاسخ به نظر

    بهترین و بی نظیرترین کتاب دنیا هست

بریده ای از کتاب (1)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • علی رضوانی
    • 0

    این کتاب عالیه، طنزه، خیلی باحاله، بخرید

عیدی