30بوک
کتاب عمومی
ورزشی
شطرنج
زوگزوانگ و برتری دو فیل

زوگزوانگ و برتری دو فیل

(0)

550,000ریال

440,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
245

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب زوگزوانگ و برتری دو فیل

انتشارات شباهنگ منتشر کرد:
این کتاب شامل دو اثر آموزشی - تحلیلی یعنی زوگزوانگ و برتری دو فیل است. زوگزوانگ یکی از شیوه های جالبی است که به عنوان روش کسب پیروزی از مدت ها پیش در بازی شطرنج به آن توجه شده است.
زوگزوانگ در شطرنج به وضعیت بازیکنی گفته می شود که نوبت حرکت با اوست ولی با انجام هر حرکت، وضعیت خود را بدتر می کند. زوگزوانگ در آخربازی تکنیک بسیار مهمی است و برعکس، در وسط بازی بسیار کمتر : رخ می دهد. در شروع بازی که هر تمپو (کسب زمان برای سرعت بخشیدن به گسترش مهره ها مهم و حیاتی است، مشکل بتوان تصور کرد که وضعیت زوگزوانگ ایجاد شود زیرا داشتن نوبت حرکت یک امتیاز و مزیت است.
ورخوفسکی در این کتاب نمونه های زیادی را گردآوری و مرتب کرده است ؟ که نقش زوگزوانگ را در نبرد شطرنج به نمایش می گذارد. داشتن دو فیل اغلب برتری بزرگ تری نسبت به برتری یک فیل و یک اسب به همراه دارد. زیرا دو فیل همدیگر را کامل می کنند و می توانند همه ی خانه های صفحه ی شطرنج را مورد حمله قرار دهند. دو فیل به طور معمول از دو اسب و اغلب از یک فیل و یک اسب قوی تر است. دو فیل در وضعیت های باز و نیمه باز قوی تر هستند، مشروط به این که اسب حریف خانه های مناسب و حمایت شده با پیاده های خود نداشته باشد. در وضعیت های بسته و در موقعیت هایی که اسب پایگاه های قوی را کنترل می کند، اسب می تواند با ارزش تر از فیل باشد.
کو چیف و یا کوفلف طیف وسیعی از شطرنجبازان را با نمونه های زیادی آشنا خواهند کرد که در آنها برتری دو فیل سرنوشت ساز بوده است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی