عاشقانه کارکردن

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
455

علاقه مندان به این کتاب
8

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب عاشقانه کارکردن

انتشارات هنوز منتشر کرد:
داشتن شغلی که بتوانیم عاشق آن باشیم، درست مثل داشتن رابطه ای رضایت بخش، از الزامات یک زندگی پربار است. متاسفانه بسیار دشوار است که خود را بشناسیم و بفهمیم انرژی مان را دقیقا باید به چه سمت و سویی هدایت کنیم. كتاب عاشقانه کار کردن برای بیرون رفتن از چنین بن بست هایی نوشته شده است و با حال و هوایی کاملا همدلانه و عملی ما را راهنمایی می کند تا استعدادهای واقعی خود را زودتر کشف کنیم و از آرزوها و رؤیاهای ناشناخته خود سردربیاوریم.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب عاشقانه کارکردن اثری از مؤسسهٔ مدرسهٔ زندگی

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتابِ عاشقانه کارکردن از سایت گودریدز امتیاز 4.1 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتابِ عاشقانه کارکردن از سایت آمازون امتیاز 4.5 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتابِ عاشقانه کارکردن:

کتابِ عاشقانه کارکردن جستارهایی برای زندگی است که با نظارت  آلن دو باتن نویسندهٔ نام‌دار بریتانیایی و مؤسسهٔ «مدرسهٔ زندگی» در سال 2017 منتشر شده است. این کتاب با هدف روشن‌کردن چشم‌اندازهای شغلی نوشته شده و به شما کمک می‌کند خودتان را بهتر بشناسید و در نتیجه بتوانید شغلی را که برایتان مناسب است، انتخاب کنید.

واکنش‌های جهانی به کتابِ عاشقانه کارکردن:

«هدف مؤسسهٔ مدرسهٔ زندگی این است که با مطالعهٔ موضوع‌های مهم زندگی و با کمک فرهنگ، زندگی ما را شفاف‌تر و لذت‌بخش‌تر کند و از ابهام‌هایش بکاهد. مجموعهٔ جدیدِ کتاب‌های خودیاری این ژانر را ادامه می‌دهد و درعین‌حال آن را جدی‌تر، عمیق‌تر و مفیدتر می‌سازد.» - آلن دو باتن، بنیان‌گذار «مدرسهٔ زندگی»

«مدرسهٔ زندگی راه‌هایی اساسی پیش روی ما قرار می‌دهد تا به کمک آن‌ها به گنجینهٔ دانش انسانی دست یابیم.» - روزنامهٔ ایندیپندنت آن‌ساندی

چرا باید کتابِ عاشقانه‌ کارکردن را بخوانیم؟

با خواندن کتاب عاشقانه کارکردن، استعداد واقعی خود را کشف کنید، شغلی که دوست دارید بیابید و خواسته‌ها و آرزوهای خود را قبل از این‌که خیلی دیر شود پیدا کنید. مثال‌ها و تمرین‌های عملی این کتاب شما را با تفکری تازه آشنا خواهند کرد.

جملات درخشانی از کتابِ عاشقانه کارکردن:

«یکی از عجیب‌ترین ویژگی‌های دوران ما توقع برای یافتن شغل ارزشمندی است که معنادار و خلاق باشد و با آن احساس نزدیکی کنیم، نه این که فقط به خاطر پول به آن تن دهیم. این توقع زیادی است اما برای ما عادی‌شده و هیچ جای تعجبی ندارد که بخواهیم عاشق کارمان باشیم. البته به خوبی می‌توان این خواسته را درک کرد اما باید دانست که چنین خواسته‌ای نه معمولی است و نه راحت می‌توان به آن رسید، و باید تأکید کرد که اگر بخواهیم شانسی برای رسیدن به آن داشته باشیم لازم است وقت و توان ذهنی و قوهٔ تخیل خود را با دست‌ودل‌بازی صرف پیچیدگی‌هایی کنیم که در این کار نهفته است. این موضوع که باید عاشق کارمان باشیم در گذشته عجیب و خنده‌دار به‌نظر می‌رسید. ما زمین بیل می‌زدیم، گله می‌چراندیم، در معادنِ زیرِزمین مشغول بودیم، و لگن‌های ادرار را خالی می‌کردیم و رنج می‌کشیدیم. رعیت یا خرده‌مالک فقط می‌توانست چشم‌انتظار لحظات انگشت‌شماری باشد که در آن‌ها احساس رضایت کند و خب البته این لحظات خارج از ساعت کارش بود؛ مثلاً مربوط بود به جشن ماهِ برداشت محصول در آخر تابستان سال آینده؛ یا روز عروسی بزرگ‌ترین فرزندش که تازه شش سالش شده بود. با این برداشت از معنای کار، قاعدتاً اگر کسی پول کافی داشت، باید کارکردن را کنار می‌‌گذاشت.»

«جالب است که خواستهٔ بلندپروازانهٔ ما برای پاسخ گفتن به نیازهای روحی و مادی‌مان در کنار هم، فقط معطوف به شغل نیست. در زمینهٔ روابط هم اتفاقی کاملاً مشابه رخ داده است. در طول تاریخ، این که فردی بخواهد عاشق همسرش باشد (نه این‌که صرفاً تحمل کند) بسیار عجیب بوده است. در گذشته ازدواج اساساً اهدافی عملی داشت. مثلاً ازدواج می‌کردند تا زمین‌های هم‌جوار را با هم یکی کنند، یا کسی را پیدا کنند که بتواند شیر گاوها را درست بدوشد یا بچه‌های سالمی بزاید. عشق رمانتیک چیز دیگری بود که شاید فقط با درد تابستانی در پانزده‌سالگی آدم می‌خورْد یا شاید بعد از به دنیا آمد بچهٔ هفتم به وجود می‌آمد، آن هم نسبت به کسی غیر از همسر. اما در حدود سال 1750 در این زمینه هم دگرگونی عجیبی رخ داد. ایدهٔ بلندپروازانه و عجیب دیگری نظر ما را به خود جلب کرد، این که عاشقانه ازدواج کنیم. اکنون آرزوی دیگری ذهن آدم‌ها را به خود مشغول کرده بود: این که هم ازدواج کنند و هم همسرشان را واقعاً درک کنند و دل‌بستهٔ او باشند. یعنی به جای این‌که دو فرایند مجزا ـ ازدواج و عشق ـ در کار باشد، آرمانی جدید و دشوارتر پدید آمد: ازدواج عاشقانه.»

«اما یکی از موانع اصلیِ یافتن شغل مناسب همچنان باقی است و، گرچه این مانع از همه بزرگ‌تر است، خیلی کم‌تر از دو مانع قبلی به آن پرداخته‌اند. این مانع چالش دردناکی است که فرد برای کشف شغل مناسب و دلخواه خود در پیش رو دارد، این‌که فرد نداند به دنبال چه می‌گردد. بدون دانستن پاسخ این سؤال، آموزش و فرصت‌های موجود در بازار به مقصود نمی‌رسند. ابتکارهای جمعی ما برای پاسخ گفتن به این مشکل به طرز عجیبی محدود است. البته اندک‌توجهی به آن داشته‌ایم. مدارس و دانشگاه‌ها دانش‌آموزان و دانشجویان را وامی‌دارند به مشاور مراجعه کنند و یکی دو ساعت این موضوع را بررسی کنند؛ شاید هم به بعضی آزمون‌های شناختی بربخوریم که طراحی شده‌اند تا ما را به سمت آن گزینه‌های شغلی کم‌وبیش متناسب با شخصیت‌مان هدایت کنند. بسیاری از این آزمون‌ها بر پایهٔ پرسش‌نامهٔ مایزر-بریگز تنظیم شده‌اند که نسخهٔ اولیهٔ آن در نیمهٔ اول قرن بیستم پدید آمد. چنین آزمون‌هایی احتمالاً صدها سؤال چندگزینه‌ای دارند و از آزمون‌دهنده می‌خواهند به مشاغلی از قبیل «کار در بیرون از خانه» یا «کمک به دیگران از طریق خرده‌فروشی» امتیاز بدهد ـ امتیازها طیفی از پاسخ‌ها را در برمی‌گیرد، از «علاقه‌ای ندارم» تا «خیلی دوست دارم». نیتی که در پس این آزمون‌هاست خیر است.»

تحلیلی بر کتابِ عاشقانه کارکردن‌:

این ایده که کارکردن می‌تواند به جای ضرورت، امری رضایت‌بخش باشد اخیراً به ذهن بشر رسیده است. این روزها در مناطق مرفه دنیا مردم نه‌تنها انتظار دریافت حقوق ندارند بلکه انتظار دارند کاری معنادار و رضایت‌بخش بیابند. این یک درخواست بزرگ است و توضیح می‌دهد که چرا بسیاری از افراد در زندگی کاری خود دچار بحران هویت شده‌اند. کتابِ عاشقانه کارکردن نیز به همین منظور نوشته شده است تا به شما کمک کند خودتان را بهتر بشناسید و شغل مناسب‌تان را پیدا کنید. با مطالعهٔ این کتاب با اسطوره‌ها، تله‌ها و سردرگمی‌هایی که سر راه‌تان قرار گرفته آشنا می‌شوید و می‌توانید نگرش و عادت‌های جدید و مؤثری در این زمینه ایجاد کنید.

فهرست مطالب کتابِ عاشقانه کارکردن

• مقدمه
• موانع هدفمند بودن
• دلخوشی‌های کار
• موانع و خودبازداری‌ها
• تسلی‌بخشی‌ها
• فهرست نام‌ها

اگر از خواندن کتابِ عاشقانه کارکردن لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• مدرسهٔ زندگی اثر آلن دوباتن نویسنده و فیلسوف بریتانیایی است. این کتاب دربارهٔ همهٔ چیزهایی است که در مدرسه نیاموخته‌اید. با خواندن این کتاب یاد می‌گیرد چطور به عشقی پایدار دست یابید و در کارتان به موفقیت برسید و بر احساس گناه یا شرمندگی خود غلبه کنید.

دربارۀ مؤسسهٔ مدرسهٔ زندگی

مؤسسهٔ مدرسه زندگی یک شرکت رسانهٔ اجتماعی است که در مورد مسائل زندگی و مدرسه مشاوره می‌دهد. این شرکت چندین بنیان‌گذار دارد که یکی از بنیانگذارانش آلن دو باتن نویسنده، فیلسوف و سخنران بریتانیایی است. مؤسسهٔ مدرسهٔ زندگی در سال 2008 تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در لندن است و شعبه‌هایی در آمستردام، برلین، استانبول، پاریس و سائوپائولو دارد. این شرکت در مورد بسیاری از موضوعات از جمله یافتن کار، هدایت روابط، مدیریت اضطراب و تأثیرگذاری بر جهان مشاوره می‌دهد. ویدیوهای این شرکت به صورت هفتگی در کانال یوتیوب آن‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود و صفحهٔ آن بیش از 8 میلیون مشترک دارد. در سال 2016 این شرکت، انتشارات خود را راه‌اندازی کرد و تاکنون بیش از پنجاه عنوان کتاب منتشر کرده‌اند که برخی از آن‌ها کتاب‌های سلامت روان برای کودکان است.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی