دختر جمعه ها

(1)

550,000ریال

495,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
127

علاقه مندان به این کتاب
3

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب دختر جمعه ها

انتشارات کتابستان معرفت منتشر کرد:
یافتن موضوع مناسب و اصیل، بیشترین دغدغۀ یک نویسندۀ کمال طلب است؛ کاری که نویسندگان داستانک های کتاب« دختر جمعه ها» توانستند به خوبی با الهام از آیات کتاب آسمانی اسلام به آن نائل شوند.
« دختر جمعه ها» مجموعه ای از داستان ¬های کوتاه است که به مضامین اجتماعی پرداخته و درون مایۀ خود را از قرآن وام گرفته است. در این کتاب به موضوعاتی پرداخته شده که در این روزگار برای بشر رنگ فراموشی به خود گرفته است؛ موضوعاتی چون: مهربانی، امید، کمک به دیگران، حیا، نجابت و… .
«دختر جمعه ها» گاهی راوی کسی است که دست نیاز پیش همه دراز کرده ولی حواسش به غنی ترین سلطان سرزمینش نبوده، یا ما را هم-گام می کند با او که هیچ وقت رنگ کلانتری را ندیده اما حالا باید به خاطر یک دروغ دو سال در زندان بماند.
کتاب ما را با حقایق و جریانات عادی زندگی آشنا می کند که خیلی اوقات بی خیال از کنارشان گذشته ایم و حواسمان نبوده که این شاید خود زندگی ما باشد. کتاب ما را به سمت قضاوت یک داستان و سپس به سمت داوری رفتار خودمان سوق می دهد. کتاب به ما می گوید شاید قهرمان یکی از این داستان ها ما هستیم یا می توانیم باشیم. «دختر جمعه ها» تلاش می کند با تصویری واضح و روشن از جامعه ما مسیری تازه تر نشان مان دهد.
« سرور خانم آن طور که خودش می گفت از نسل شاهان قاجار بود و توی خانه ای پانصد متری در شمال تهران زندگی می کرد که زمانی جزء املاک شاهی بوده و ارث رسیده به او.
دختر و پسر بزرگش خارج از ایران بودند و بعد از مرگ شوهرش تنها زندگی می کرد. یعنی آن طور که ما اهالی محل فهمیدیم، پسر و عروس کوچکش از اصفهان سه ماه آمدند پیشش تا کمک حالش باشند اما طاقت نیاوردند و برگشتند شهر خودشان.
زندگی با سرور خانم کار راحتی نبود. حتی ما اهالی محل هم دقیقاً نمی دانستیم باید چطور باهاش رفت و آمد کنیم. مثلاً کسی اجازه نداشت او را به اسم کوچکش صدا کند و بگوید «سرور» یا حتی «سرور خانم». حتماً باید او را صدا می زدیم «خانم». درست مثل رعیت های قدیم… »
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • سیده مریم قادری
    • پاسخ به نظر

    داستانهای کوتاه یکی دو صفحه‌ای که هر کدوم اشاره به آیه‌ای از قرآن داره. بسیار خوش خوانه و یکی دو ساعته می‌شه تمومش کرد. ایده جالبی هم داشت، شبیه سریال تلویزیونی «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد».

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی