شهامت تدریس

(0)

1,750,000ریال

1,575,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1483

علاقه مندان به این کتاب
7

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب شهامت تدریس

انتشارات هوش ناب منتشر کرد:
▫️کتاب شهامت تدریس، درخشان‌ترین و معروف‌ترین کتاب پارکر پالمر، فیلسوف، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه امریکایی است. پالمر در این کتاب با زبانی شیوا از چهل سال تجربه تدریس و معلمی خود می‌گوید‌؛ از اشتیاق و رنج‌هایی که تنها معلمان درک می‌کنند. از تجارب و بینشی عمیق نسبت به حرفه معلمی سخن می‌گوید.
▫️کتاب، با مقدمه‌ای ارزنده و درس‌آموز از دکتر نعمت‌الله فاضلی همراه است که درباره اهمیت این اثر و ارتباط آن با نظام آموزشی ایران و تجربه معلمان مدارس و مدرسان دانشگاه به شیوایی نوشته‌اند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب شهامت تدریس اثر پارکر جی پالمر 


کتاب شهامت تدریس اثر پارکر جی پالمر معلم، فیلسوف و جامعه‌شناس سرشناس آمریکایی است و معروف‌ترین اثر این نویسنده به شمار می‌رود. کتاب شهامت تدریس در سال 1997 منتشر شد. پالمر که سال‌ها به تدریس در سطوح مختلف و آموزش عالی مشغول بوده است، در این کتاب دربارۀ تجربیات خودش از تدریس صحبت کرده و نظریاتش را به زبانی ساده و روان با مخاطبان در میان می‌گذارد.

کتاب شهامت تدریس یکی از آثار تأثیرگذار در زمینۀ مطالعات آموزشی است که در آخرین سال‌های قرن بیستم نوشته شد اما طی ربع قرن اخیر بارها بازنشر شده و خوانده می‌شود. پالمر به ابعاد اخلاقی و معنوی و ذهنیت معلمان علاقه‌مند است و این علاقه در باورهای دینی، اندیشۀ فلسفی، رویکرد جامعه‌شناختی و عملکرد معلمی خودش نیز نهفته است. پالمر در کتاب شهامت تدریس به طور گسترده‌ای، صادقانه و به صراحت از تجربه‌های خود در تدریس صحبت کرده است. او به هیچ‌وجه از بیان خطاها، شکست‌ها، ناکامی‌ها و ترس‌هایش نمی‌ترسد.

بیان این تجربه‌ها نشانگر رویکرد وجودگرایانه، انسان‌گرایانه و پدیدارشناسانۀ پالمر به معلمی، دانش و تدریس است. او با جسارت تمام از ترس‌هایش در زمینۀ تدریس صحبت کرده است و از تمامی معلم‌ها می‌خواهد که ترس‌هایشان را انکار نکنند تا بتوانند با شهامت تدریس کنند. زندگی و چشم‌انداز درونی‌ای که پالمر از آن صحبت کرده است، همان ترس‌ها، ضعف‌های روانی و انسانی و تجربه‌های وجودیِ معلم در مواجهه با دانش‌آموزان و دانشجویان است.  

در کتاب شهامت تدریس چه می‌خوانیم؟

پارکر جی پالمر کتاب شهامت تدریس را بر اساس یک فرض ساده نوشته است. این‌که نمی‌توان تدریس خوب را به تکنیک تقلیل داد، بلکه این امر ریشه در هویت و یکپارچگی معلم دارد. به شکل‌های بی‌شماری می‌توان به خوبی تدریس کرد اما معلمان خوب یک ویژگی مشترک دارند: آن‌ها با تمام وجود در کلاس درس، در کنار دانش‌آموزان حضور دارند. 

پالمر در کتاب شهامت تدریس به تحلیل پرسش‌های مختلفی نیز پرداخته که ذهن بسیاری از معلمان را درگیر کرده است. مثلاً این‌که «چگونه می‌توانم اقتدارم را در تدریس افزایش دهم؟ چطور ظرفیتم را برای ایستادگی مقابل نیروهای پیچیده‌ای که کلاس درس و زندگی شخصی‌ام را به هم گره‌ زده‌اند، بالا ببرم؟» پالمر با تحلیل چنین پرسش‌هایی سعی دارد به معلمان کمک کند تا به صورت حرفه‌ای و شخصی به خودشناسی برسند و این خودشناسی را شرط ضروری تدریس خوب و معلم خوب می‌داند.

پالمر خود در رشتۀ جامعه‌شناسی تحصیل کرده است و بنابراین سه فصل کتاب شهامت تدریس به ابعاد اجتماعی اختصاص یافته و او در این فصل‌ها از شناخت در اجتماع، تدریس در اجتماع و یادگیری در اجتماع سخن می‌گوید. او به مسائل سیستم و سازمان آموزش آگاه است و توضیح می‌دهد که این مسائل چه تأثیری بر معلمان و دانشجویان می‌گذارد. 

فهرست مطالب کتاب شهامت تدریس

دربارۀ نویسنده
شجاعت معلمی
مقدمۀ مترجم
سخن آغازین: تدریس از عمق وجود
فصل اول: قلب معلم؛ هویت و یکپارچگی در تدریس
فصل دوم: فرهنگ ترس؛ آموزش و پرورش و زندگی گسسته
فصل سوم: تمامیت پنهان؛ تناقض در یاددهی و یادگیری
فصل چهارم: شناخت در اجتماع؛ پیوند در پرتو ذات نهان
فصل پنجم: تدریس در اجتماع؛ آموزش سوژه محور
فصل ششم: یادگیری در اجتماع؛ گفتگوی همکاران
فصل هفتم: پایان گسستگی؛ تدریس از صمیم قلبی امیدوار

بریده‌هایی از کتاب شهامت تدریس

«وقتی اندوهگینی، بهترین چاره، آموختن است. این تنها چیزی است که جواب می‌دهد. تو پیر می‌شوی و اندام‌هایت، آب می‌روند. شب‌هنگام بیدار می‌مانی و به خس‌خس نفس‌هایت گوش می‌دهی. شاید جهان پیرامونت را ببینی که از رفتارهای جنون‌آمیز، ویران شده، یا بدانی که احترامت، زیر پای فرومایگان، لگدمال گشته، تنها یک راه داری و آن دانستن است؛ دانستن اینکه چرا دنیا در تلاطم است و چه چیز آن را اینگونه به هم ریخته؟ این تنها چیزی است که ذهن، هرگز از آن خسته و با آن بیگانه نمی‌شود، هرگز آزار نمی‌بیند، هرگز هراسان، مردد و پشیمان نمی‌شود. آموختن، تنها راهِ پیش رویِ تو است.»

خواندن کتاب شهامت تدریس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

این کتاب برای معلمانی است که هم روزهای خوب و هم روزهای بد داشته‌‌اند اما حتی در روزهای سخت با عشق به تدریس ادامه داده‌اند چون عاشق یادگیرندگان، یادگیری و آموزش هستند. بنابراین اگر معلم هستید یا در دانشگاه تدریس می‌کنید یا حتی اگر به نوسازی نظام آموزشی علاقه دارید حتماً کتاب شهامت تدریس را بخوانید.

دربارۀ نویسندۀ کتاب شهامت تدریس

کتاب شهامت تدریس

پارکر جی پالمر نویسنده، معلم و جامعه‌شناس آمریکایی است که سال‌هاست در زمینه‌های آموزش، جامعه، رهبری، معنویت و تغییرات اجتماعی فعالیت دارد. او ده‌ها کتاب، مقاله و شعر منتشر کرده است و بنیانگذار و شریک مرکز Courage and Renewal است. او تاکنون چندین جایزۀ ملی و سیزده دکترای افتخاری دریافت کرده است.

پارکر در سال 1939 در شیکاگو به دنیا آمد و در ایلینوی بزرگ شد. او در کالج کارلتون و در رشتۀ فلسفه و جامعه‌شناسی تحصیل کرد و در سال 1961 از این کالج فارغ‌التحصیل شد و سپس دکترای فلسفه‌اش را در رشتۀ جامعه‌شناسی از دانشگاه کالیفرنیا دریافت کرد. پس از نقل‌مکان به ساحل شرقی آمریکا، شروع به تدریس در دانشگاه جورج تاون کرد و نویسندگی را نیز شروع کرد. 

پارکر جی پالمر جزو ۱۰ چهرۀ کلیدی در طراحی برنامه‌های تربیت معلم و یکی از چهره‌های تأثیرگذار نظام آموزش عالی آمریکا است.

امتیازات⁠

کتاب شهامت تدریس از سایت آمازون امتیاز 4.5 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 4 از 5 را به دست آورده است.

حواشی حول محور کتاب

- دارای تأییدیه رشد از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی
- همراه با یادداشت اختصاصی پارکر پالمر

میزان فروش کتاب

کتاب شهامت تدریس تا امروز ده‌ها بار تجدید چاپ شده است و پرفروش‌ترین کتاب در زمینۀ مطالعات آموزشی است.

تحلیل سی بوک از کتاب شهامت تدریس

نشر هوش ناب کتاب شهامت تدریس از پارکر جی پالمر را با ترجمۀ نوگل روحانی و مقدمۀ نعمت‌الله فاضلی منتشر کرده است.

«پالمر به سبکی خواندنی، سلیس، روایی و گیرا می‌نویسد. او داستان‌هایی اثرگذار و جانسوز، با لحنی سراسر عاطفی و شاعرانه از تجربه‌های خود و دیگران ارائه می‌کند. روایت پالمر از زندگی درونی معلمان نه تنها جذاب و خواندنی است، بلکه بکر، تازه و تکان‌دهنده است. روایت او از ترس‌هایی که معلمان و مدرسان دانشگاه تجربه می‌کنند حاصل تجربۀ زیستۀ پالمر و درک و شهود شاعرانه و درون‌بینانۀ او از این حرفه است.» (مقدمۀ نعمت‌الله فاضلی)

اگر از کتاب شهامت تدریس خوشتان آمده، این کتاب‌ها را از دست ندهید

خرده تدریس (آموزه هایی از علم یادگیری) اثر جیمز ام لنگ استاد دانشگاه است، که با زبانی گویا و روان، راهکارهای ساده‌ای برای جذاب‌تر کردن فضای کلاس و ساده کردن روند یادگیری در اختیار استادان و مدرسان قرار می‌دهد.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی