30بوک
کتاب عمومی
سینما و تئاتر
آموزش، نقد و نظریه
یازده شاهکار ماندگار سینمای فرانسه

یازده شاهکار ماندگار سینمای فرانسه

(0)
نویسنده:

1,250,000ریال

1,000,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
249

علاقه مندان به این کتاب
10

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب یازده شاهکار ماندگار سینمای فرانسه

انتشارات شباهنگ منتشر کرد:
سینمای فرانسه شروع کننده واقعی سینما به معنای ماندگار آن است و به جرئت می توان گفت در کنار سینمای آمریکا شناخته شده ترین و تأثیر گذار ترین سینمای دنیاست.
طی 125 سال از لومیر تا ژان پیر ژونه سینمای فرانسه تقریبا همیشه در تلاش برای شکستن قواعد سنتی سینما بوده و از دیر باز آن را محل بروز نوآوری و بدعت های سحر انگیز در سینما می شناسیم، نوآوری هایی که با موج نو شروع - به ساختارشکنی کرد و کارکردهایش در تکنیک دوربین روی دست، فیلمبرداری خارج از استودیو و استفاده از نابازیگران تبدیل به یک مکتب شد و نسل های مختلف فیلمساز آن راه را ادامه دادند.
جشنواره سینمایی کن به عنوان معتبر ترین رویداد سینمایی جهان از سال 1946 به صورت سالانه در این کشور برگزار می شود و ویترینی از جدید ترین رخدادهای سینمایی است. رکورددار جایزه در این جشنواره بعد از آمریکا با 13 نخل طلا، سینمای فرانسه با 7 نخل طلا است.
با این پیشینه، از چند نسل از منتقدان سینمایی در داخل و خارج کشور دعوت شد با شرکت در یک نظر خواهی، ده فیلم محبوب فرانسوی خود را انتخاب کنند. فیلم های انتخابی می توانست داستانی، مستند، انیمیشن، تجربی یا کوتاه باشند و در نهایت، به جای ده فیلم، یازده فیلم رأی آورد و جالب این که بخش اعظم فیلم ها متعلق به دوران موج نو یا حتی پیش از آن است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی