دزدان تابستان

(0)

400,000ریال

360,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
468

علاقه مندان به این کتاب
5

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب دزدان تابستان

انتشارات قطره منتشر کرد:
هنگامی که والدین گریدی هفده ساله به اروپا سفر می‌کنند، دخترک در منهتن گرم و آزاردهنده تنها می‌ماند، و روزهایی پر از اتفاق‌های غیرمنتظره را تجربه می‌کند: او شیفته‌ی کلاید، جوان کارگر یهودی بروکلینی، می شود. اشتیاقی سوزان به عشق، و زندگی سراسر لجام گسیخته، آن دورا به هم پیوند می‌دهد. اما تا پایان تابستان چیزی نمانده...
«رمان نفس زندگی را جشن می گیرد. گویی یک نورافشانی پرتلالو است، قبل از آنکه انسان بتواند چهره ی سخت ستمگر و خشن آن را تجربه کند. » - نشریه‌ی فرانکفورتر روند شاو
«تلاشی متمردانه، بازیگوشانه و سهل انگارانه برای گریز از سرنوشت. اسارت کلام در هنر اعجاب انگیز داستان‌سرایی کاپوتی.» - نشریه‌ی بریگیته
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

تصویر جلد کتاب دزدان تابستان

دزدان تابستان


- گریدی آرزو می‌کرد راحتش می‌گذاشتند، دائم همین گیردادن‌ها آن هم درست امروز صبح که کشتی عازم بود. دیگر چه می‌توانست بگوید جز آن‌چه تابه‌حال گفته بود؟ دیگر فقط حقیقت باقی مانده بود و او به هیچ‌وجه نمی‌خواست همه را بیرون بریزد. 

ترومن کاپوتی رمان‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس و بازیگر آمریکایی بود. کتاب دزدان تابستان اولین رمان ترومن کاپوتی است. کاپوتی کتاب دزدان تابستان را در سال 1943 شروع کرد و قبل از این‌که کتاب را کنار بگذارد چندین سال به‌طور متناوب بر روی آن کار کرد. برای بیش از 50 سال تصور می‌شد که کتاب دزدان تابستان گم شده اما در نهایت بین مقاله‌های کاپوتی پیدا شد و در سال 2005 منتشر شد.

معرفی کتاب دزدان تابستان اثر ترومن کاپوتی

رمان دزدان تابستان اثر ترومن کاپوتی یکی از جذاب‌ترین داستان‌های قرن بیستم است. داستان کتاب دزدان تابستان در تابستان گرم سال 1945 در شهر نیویورک رخ می‌دهد. در کتاب دزدان تابستان نویسنده به شخصیت یک دختر نوجوان لوس به نام گریدی می‌پردازد و جریان زندگی او را روایت می‌کند. گریدی پس از این‌که والدینش در یک تابستان برای رفتن به سفر او را تنها می‌گذارند معاشرت‌های عاشقانه‌اش جدی‌تر می‌شود.

شخصیت اصلی کتاب دزدان تابستان را با هالی در کتاب «صبحانه در تیفاتی» مقایسه کرده‌اند. بسیاری معتقدند این دو شخصیت کاپوتی بسیار شبیه هم هستند. هر دو نوشته به صورت شاعرانه‌ای نوشته شده‌اند و شخصیت‌های آن جذاب هستند و هر دوی این شخصیت‌ها به نوعی آزادی خودویرانگری دارند. کتاب دزدان تابستان رمانی کوتاه و کنایه‌آمیز است که کاپوتی هنرمندانه در آن دو لایۀ بالای شهر و پایین شهر جامعۀ نیویورک را به تصویر کشیده است.

خلاصه داستان

شخصیت اصلی کتاب دختری هفده ساله به نام گریدی است. گریدی خانوادۀ بسیار ثروتمندی دارد. تابستانی که والدینش به اروپا سفر می‌کنند در نیویورک داغ و شرجی تنها می‌ماند و تابستانی سرشار از یک آزادی ناشناخته پیش رویش قرار می‌گیرد. گریدی سرانجام فرصت یافته است تا هر آن‌چه را می‌خواسته انجام دهد بی‌آن‌که مدام هشدارهای مادر سختگیرش را بشنود. گریدی ضمن یکی از پرسه‌زدن‌هایش در خیابان‌های منهتن با کلاید آشنا می‌شود و خیلی زود به این پسر دل می‌بازد. 

کلاید یک جوان یهودی اهل بروکلین است که تازه از جنگ برگشته و به عنوان نگهبان کار می‌کند. کلاید دقیقاً شخصیتی متضاد گریدی دارد و به هیچ چیزی اهمیت نمی‌دهد و ارزشی برای قوانین جامعه یا ثروت‌اندوزی قائل نیست. گریدی در این ماه‌های گرم، سرشار از اشتیاقی سیری‌ناپذیر شده است و توانسته وارد دنیایی شود که هیچ چیزش قراردادی نیست و همیشه معمایی باقی است.

دربارهٔ نویسندهٔ کتاب دزدان تابستان

نویسنده کتاب دزدان تابستان

ترومن گارسیا کاپوتی در سال 1924 متولد شد و در سال 1984 درگذشت. وی رمان‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس، نمایش‌نامه‌ نویس و بازیگر آمریکایی بود که بسیاری از داستان‌های کوتاه، رمان‌ها و نمایش‌نامه‌هایش به عنوان آثار کلاسیک ادبی مورد ستایش و تمجید قرار گرفته‌اند. از جمله رمان‌های مشهورش می‌توان به صبحانه در تیفانی (1958) و در کمال خونسردی (1966) اشاره کرد. بیش از 20 فیلم و سریال تلویزیونی از روی آثارش ساخته شده‌اند. کاپوتی در کودکی به دلیل جدایی والدینش، غیبت طولانی مدت مادرش و مهاجرت‌های مختلف دچار مشکلات زیادی شد اما از تمام آن‌ها گذشت. 

در هشت سالگی فهمید که نویسنده است و توانایی‌اش در نوشتن را در دوران کودکی تقویت کرد. نویسندگی را به صورت حرفه‌ای با نوشتن داستان‌ کوتاه شروع کرد. در سال 1943 به نیویورک رفت و در آن‌جا با دنیای تئاتر آشنا شد و توانست به جامعۀ هنری راه یابد. در هجده سالگی دستیار هیئت تحریریۀ نشریۀ نیویورکر شد. در سال 1945 یکی از داستان‌های کوتاهش باعث شکست ادبی این نویسنده شد اما کاپوتی ناامید نشد. کتاب «میریام» وی نظر منتقدان را به خود جلب کرد و او توانست با ناشری قرارداد ببندد. 

از دیگر رما‌ن‌های معروف کاپوتی می‌توان به «بچه‌ها در جشن تولد»، «تابوت‌های دست‌ساز»، «صداهای دیگر، اتاق‌های دیگر» و «موسیقی برای آفتاب‌پرست‌ها» اشاره کرد. کاپوتی کتاب در کمال خونسردی را طی شش سال با کمک دوست صمیمی‌اش و نویسندۀ کتاب «کشتن مرغ مقلد» هارپر لی نوشت. نشر قطره کتاب دزدان تابستان را با ترجمۀ زهره زادسر به چاپ رسانده است. شما می‌توانید کتاب دزدان تابستان را از فروشگاه خرید کتاب آنلاین سی‌بوک تهیه نمایید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی