یگانه ای چندگونه

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
365

علاقه مندان به این کتاب
10

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب یگانه ای چندگونه

انتشارات طرح نو منتشر کرد:
دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی از برجسته ترین فیلسوفان معاصر در سنت حکیمان مسلمان است. استاد دینانی در آخرین اثرش حاصل تجربه ها و تاملات و آخرین اندیشه ورزی هایش را با مخاطب کتاب در میان گذاشته است.
او از خلال مطالعات وسیعش و کتاب های متنابهی که خوانده و تحلیل کرده، در بادی نظر نوشتارهایی به ظاهر چندگونه را در معرض دید خواننده قرار می دهد. اما در نهایت خواننده ی دقیق النظر در می یابد که نوشتارها به یگانه ای ژرف تحویل می گردند.
استاد ارجمند خود درباره ی روش شناسی اش که جستجوی وحدت در کثرت ایده ها و اندیشه هاست چنین می نگارد:((اگر اندیشیدن را به دریا تشبیه کنیم اندیشه ها انواع آن هستند. همان گونه که هیچ موجی از دریا تکرار موج های سابق بر خود نیست، هر اندیشه ای در انسان نیز تکرار اندیشه های قبل از خودش نیست. دریا واحد است ولی امواجی که در سطح آن ظاهر می شوند گوناگون دیده می شوند. اندیشیدن انسان نیز اندیشیدن است ولی با اندیشه هایی که نتیجه آن هستند گوناگون اند. اگر اندیشیدن واحد است و اندیشه های متعدد جلوه های آن هستند می توان گفت جهان نیز واحد است و موجوداتی که در آن تحقق می پذیرند از آثار و نتایج آن به شمار می آیند. کثرت موجودات و گوناگونی آنها به وحدت جهان لطمه نمی زند. تقابل بین واحد و کثیر گونه ای از تقابل است که با همه تقابل های دیگر تفاوت دارد. نوشته ای که در اختیار خوانندگان محترم قرار دارد یگانه ای چندگونه است که در واقع از هدف واحد حکایت می کند. اگر چه بحسب ظاهر مطالب آن متفاوت و گوناگون است.))
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی