یک فیلم یک جهان (12)(هیروشیما عشق من)

(0)

650,000ریال

520,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
409

علاقه مندان به این کتاب
8

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب یک فیلم یک جهان

انتشارات خوب منتشر کرد:
کریستف کارلیه، نویسندۀ معاصر فرانسوی، متولد 1960 و دارای مدرک دکترای ادبیات است و سال هاست که در دانشگاه سوربن تدریس می کند. کارلیه در حوزه اسطوره و حکایت نیز فعالیت دارد و همچنین چندین رمان نوشته و برای معروف ترین شان، قاتلی با سیب سبز (2012)، چند جایزه دریافت کرده است.
این کتاب به بررسی و تحلیل فیلمی می پردازد که یکی از ناب ترین آثار سینمایی جهان به شمار می رود. کریستف کارلیه برای تحلیل هیروشیما عشق من بیشتر به نوشتار توجه می کند و بیش از هر چیز انسجام متن و تصویر را مدنظر دارد. او ضمن بررسی محتوای روایی فیلم و ساختار فیلمنامه، به بستر تاریخی و هنری آن نیز می پردازد. نویسنده در ادامه شرحی بر فعالیت های سینمایی آلن رنه، کارگردان فیلم و شرایط ساخت هیروشیما عشق من ارائه می دهد و پس از بررسی فیلمنامه نگاهی اسطوره شناختی نیز به آن می اندازد.
مجموعه یک فیلم، یک جهان مشتمل برتک نگاری هایی ست درباره فیلم های نامی و اثرگذار تاریخ سینما. در انتخاب این کتاب ها نه فیلم هایی خاص و سلیقه ای مشخص، بلکه اهمیت فیلم و کتاب مدنظر در اولویت است. هر کتابی از مجموعه یک فیلم، یک جهان می کوشد تا فیلم مورد مطالعه اش را به وسعت یک جهان ببیند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی