گروه محکومین

(0)

900,000ریال

810,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
183

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب گروه محکومین

انتشارات جاویدان منتشر کرد:
درباره فرانتس کافکا
فرانتس کافکا (3 ژوئیهٔ 1883 – 3 ژوئن 1924) یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان آلمانی‌زبان در سده 20 میلادی بود. آثار کافکا در زمرهٔ تأثیرگذارترین آثاردر ادبیات غرب به‌شمار می‌آیند. او پیش از مرگ، به دوست نزدیکِ خود «ماکس برود» وصیت کرده بود که تمام آثار او را نخوانده بسوزاند. ماکس از این دستور وصیت‌نامه سرپیچی کرد و بیشتر آثار کافکا را منتشر نمود و دوست خود را به شهرت جهانی رساند. پُرآوازه‌ترین آثار کافکا، رمان های «مسخ» «محاکمه» «امریکا» «قصر» هستند. اصطلاحاً، به فضاهای داستانی که موقعیت‌های پیش‌پاافتاده را به شکلی نامعقول و فراواقع‌گرایانه توصیف میکنند (فضاهایی که در داستان‌های کافکا زیاد پیش می‌آیند) کافکایی میگویند.
درباره صادق هدایت
صادق هدایت (28 بهمن 1281 – 19 فروردین 1330 خورشیدی) از پیشگامان داستان نویسی نوین ایران و روشنفکری برجسته بود. در سال 1305 خورشیدی با اولین گروه دانش آموزان اعزامی به خارج کشور، راهی بلژیک شد و در رشته ریاضی محض مشغول به تحصیل شد. هدایت از وضع تحصیل و رشته اش در بلژیک راضی نبود و سرانجام در اسفند 1305 خورشیدی با تغییر رشته، به فرانسه و دانشگاه پاریس رفت و در این شهر درگیر چند رابطه عشقی و عاطفی شد و در 27 سالگی اقدام به خودکشی در رودخانه مارن نمود، اما به صورت اتفاقی یک قایق او را دید و نجات داد. وی در سال 1309 خورشیدی با انصراف از تحصیل به ایران بازگشت و در قسمت محاسباتی بانک ملی مشغول به کار گردید و در همین سال مجموعه داستان زنده به گور و نمایشنامه پروین دختر ساسان را منتشر نمود. هدایت بین سال های 1310 تا 1314 خورشیدی ده ها داستان کوتاه نوشت و به چاپ رساند تا اینکه در سال 1315 خورشیدی جهت فراگیری زبان پهلوی به هند سفر نمود و در همین کشور کتاب بوف کور را که قبلا در پاریس نوشته بود با اندکی اصلاحات به چاپ رساند و برای دوستان خود به ایران فرستاد. بسیاری از پژوهشگران، رمان بوف کور را درخشان ترین اثر ادبیات داستانی معاصر ایران دانسته اند. رمان بوف کور باعث شهرت جهانی هدایت شد و به زبان های مختلف از جمله فرانسه و انگلیسی ترجمه شد. هدایت پس از یک سال از هند به ایران بازگشت و دوباره در بانک ملی مشغول به کار شد، اما پس از گذشت یک سال استعفا کرد و در وزارت فرهنگ استخدام شد. سرانجام در سال 1329 خورشیدی به پاریس بازگشت و در 19 فروردین 1330 خورشیدی در 48 سالگی در آپارتمانی اجاره ای واقع در خیابان شامپیونه با بازکردن شیر گاز به زندگی خود پایان داد. پیکر او در قطعه 85 آرامگاه پرلاشز در پاریس به خاک سپرده شده است.
درباره کتاب گروه محکومین و پیام کافکا
این کتاب از دو بخش تشکیل شده است. بخش نخست، مقاله ای با عنوان «پیام کافکا» نوشتۀ صادق هدایت است که به بررسی زندگی، اندیشه ها و آثار کافکا میپردازد. بخش دوم، داستانِ «گروه محکومین» نوشتۀ فرانتس کافکا با ترجمه صادق هدایت است: داستانِ محکمه ای که به صورت ماشین خودکارِ اهریمنی درآمده است. افسر، جهانگرد را به تماشای ماشین شکنجه و مرگ که اختراع فرمانده سابق است، دعوت میکند و چگونگی عملکردِ دستگاه را برای او شرح میدهد. دستگاهی که بوسیله خال کوبی کلمات قصارِ فرمانده مرده، بر روی بدنِ محکوم، او را زجرکش میکند. محکومینی که نه وسیله دفاع دارند و نه به جرم خود آگاهند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (1)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • سید مجتبی پژمان
    • 0

    زندگی روی زمین یک جور نفرین الهی ست و‌ فقط مرگ‌ می تواند موجودات را از این قید برهاند.

عیدی