آنچه در کربلا گذشت

(0)
نویسنده:
نشر:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
97

علاقه مندان به این کتاب
3

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب آنچه در کربلا گذشت

انتشارات پر منتشر کرد:
این كتاب، نفس‌المهموم، مقتل كامل و معتبری است از شیخ عباس قمی(ره) مؤلف مفاتیح الجنان كه در انتهای آن قیام مختار ثقفی(علیه‌رحمه) را نیز به همراه دارد و در پنج باب شامل:
باب اول: در مناقب حسین(ع) و ثواب گریستن بر آن حضرت،
باب دوم: وقایع پس از بیعت مردم با یزید بن معاویه،
باب سوم: در وقایع پس از شهادت،
باب چهارم: پس از شهادت حضرت ابی‌عبدالله الحسین(ع)،
باب پنجم: در ذكر فرزندان حسین(ع) و زوجات آن حضرت،
خاتمه: در شرح حال توّابین و خروج مختار
بیان شده است، كه مؤلف كتاب پس از حمد و ستایش پروردگار و درود بر پیغمبر مختار و آل اطهار و ذكر سبب تألیف این كتاب، مدارك و مآخذ خود را كه مطالب این كتاب از آنها منقول است یاد كرده است و گوید:
"این را از كتب معتبره فراهم كردم كه بر آنها اعتماد باید كرد و بدانها استناد باید جست؛ مانند ارشاد تألیف شیخ ابی عبدالله محمد بن محمد بن‌ نعمان معروف به «مفید» كه در سال 413 در بغداد درگذشت. و كتاب مَلْهُوف عَلَی قَتلی الطُّفُوف سیّد رضی‌الدین ابی‌القاسم علی بن موسی بن جعفر بن طاوس متوفّی به بغداد در سال 664 . و كتاب التاریخ لمحمد بن جریر طبری متوفی به بغداد سال 310 و تاریخ كامل مورّخ نسّابه حافظ عزالدین ابی‌الحسن علی بن محمد معروف به «ابن اثیر جزری» متوفی به موصل سال 630 . و مقاتل الطالبین مورّخ ادیب علی بن الحسین اموی معروف به «ابی الفرج اصفهانی» متوفی به بغداد 356. و مروج الذهب و معادن الجوهر از ابی‌الحسن علی بن حسین بن علی مسعودی معاصر با ابی‌الفرج. و تذكرة خواصّ الامّة فی معرفة الائمّة از ابی المظفّر یوسف بن قزواغلی بغدادی معروف به سبط ابن جوزی و متوفی به دمشق سال 654 كه در جبل قاسیون مدفون است. و مطالب السئول فی مناقب آل الرسول لكمال‌الدین محمد بن طلحة شافعی. و الفصول المهمّة فی معرفة الائمّة لنورالدین علی بن محمد مكی معروف به «ابن صبّاغ مالكی» متوفّی به سال 855 . و كشف الغمّة فی معرفة الائمة از بهاءالدین ابی الحسن علی بن عیسی اربلی امامی كه در سال 687 از تألیف آن فراغت یافت. و العقد الفرید لشهاب‌الدین ابی عمرو احمد بن محمد قرطبی اندلسی مالكی معروف به «ابن عبدربه» متوفی در سال 328. و كتاب الاحتجاج علی اهل اللجاج از احمد بن علی بن ابی‌طالب طبرسی از مشایخ ابن شهر آشوب. و كتاب المناقب لرشیدالدین محمد بن علی بن شهرآشوب سروی مازندرانی متوفی به حلب در سال 588 و مدفون در جبل جوشن نزد مقام، معروف به مشهدالسقط، و روضة الواعظین از ابی علی محمد بن حسن بن علی فارسی معروف به فتال نیشابوری از مشایخ ابن شهرآشوب. و مثیرالاحزان لنجم‌الدین جعفر بن محمد حلی معروف به «ابن نما» از مشایخ علامه حلّی ـ رحمهماالله و كامل بهایی فی السّقیفه از عمادالدین حسن بن علی بن محمد طبری، معاصر محقق و علامه و این كتاب را برای بهاءالدین محمد بن شمس‌الدین جوینی معروف به صاحب دیوان تألیف كرد و به سال 765 از تألیف آن فارغ شد. و روضة الصفا فى سیرة الانبیاء و الملوك و الخلفاء از محمد بن خاوندشاه متوفّی به سال 903. و تسلیة المجالس لمحمد بن ابی‌طالب حسینی حائری. و غیر اینها از كتب مقاتل. و از این كتاب اخیر به توسط عاشر بحار نقل می‌كنم.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی