بیداری (خشتی)

(0)
نویسنده:

2,550,000ریال

2,295,000 ریال

  • نویسنده
  • نشر
دفعات مشاهده کتاب
20690

علاقه مندان به این کتاب
63

می‌خواهند کتاب را بخوانند
5

کسانی که پیشنهاد می کنند
20

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
5

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب بیداری

انتشارات مون منتشر کرد:
وقتی توی مغزمون پر از همهمه و شلوغی کارهای روزمره ست، وقتی بار زندگی روی شونه هامون سنگینی می کنه و باعث می شه هزارویک فکر باربط و بی ربط داشته باشیم، وقتی کاسه صبر و طاقتمون لبریز می شه یا حتی وقتی کسی نیست که چهار کلام باهاش درددل کنیم تکلیفمون چیه؟ باید به کجا پناه ببریم؟
نوشتن از اتفاقات روزمره، احساسات، خشم ها، ناراحتی ها،دل خوشی ها، آرزوها و... همیشه راهگشاست. صفحه سفید کاغذ، با آغوش باز، ما و حرف هامون رو می پذیره و اصلا و ابداً قضاوتمون نمی کنه. برای همینه که بی هیچ ترسی می شه نوشت. این روزنگار برای نوشتنه، برای بیرون ریختن چیزهایی که توی مغزمون تلنبار کردیم و برای شکل دادن به عادت های کوچکی که مقدمه تغییرات بزرگ هستن. روز به روز و صفحه به صفحه فرصتی برای خلوت کردن با خودمون پیدا می کنیم، 365 روز، 365 کار کوچک، 365 حس وحال تازه و 365 تمرین برای بیداری.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

    • نوع کالا
    • دسته بندی
    • موضوع اصلی
    • موضوع فرعی
    • نویسنده
    • نشر
    • شابک
    • زبان کتاب
    • قطع کتاب
    • جلد کتاب
    • تعداد صفحه
    • وزن
    • نوبت چاپ
    • سال انتشار
    • فارسی
    • خشتی
    • گالینگور
    • 376 صفحه
    • 400 گرم
    • 14
    • 1402

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

کتاب بیداری آنوشا

عکس کتاب بیداری نوشته آنوشا


من خویشاوند هر انسانی هستم که خنجری در آستین پنهان نمی‌کند. نه ابرو در هم می‌کشد... نه لبخندش ترفند تجاوز به حق نان و سایه‌بان دیگران است. نه ایرانی را به غیرایرانی ترجیح می‌دهم، نه ایرانی را به ایرانی. من یک لرِ بلوچِ کردِ فارسم، یک فارس زبان ترک، یک آفریقایی اروپایی استرالیایی آمریکایی‌ آسیایی‌ام، یک سیاه پوستِ زرد پوستِ سرخ پوستِ سفیدم که نه تنها با خودم و دیگران کمترین مشکلی ندارم بلکه بدون حضور دیگران وحشت مرگ را زیر پوستم احساس می‌کنم. من انسانی هستم میان انسان‌های دیگر بر سیارۀ مقدس زمین، که بدون حضور دیگران معنایی ندارم، ترجیح می‌دهم شعر شیپور باشد نه لالایی.

                                                                                احمد شاملو

زندگی روزمره چه بلایی بر سر ما می‌آورد؟ چطور گذشت زمان می‌تواند ما را فرسوده کند؟ وقتی یک روز شلوغ و سخت تمام می‌شود به کجا پناه می‌برید؟ خانه؟ اتاقتان؟ شاید هم پناهگاه تان یک شخص است. کسی را دارید تا با او صحبت کنید و بار منفی روزانه را رها کنید؟ کتاب بیداری آنوشا، روزنگاری 365 روزه و کتابی خودیاری است که کمکتان می‌کند با تخلیهٔ احساسات روزانه و ترسیم راه اهداف و کارهایتان به موفقیت شخصی دست پیدا کنید. 


چشم‌هاتون رو ببندین. یک دستتون رو بذارین روی شکمتون و دست دیگه رو روی قلبتون. آروم و عمیق نفس بکشید. نقس‌هاتون رو از 10 به عقب بشمارین. وقتی به 1 رسیدین و جریان آروم هوا رو حس کردین که توی شکم و قفسه سینه‌تون چطور راحت بالا و پایین می‌ره، وقت تشکر از خودتون رسیده، وقت عشق دادن و مهربونی با خودتونه.

معرفی کتاب بیداری آنوشا اثر آنوشا نوبخت 

کتاب بیداری آنوشا اثر آنوشا نوبخت کتابی خودیاری است که کمکتان می‌کند کم‌کم دنیای درونتان را تغییر دهید و وقتی دنیای درونتان تغییر کرد، دنیای بیرونتان نیز تحت‌تأثیر آن قرار می‌گیرد. به گفتهٔ کتاب بیداری اثر آنوشا، زندگی نمی‌تواند یک‌شبه تغییر کند. رؤیای تغییر سبک زندگی و رسیدن به اهداف از شنبه هفته بعد، رؤیایی توخالی و خراب است که زندگیمان را تباه می‌کند. آنچه زندگی ما را تغییر می‌دهد و ما را در راه رسیدن به اهدافمان همراهی می‌کند تلاش روزانه خود ماست. پله‌های زندگی از آن دست پله‌هایی نیست که بتوان آن را دوتایکی طی کرد. هیچ آسانسوری وجود ندارد و نمی‌توان از هیچ راه کوتاه‌تری به اهداف رسید. احساس رضایت‌مندی و خشنودی نیز احساسی نیست که به‌وسیله شخصی یا وسیله‌ای یا شغلی به دست بیاید. این دست احساسات درونی هستند و جهان بیرون نمی‌تواند آن را به ما ببخشد. سلامت روان در زندگی ما اهمیت بسیاری دارد. بر خلاف زندگی گذشتگان که سلامت جسمانی آنها به‌واسطه مشکلاتی مانند بیماری‌های واگیردار و کشتنی و جنگ و خونریزی بودند، امروزه از سلامت جسمانی ما مراقبت زیادی می‌شود اما سلامت روانمان در خطرات بسیاری قرار دارد. از این روست که در قرن 21 کتاب‌ها، پادکست‌ها و محصولات جانبی بسیاری دررابطه‌با سلامت روان تولید می‌شوند.

این روزها سلامت روان ما چنان تحت خطر است که اگر روزانه و با استفاده از راهکارها و شیوه‌های مختلف به آن نپردازیم، با مشکلات متعددی روبه‌رو خواهیم شد. مشکلاتی که ممکن است در درازمدت تأثیرات بدی بر روی سیستم ایمنی بدن ما بگذارند و سلامت جسمانی‌مان را نیز تهدید کنند. از مهم‌ترین مؤلفه‌های سلامت روان می‌توان به توانایی لازم برای لذت بردن از زندگی و ایجاد تعادل میان فعالیت و استراحت و میل به تلاش برای رسیدن به اهداف اشاره کرد. سلامت و بهداشت روان بر روی جوانب بسیاری از زندگی ما تأثیر می‌گذارد و موارد مهمی من‌جمله نحوه فکرکردن ما را در بر می‌گیرد و به همین دلیل است که تأثیر به سزایی در جوانب مختلف زندگی ما دارد. استرس یکی از بدترین نتایج اهمیت ندادن به‌سلامت روان است. استرس احساسی ناخوشایند است که در شرایط بحرانی و زمانی که افراد مجبورند تصمیمات سخت و یا فوری بگیرند به آنها دست می‌دهد. استرس از بزرگ‌ترین دشمنان سلامت روان است. اگر کسی نتواند استرسش را کنترل کند به‌راحتی سلامت روانش را از دست می‌دهد. 

یکی از روش‌های سلامت روان خودمراقبتی است. خودمراقبتی هر کار کوچک و بزرگی است که به‌سلامت ما کمک کند. اما لازم نیست حتماً کار بزرگی کنید تا سلامت روانتان تأمین شود. با کارهای کوچک نیز می‌توان به‌سلامت روان رسید. اما لازم است که این کارها روزانه و به طور مکرر انجام شوند تا تأثیر بگذارند زیرا خودمراقبتی شامل مجموعه تصمیماتی است که در جهت سلامت، پیشگیری از خطرات و آسیب‌های اجتماعی و توانایی رفع نیازهای جسمی و روانی گرفته می‌شود و در نهایت افراد را به سمت داشتن زندگی سالم و بهتر هدایت می‌کند. بنابراین باتوجه ‌به این شرایط لازم است با روش‌های گوناگون سلامت روانمان را بهبود ببخشیم و هر روز به آن توجه کنیم زیرا تمام زندگی ما تحت‌تأثیر سلامت روانمان است و نباید فراموش کنیم که اگر خودمان را دوست داریم باید برای سلامت روانمان تلاش کنیم. کتاب بیداری به شما کمک می‌کند سلامت روانتان را بهبود ببخشید و از آن مراقبت کنید همچنین کمکتان می‌کند از استرس روزانه خود بکاهید و بر روی اهدافتان متمرکز شوید و به اهدافتان دست یابید. 

در بخشی از کتاب بیداری اثر آنوشا می‌خوانیم:


کسی که امروز هستیم حاصل عادات روزانه‌ایه که داریم. کارهای که خودآگاه و ناخودآگاه انجام میدیم و واکنش‌هایی که بسته به شخصیت‌مون به اتفاقات و چالش‌ها داریم، واقعیت زندگی ما رو شکل میدن. اگه می‌خواین واقعیتی رو که در برابر چشم‌هاتون شکل می‌گیره تغییر بدین باید شکل واکنش بهش رو تغییر بدین. باری تغییر واکنش باید نگاه و باورتون به زندگی رو دستی بهش بکشین. عادت‌های کوچک روزانه و قدم‌های کوچک رو نباید دست‌کم بگیریم. این عادت‌ها قسمت بزرگی از این «من» رو تشکیل میدن که در پس ظاهر جسمانی‌مون قرار داره.

خلاصه کتاب

همانطور که قبلاً ذکر کردیم کتاب بیداری 365 روزه است. در بالای هر صفحه هفته و روز ذکر شده و شما می‌توانید تاریخ مورد نظرتان را یادداشت کنید و کافی‌ست که روزی یک صفحه از این کتاب را بخوانید و به سؤالات آن جواب دهید. طبق نظر نویسندۀ کتاب بیداری مهم‌ترین رابطۀ ما رابطه با خودمان است و چه چیزی بهتر از این‌که این رابطه را تقویت کنیم؟ در تمامی کتاب‌های خودیاری این نکته یادآوری می‌شود که هرچقدر خودتان را دوست بدارید، همان اندازه نیز به جهان و اطرافیانتان عشق می‌ورزید. نویسنده در کتاب بیداری به شما توصیه می‌کند که حتی اگر شده برای نیم ساعت با خودتان خلوت کنید، موبایل‌تان را کنار بگذارید، تلویزیون را خاموش کنید و توی حیاط یا روی پشت بام دراز بکشید و چشم‌هایتان را ببنید. بعد آرام و عمیق نفس بکشید و از خودتان تشکر کنید و به خودتان عشق بورزید. هر جمله را با سپاسگزاری آغاز کنید:‌ «سپاسگزارم ازت که من رو تا این‌جا آوردی، سپاسگزارم.»

نویسنده در کتاب بیداری به شما توصیه می‌کند تا جملۀ «چرا این اتفاقات برای من می‌افته» را با جملۀ «این اتفاق چه درس/ درس‌هایی به من می‌ده» جایگزین کنید. در واقع طبق نظر نویسنده جملۀ جدید باعث دور شدن احساس منفی شده و دیدگاه شما نسبت به اتفاقات را تغییر می‌دهد. همچنین گفتن چنین جمله‌هایی باعث می‌شود حسرت، سرزنش، گناه و خشم کنار برود و به جای آن رفتار و معرفت را جایگزین خواهید کرد. می‌توانید این جملۀ جایگزین را تغییر دهید و در تمام بخش‌های زندگی‌تان از آن استفاده کنید.

همچنین نویسنده در این کتاب به شما یاد می‌دهد چطور در لحظه حضور داشته باشید و با تمرینی ساده شما را از ذهن و افکارتان جدا می‌کند. نویسنده در بخشی از کتاب بیداری ذکر کرده است: «تغییر فقط «یک عادت» بهتر است و باید از عادت‌های کوچک شروع کنید. وقتی عادتی را تغییر می‌دهید احساس اقتدار می‌کنید، حس می‌کنید توانمند هستید و همین توانمندی به شما انرژی خوبی می‌دهد که دست به تغییرات بزرگ‌تری بزنید.»

ارزش نهادن برای خودتان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت با سوددهی بالاست که تأثیرات آن بر زندگی‌تان شگفت‌انگیز و غیرقابل‌انکار است. با یادآوری اینکه چقدر از خودتان سپاس گذارید و یا اینکه چقدر خودتان را دوست می‌دارید، اینکه چقدر قدرتمند هستید و یا اینکه چقدر تلاش می‌کنید می‌توانید خودتان را بیشتر دوست بدارید. این کتاب در انجام این تمرین و بسیاری تمرین‌های دیگر به شما کمک می‌کند. 

در بخش دیگری از کتاب بیداری آنوشا می‌خوانیم:
«امروز می‌خوایم از جملۀ زیبای کتاب چهار میثاق استفاده کنیم و روزمون رو با این نیت بگذرونیم: «با کلام خود گناه نکنید.» قبل از خواب این سطر رو از حس‌ها و اتفاقاتی که بر شما گذشته پر کنین. تنها موقعی از کلامتون استفاده کنین که می‌خواین عشق، مهربونی، محبت و مهر ایثار کنین. امروز به یاد داشته باشین که هر کلمه و جمله‌ای به زبان می‌آرین. مثل آینه‌ای درون شما رو به دیگران نشون می‌ده.
از کلامتون جز برای صداقت،‌ شرافت و حقیقت استفاده نکنین.
قبل از هر صحبتی امروز این جمله رو با خودتون تکرار کنین «من بر کلام خود آگاهم.»
آیا در تکرار این مانترا موفق بودین؟ آیا امروز تونستین بر کلام خودتون آگاه باشین و با کلام خودتون گناه نکنین؟»

خواندن کتاب بیداری آنوشا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب بیداری آنوشا یک روزنگار خودیاری است که به درد همگان می‌خورد. هرکسی که می‌خواهد به هدفی برسد، خودش را بهبود ببخشد و یا از دردسر احساسات روزانه خلاص شود باید به این کتاب رجوع کند.

درباره نویسنده کتاب بیداری آنوشا

عکس آنوشا نوبخت نویسنده کتاب بیداری نوشته آنوشا

آنوشا نوبخت بازیگر و بلاگر انگیزشی و توسعه فردی اینستاگرام، در شهر شیراز به دنیا آمد و دوران کودکی و نوجوانی خود را در آنجا گذراند. او در هفده‌سالگی به شهر لندن مهاجرت کرد و بعد از آن به حرفه بازیگری پرداخت. به گفته خود آنوشا، او از کودکی به کلاس بازیگری می‌رفته و بعد از آن به دنبال رؤیاهایش تا لندن رفته است و حالا در لس‌آنجلس سکونت دارد. او در کنار کار بازیگری در سریال «on your knees» به حرفه مدلینگ نیز مشغول است و از چهره برندهای چون نایکی، لاو دیزرت و آمازون است. 
آنوشا از سال 2016 به شبکه اجتماعی اینستاگرام پیوست و در آنجا هم‌زمان با به‌اشتراک‌گذاری سبک زندگی خود به حرفه بلاگر انگیزشی نیز روی آورد و در مورد موضوعاتی چون مراقبه و سبک زندگی سالم صحبت می‌کند. پس از آن آنوشا نیاز دید کتابی درباره مراقبه و مراقبت از خود منتشر کند و تمام آموزش‌های خود در اینستاگرام را یک جا جمع کند و به مخاطب عرضه کند. او این کتاب را با نام بیداری منتشر کرد و در کنار آن سایتی به نام خودش راه انداخت و در آنجا به انتشار پادکست‌ها و دیگر محصولات جانبی مرتبط با سبک زندگی و کتاب پرداخت. او در زمان نوشتن این مقاله 318 هزار فالوور در اینستاگرام دارد و هر روز بخشی از سبک زندگی خود را در آنجا به اشتراک می‌گذارد. 

واکنش‌ها به کتاب بیداری آنوشا

کتاب بیداری آنوشا در اینستاگرام طرف‌داران بسیاری دارد. این روزنگار خودیاری را می‌توان هر زمان از سال شروع کرد و چون تمرین‌های آن وابسته به زمان و یا ماه خاصی نیست می‌توانید هر وقتی آن را شروع کنید و نگران اینکه یک روز را جا بیندازید و یا روزی از فرط شلوغی و یا حواس‌پرتی به آن نپردازید نباشید. 

عکس تحلیل و بررسی سی بوک از کتاب بیداری نوشته آنوشا

تحلیل سی‌بوک از کتاب بیداری آنوشا

خوانایی کتاب و روان بودن 
کتاب بیداری آنوشا کتابی ساده است که با زبان محاوره و صمیمانه نوشته شده است. این کتاب متنی بسیار روان و خواندنی دارد. 

مدت زمانی که طول می‌کشد بخوانی 
یک خواننده خوش‌خوان با سرعت مطالعه متوسط 250 کلمه در دقیقه چیزی حدود سه ساعت طول خواهد کشید اما ازآنجایی‌که این کتاب روزنگار است توصیه اکید ما این است که تمرین هر روز را در همان روز انجام دهید و از این کتاب تمرینی در 365 روز یک سال استفاده کنید. 

شرایط تهیه کتاب و مقایسه با نسخه صوتی و الکترونیکی 
این کتاب تنها به‌صورت نسخه کاغذی تولید در دسترس خوانندگان است و باتوجه‌به تمرین محور بودن کتاب، توصیه می‌شود نسخه کاغذی آن را تهیه کنید. 

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (2)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مسعود حسینیان دهکردی
    • پاسخ به نظر

    فاجعه یعنی این کتاب جز پرفروش‌هاس مدت‌ها. افتصاح‌ترین کتاب ممکن. زردترین کتابی که تو عمرم دیدم. حیف اون کاغذهایی که این اراجیف روش چاپ شد 👎

    • تصویر کاربر

      • مژده نجاری
      • پاسخ به نظر

      خودش داره با جلدش میگه من زردم دیگه با چه زبونی بگه اخه

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی