30بوک
کتاب عمومی
روانشناسی
عمومی
ریشه های ناخود آگاه شخصیت

ریشه های ناخود آگاه شخصیت

(0)

1,750,000ریال

1,575,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
518

علاقه مندان به این کتاب
17

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب ریشه های ناخود آگاه شخصیت

انتشارات افکار منتشر کرد:
در سال 1923، کاترین بریگز 48 ساله که در آمریکا معلم کودکان بود، کتاب یونگ را خواند و آن را پاسخی برای چالش فکری اش دید. کاترین، سال ها در این فکر بود که بر اساس تفاوت سرشت بین کودکان، روش آموزش به آنها باید متفاوت و متناسب با شخصیت هر کودک باشد و خود نیز تلاش کرده بود به طبقه بندی کودکان بپردازد. کاترین، کتاب یونگ را به ایزابل بریگز مایرز دختر 26 ساله اش هم معرفی کرد، زیرا ایزابل قصه می نوشت و برای شخصیت پردازی قصه هایش نیاز به الگویی داشت که بتواند تفاوت انتخاب ها و تصمیم های انسان ها را درک کند. آشنایی این مادر و دختر با یونگ و نظریه اش مسیر زندگی این دو را تغییر داد و آنها زندگی شان را صرف این کردند که الگویی منسجم و جامع برای تشخیص تفاوت های استعدادها و توانایی های انسان ها بسازند.
ورود آمریکا به جنگ جهانی دوم در سال 1941 فرصتی فراهم آورد تا الگویی که کاترین و ایزابل ساخته بودند، مورد آزمون قرار گیرد. زیرا با ورود آمریکا به جنگ، بیشتر مردان جوان به جبهه های جنگ اعزام شدند و شرایطی ایجاد شد که زنان به سرعت جایگزین مردان در بخش صنعت شوند.
آزمون ارزیابی شخصیت مایرز بریگز (MBTI) توانست به سنجش و گزینش سریع و بهترین نیروها برای هر کاری کمک کند. هزاران زن آمریکایی بر اساس تیپ سرشتی شخصیتشان در نقش شغلی مناسب گمارده شدند و اثربخشی MBTI در مقیاس وسیع جمعیتی مورد تأیید قرار گرفت. چنین شد که MBTI تبدیل به آزمونی مهم برای غربالگری شخصیتی و وسیله ای مفید برای راهنمایی تحصیلی و شغلی شد و حتی در حوزه هایی بالینی همچون انتخاب همسر و مشاوره ی پیش از ازدواج نیز مورد استفاده قرار گرفت.
از مقدمه ی دکتر محمدرضا سرگلزایی بر ترجمه
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی