منازعه (دموکراتیزسیون و کردها)

(0)

3,285,000ریال

2,956,500 ریال

دفعات مشاهده کتاب
304

علاقه مندان به این کتاب
4

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب منازعه

انتشارات مادیار منتشر کرد:
مساله کرد در خاورمیانه به عنوان یکی از دیرپاترین منازعات جهانی، بخش مهمی از سیاست‌های خاورمیانه را تحت تاثیر خود قرار داده است. این مساله در طول سده گذشته با گذر از ابعاد اتنیکی و هویتی صرف، ابعاد ژئو استراتژیکی و ایدئولوژیک نیز به خود گرفته و از همین رو در بخشی از معادلات جنگ سرد نیز جای گرفته بود. با ورود به سده‌ی جدید و تغییر معادلات جهانی، این مساله همچنان پایایی خود را تداوم بخشیده است. اما با کانونی شدن مفهوم دموکراسی در سیاست‌های جهانی و در ارتباط با مساله‌ی کورد سوالت جدیدی مطرح شده اند؛ آیا دموکراسی می تواند به حل مساله کرد در خاورمیانه منتهی گردد؟
آیا منازعه‌ی اتنیکی و خصوصا مساله‌ی کرد در خاورمیانه، راه را برای دموکراتیزاسیون هموار می‌نماید یا بر عکس، پایایی مساله‌ی کرد و سیاست‌های هویت‌طلبانه به مانعی برای دموکراتیزاسیون تبدیل می شوند؟
کتاب پیش رو با پی‌گیری این دو سوال اصلی، مساله‌ی کرد در خاورمیانه را در ابعاد تاریخی ، ملی و منطقه‌ای مورد بحث قرار می‌دهد؛ در نهایت نویسندگان این کتاب با تمرکز بر رویدادهای سده‌ی بیست و یکم کردستان و کشورهای خاورمیانه، براین باورند که مساله کرد در خاورمیانه، به خلاف نظر بسیاری از دولتمردان، بخشی از راه حل منازعات خاورمیانه به شمار می‌رود. کردها به عنوان بزرگترین گروه اتنیکی در راه دشوار دموکراتیزاسیون در خاورمیانه ، از نقشی بنیادین در ایجاد و ثبات دمکراسی برخوردارند و شکست در این مسیر می تواند راه را برای تمایلات اقتدارگرایانه بگشاید.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی