30بوک
کتاب عمومی
تاریخ
اروپا
آرمانشهر واقع بین ها

آرمانشهر واقع بین ها

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
1981

علاقه مندان به این کتاب
35

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب آرمانشهر واقع بین ها

انتشارات نو منتشر کرد:
پس از اینکه روزمان را صرف کارهایی میکنیم که معمولاً خوشایندمان نیست، چیزهایی را میخریم که الزمشان نداریم. روتخر برخمان به یادمان می آورد که الزم نیست اینگونه باشد. برخمان ایده های آرمانشهری متعددی پیش میکشد و ثابت میکند که آنها امروزه نیز عملی اند. آرمانشهر واقعبین ها از نادر کتابهایی است که به واقع متحیرمان میکند و تصورمان از آینده را زیر و زبر میکند. برخمان در این کتاب ما را به سفری در تاریخ میبرد، سفری رها از مرزبندی های سّنتی چپ و راست. او مدافع عقایدی است که زمانشان فرا رسیده است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

آرمانشهر واقع بین ها 

کتاب آرمانشهر واقع بین ها

امید به زندگی بی‌سابقه، پیشرفت‌های تکنولوژیکی، کمترین درگیری نظامی در تاریخ و سطوح بی‌سابقۀ ثروت در اقتصادهای توسعه‌یافته همه نشان می‌دهند که ما در دوران طلایی بشریت زندگی می‌کنیم. برای روتخر برخمان، مورخ 34 سالۀ هلندی و نویسندۀ کتاب آرمانشهر واقع بین‌ ها، رسیدن ما به سرزمین فراوانی‌ها مهم‌ترین چالش را برای بشریت به همراه دارد. یعنی حرکت به مرحلۀ جدیدی از سرمایه‌داری و ایجاد جامعه‌ای بهتر برای همه. نقطۀ شروع برخمان در کتاب آرمانشهر واقع بین ها، شناخت نقص‌های سیستم موجود است. کتاب آرمانشهر واقع بین ها اولین بار در سال 2014 به صورت کتاب منتشر شد.

 این کتاب ابتدا به صورت مقاله در نسخه‌های مختلف یک مجلۀ هلندی به چاپ رسید و بعد در یک کتاب منتشر شد. کتاب تأثیرگذار برخمان توجۀ تعداد زیادی از خوانندگان و رسانه‌ها را به خود جلب کرد و علاقه‌ای دوباره را به سوی سیاست کار و کاهش فقر و به‌ویژه درآمد پایۀ جهانی برانگیخت. بحث کلی کتاب این است که ما به آرمانشهرها نیاز داریم و ایده‌ها می‌توانند جهان را تغییر دهند. با این‌حال جنبۀ چشمگیر کتاب آرمانشهر واقع بین ها برای واقع‌بین‌ها این است که ایده‌های جالبی در کتاب دربارۀ کاهش فقر، کوتاه‌کردن ساعت کاری، ایجاد انگیزه برای انجام کاری که از نظر اجتماعی مفید است و بازنگری در معنای کار بر اساس درخواست‌های اخلاقی و با استفاده از استدلال‌های اقتصادی مبتنی بر واقعیت و به زبان ساده و قابل فهم مطرح شده است. کتاب آرمانشهر واقع بین ها با عنوان اصلی چگونه می‌توانیم دنیای ایده‌آل بسازیم به سی و دو زبان مختلف ترجمه شده است.

معرفی آرمانشهر واقع بین ها اثر روتخر برخمان

کتاب آرمانشهر واقع بین‌ ها اثر روتخر برخمان با ترجمۀ مزدا موحد پروژه‌ای برای درآمد همگانی در کل جهان، مرزهای باز و یک هفتۀ کاری 15 ساعته است. برخمان در این کتاب پیشنهادهایی را ارائه کرده که ممکن است از نظر برخی رادیکال به نظر برسد. ایده‌هایی مثل جایگزینی تولید ناخالص داخلی به عنوان معیار پیشرفت، ایجاد درآمد پایۀ جهانی، اجرای یک هفتۀ کاری پانزده ساعته و باز کردن مرزها برای شهروندان سراسر دنیا. استدلال نویسنده چنین است که تمام این کارها تأثیر چشمگیری بر کاهش نابرابری خواهد داشت. توسعه‌یافته‌ترین ایده، پیشنهاد درآمد پایۀ جهانی است. برخمان در کتاب آرمانشهر واقع بین ها نشان می‌دهد که شواهد بسیاری وجود دارد که پول دادن به فقرا برای کمک به آن‌ها برای زنده ماندن از بحران و فرار از فقر مؤثر است. 

این امر منجر به افزایش پایدار درآمد می‌شود، به آن‌ها کمک می‌کند تا دارایی‌هایی مانند مسکن و دام تهیه کنند و مسائل بهداشتی مانند سوءتغذیه را به ویژه در بین کودکان کاهش می‌دهد. منتقدان ادعا کردند که پول توزیع شده بدون قید و شرط هدر خواهد رفت اما شواهد این دیدگاه را تأیید نمی‌کنند. برخمان به یک مطالعۀ بزرگ بانک جهانی اشاره می‌کند که خلاف آن را نشان می‌دهد. طبق یک مطالعۀ موردی در‌ آفریقا و آمریکای شمالی، بعد از اجرای این رویکرد، مصرف الکل و تنباکو کاهش چشمگیری داشته است.

خلاصه کتاب

پیشنهاد اصلی برخمان در کتاب آرمانشهر واقع بین ها بیشتر در مورد کاهش فقر بر اساس درآمد پایۀ جهانی یا به قول خودش «دادن پول رایگان به همه» است. برخمان طیف گسترده‌ای از نمونه‌ها را در کتابش ذکر کرده است از جمله آزمایش درآمد پایه در شهر کوچک دافین در کانادا که در دهۀ 1970 اجرا شد. همراه با این نمونه، نمونه‌های جدیدتری از طرح‌های کاهش فقر در یوتا و آمستردام را نیز نشان داده است. این آزمایش‌ها نشان داد که دادن پول رایگان به مردم منجر به کاهش جرم و مشکلات سلامتی و بهبود عملکرد کودکان در مدرسه، سلامت روان، رشد اقتصادی و برابری جنسیتی می‌شود. 

در بخشی از کتاب آرمانشهر واقع بین ها می‌خوانیم:
«امروزه رویای قدیمی و قرون وسطایی آرمانشهر رنگ باخته است. تردیدی نیست که می‌توانیم کمی بیشتر مصرف کنیم، کمی امنیت بیشتری داشته باشیم اما اثرات منفی به شکل آلودگی، چاقی مفرط و برادر بزرگ بیش از پیش سنگینی می‌کند. دیار فراوانی برای خیال‌پرداز قرون وسطایی بهشتی تخیلی بود، به قول هرمن پلی «گریزی از آلام دنیوی» . اما اگر از آن روستایی ایتالیایی سال 1300 می‌خواستیم جهان مدرن ما را توصیف کند، بدون شک اول به یاد کوکین می‌افتاد.»

درباره نویسنده کتاب آرمانشهر واقع بین ها

کتاب آرمانشهر واقع بین ها روتخر

روتخر برخمان در سال 1988 به دنیا آمد. او مورخ و نویسندۀ هلندی است که چهار کتاب در زمینۀ تاریخ، فلسفه و اقتصاد منتشر کرده است. آثار این نویسندۀ هلندی در واشنگتن پست، گاردین و بی‌بی‌سی منتشر شده است. گاردین او را «نابغۀ هلندی ایده‌های جدید» و همایش سخنرانی‌های تدْ او را «برجسته‌ترین متفکر جوان اروپا» نامید. سخنرانی‌هایش در تِد با عنوان «فقر فقدان شخصیت نیست؛ بلکه کمبود پول است» به عنوان ده سخنرانی برتر سال 2017 انتخاب شد. برخمان در سال 2009 مدرک کارشناسی‌اش را در رشتۀ تاریخ دریافت کرد و کارشناسی‌ ارشدش را در سال 2012 در همین رشته و از دانشگاه کالیفرنیا گرفت. از جمله آثار این نویسنده می‌توان به «بشریت» و «تاریخ امیدبخش نوع بشر» اشاره کرد.

امتیازات

کتاب آرمانشهر واقع بین ها از سایت آمازون امتیاز 4.6 از 5 و از شهر گودریدز امتیاز 4.2 از 5 را به دست آورده است.

تحلیل سی بوک از کتاب آرمانشهر واقع بین ها

خوانایی کتاب و روان بودن 
برخمان به زبانی ساده و قابل فهم برای همه اقتصاد جهانی و راه‌های رسیدن به آرمانشهر را توضیح داده است. برخمان خاطر نشان می‌کند که این کتاب یک ابزار کاربردی مفید برای تشویق سیاسی و مقابله با مشکلات فقر و کار اضافه است که به رغم رشد رفاه کلی در 200 سال گذشته به وجود آمده است.

مدت زمانی که طول می کشد بخوانی  
خواننده‌ای با سرعت مطالعۀ 250 کلمه در دقیقه حدوداً 5 ساعت و 36 دقیقه طول می‌کشد تا کتاب آرمانشهر واقع بین ها را به  طور کامل مطالعه نماید.

شرایط تهیه کتاب 
می‌توانید کتاب آرمانشهر واقع بین ها را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی کتاب سیبوک تهیه نمایید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی