شرلی

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
84

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب شرلی

انتشارات روزگار منتشر کرد:
خواهران برونته سه خواهر انگلیسی بودند که کتاب هایشان در دهه های چهل و پنجاه قرن نوزدهم میلادی منتشر شد و آثارشان جزو آثار کلاسیک ادبیات جهان قرار گرفت. آن ها از مفاخر ادبی بریتانیا محسوب می شوند.
در سال 1869 این سه خواهر کتاب شعری با هزینه خود منتشر ساختند. اسامی مستعار «کارر» برای شارلوت، «الیس» برای امیلی و «اکتون» برای آن. برای اولین بار در این کتاب مورد استفاده قرار گرفت. این کتاب موفقیتی بدست نیاورد و پس از آن خواهران رو به نوشتن رمان آوردند.
کتاب های «اگنس گری» توسط آن و «جین ایر» توسط شارلوت در سال 1867 به طبع رسیدند که در این سال جین ایر جزو پرفروشترین آثار به شمار رفت. سپس در سال 1868 امیلی رمان بلندی های بادگیر و آن داستان مستاجر عمارت وایلدفل را منتشر کردند. کتاب ها کمابیش به موفقیت دست یافتند. اما عمر حرفه ای خواهران مانند عمر خودشان بسی کوتاه بود. بعدها شارلوت «شرلی» را در 1869 و «ویلت» را در 1853 منتشر ساخت.
«شرلی» رمانی اجتماعی است به قلم شارلوت برونته. رمانی که بعد از اثر موفق برونته، با نام «جین ایر » منتشر شد .
محبوبیت شخصیت این رمان تا جایی پیش رفت که بعد از انتشار کتاب، افراد بسیاری، نام شرلی را برای نوزادان خود برگزیدند. در این رمان، شرلی کیلدار شخصیتی است که پدرش نامی بسیار غیر معمول برای او برمی گزیند.
نامی که پیش از این، به ندرت بر روی فردی گذاشته می شد و اگر هم چنین می شد، نامی پسرانه به شمار می رفت.
نویسنده در این اثر سعی دارد نقش صنعتی شدن را در اوایل قرن نوزدهم به چالش بکشد و به طور غیر مستقیم بر نقش زنان در جامعه تاکید دارد. در آن زمان، انتشار رمان «شرلی» برای آن ها که «جین ایر » را ستوده بودند، یک ناامیدی محض بود. اما به مرور زمان، و از جمله در قرن بیستم، بسیاری از منتقدان و فعالان حقوق بشر، از مفاهیم مطرح شده در «شرلی» و نگاه نویسنده به نقش زنان در جامعه حمایت کردند و این رمان را در کنار شاهکار شارلوت برونته قرار دارند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی