طنزآوران جهان نمایش (26)

(0)

600,000ریال

540,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
145

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب طنزآوران جهان نمایش

انتشارات گویا منتشر کرد:
شارل کرو
(1888 -1842)
شیمی دان ، فیزیکدان ، مخترع، شاعر، طنزنویس و «ممنولوگ» نویس فرانسوی.
او در میان خانواده ای فرهیخته به دنیا آمد. در دانشگاه پاریس شیمی و فیزیک آموخت. در کنار تدریس علوم، کارشاعری خویش را به خوبی پیش برد و پیشرو نهضتی نوین در شعر فرانسه گشت. در نیمه قرن نوزدهم، کرو، هم در علم و هم در هنرسرآمد همگنان خویش بود.
دفترهای شعر او عبارتند از: شکوہ (1873)، رودخانه (1874)، صندوقچه ای از چوب صندل (1879) و... و در سال 1884 مجموعه تک گویی ها و نمایشنامه های کوتاه خود را - که پیش از آن بازیگران نامدار فرانسوی آن دوران، آنها را اجرا کرده بودند. به چاپ رساند.
ریمون دووس
(2006-1922)
شاعر، طنزپرداز، رمان نویس ، نمایشنامه نویس ، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ، آهنگساز، نوازنده انواع سازهای گوناگون، دلقک و نامدارترین «استند- آپ کمدین» فرانسه در قرن بیستم دووس در خانواده ای فرانسه تبار، اما در بلژیک به دنیا آمد. دوران نوجوانی سختی را گذراند و پس از جنگ جهانی در دوره های حرفه ای تئاتر تحصیل و سپس از سال 1948، گروهی سه نفره تشکیل داد و در کاباره ها؛ نمایش های کوتاه کمدی را به اجرا رساند. از سال 1956، به نگارش و اجرا «تک گویی های کمدی» پرداخت که تا پایان در این عرصه بیش از دیگر عرصه های هنر فعال بود.
دووس به غیر از نمایشنامه و رمان طنز، بیش از 370 «تک گویی کمدی» دارد که در چند مجموعه به چاپ رسیده است.
داریوش مؤدبیان ( -1328)
پژوهشگر، نویسنده، بازیگر، کارگردان، مدرس و مترجم تئاتر، رادیو، تلویزیون و سینما. در نوجوانی کار نمایش در رادیو و تلویزیون را آغاز می‌کند و خیلی زود به تئاتر و صحنه روی می‌آورد. در هیجده سالگی به «گروه تئاتر مردم» (استاد علی نصیریان) می‌پیوندد و تاکنون همچنان وفادارانه کار خود را با این گروه دنبال می کند. تحصیلات دانشگاهی (در دو رشته نمایش و زبان شناسی را ابتدا در ایران و سپس در فرانسه پی می‌گیرد و به اتمام می رساند.
داریوش مؤدبیان دارنده لقب و نشان «شوالیه هنر و ادب» از کشور فرانسه است.
مجموعه طنزآوزان جهان نمایش، حاصل پنج دهه پژوهش و فعالیت وی در عرصه نمایش کمدی است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی