دیر شکوفاشدگان

(0)

2,300,000ریال

2,070,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
791

علاقه مندان به این کتاب
16

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب دیر شکوفاشدگان

انتشارات نیماژ منتشر کرد:
دیرشکوفایی ویژگی پراهمیت و فراگیری است که جامعه‌ی امروز با وسواس‌ دیوانه‌وارش برای زودشکوفایی و دستیابی به موفقیت زودهنگام، یا مطلقاً نادیده‌اش می‌گیرد یا به آن برچسب ناکارایی و ناهنجاری می‌زند. ریچ کارلگارد که خود را یک دیرشکوفا می‌داند، با استناد به زندگی‌نامه‌های متعدد از افراد زودشکوفا و دیرشکوفا به جنبه‌های مهم دیرشکوفایی و مزایای پنهان آن اشاره می‌کند و راهکارهایی برای کنار‌آمدن با این ویژگی ارائه می‌دهد. از نظر نویسنده، دیرشکوفایی ممکن است در هر سنی و هر برهه‌ای از زندگی فرد اتفاق بیفتد و در افراد مختلف دلایل متفاوتی داشته باشد، اما آنچه اهمیت دارد پذیرش گذشته، مواجهه با چالش‌های دیرشکوفایی، بهره‌گیری از ویژگی‌های ارزشمند آن و سپس رفتن به دنبال سرنوشت بدون اهمیت‌دادن به تفکر غالب جامعه است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

دیر شکوفاشدگان

 

کتاب دیر شکوفاشدگان


بخشی از کتاب دیر شکوفاشدگان:
«در اواسط قرن بیستم، شایسته‌سالاری شروع به پیشی گرفتن از اشراف‌سالاری کرد. این روند در نیمۀ دوم قرن بیستم سرعت بیشتری گرفت. امروزه به‌طور گسترده پذیرفته شده که شایستگی و اشرافیت یکسان‌اند. امروزه دیگر اربابان جهان روی حساب‌های سپردۀ خود ننشسته‌اند. در عوض، ثروتی از نوع مدرن‌تر دارند. اغلب اربابان جدید مثل جونا لهرر در شانزده یا هفده سالگی در آزمون‌های ورودی دانشگاه نمرات عالی یا تقریباً عالی گرفته و به دانشگاه برتر راه یافته‌اند. ما در پاسخ به روند جدید شایسته‌سالاری به نمرات امتحانی و رتبه‌بندی دانشگاه وسواس پیدا کرده‌ایم.»

بنا به دلایلی ما این ایده را در سر داریم که باید در مدرسه نمرات عالی بگیریم، با نمرۀ ممتاز فارغ‌التحصیل شویم و تا زمانی که به سن بیست سالگی می‌رسیم شغل رویایی خود را پیدا کرده باشیم. شاید به این دلیل است که ما دائماً داستان افراد موفقی مثل مارک زاکربرگ یا کایلی جنر را می‌شنویم که در سنین جوانی فوق‌العاده ثروتمند و موفق هستند و احساس می‌کنیم ما هم حتماً باید تا 30 سالگی چیزی از خودمان بسازیم! اما ریچ کارلگارد معتقد است هر فردی با سرعت متفاوتی در زندگی رشد می‌کند و این به هیچ‌وجه اشکالی ندارد و حتی طبیعی است که برای یافتن مسیری که می‌خواهید در‌ آن پیش بروید به کمی زمان بیشتر نیاز داشته باشید. کتاب دیر شکوفاشدگان (قدرت صبر در دنیایی که وسواس پیشرفت زودهنگام دارد)، سومین کتاب ریچ کارلگارد روزنامه‌نگار، نویسنده،‌ کارآفرین و سخنران آمریکایی  است که برای اولین بار در سال 2019 منتشر شد. ریچ کارلگارد بر عکس خودتان و دیگران، در این کتاب به افرادی بها داده که به اصطلاح دیر شکوفا می‌شوند.

معرفی کتاب دیر شکوفاشدگان اثر ریچ کارلگارد 

کتاب دیر شکوفا‌شدگان اثر ریچ کارلگارد با ترجمۀ الهام طاهری را نشر نیماژ به چاپ رسانده است. حقیقت این است که بسیاری از ما یا اکثر ما از همان ابتدا نمی‌توانیم راه یا مسیر مشخصی برای خودمان پیدا کنیم. ما باید ابتدا علایق و استعدادهایمان را کشف کنیم. این امر در مورد خود نویسندۀ کتاب نیز صادق بود، او در مدرسه نمرات متوسطی داشت و بیشتر دهۀ بیست سالگی‌اش را به کارهای عجیب و غریب گذراند. او یک دانشجوی متوسط در استنفورد بود که به‌طور تصادفی این شغل را پیدا کرده بود و پس از فارغ‌التحصیلی در رستوران ظرف می‌شست و مدتی هم نگهبان شب بود تا در نهایت سال‌ها بعد توانست انگیزۀ درونی‌اش را پیدا کند و چیزی را یافت که به آن علاقه داشت و در نهایت ناشر فوربز شد. این‌که چرا بسیاری از ما دیرتر از دیگران در زندگی شکوفا می‌شویم توضیح علمی نیز دارد. عملکرد اجرایی مغز تا سن بیست و پنج سالگی به بلوغ نمی‌رسد و حتی برخی دیرتر به این بلوغ مغزی می‌رسند. 

در واقع، توانایی‌های مغز ما در سنین مختلف به اوج خود می‌رسد. ما دوره‌های متعددی از شکوفایی را در زندگی خود تجربه می‌کنیم. علاوه‌ بر این، افرادی که دیر شکوفا می‌شوند به دلیل صرف زمان برای کشف راه خود در زندگی باعث تقویت نقاط قوت پنهانی‌شان مثل کنجکاوی، بینش، شفقت، انعطاف‌پذیری و خِرد می‌شوند که این صفات مورد علاقۀ بسیاری از کارفرمایان است. ریچ کارلگارد بر اساس سال‌ها تحقیق، تجربۀ شخصی، مصاحبه با دانشمندان علوم اعصاب، روانشناسان و افراد بی‌شمار در مراحل مختلف شغلی در کتاب دیر شکوفاشدگان نشان می‌دهد که چگونه و چه زمانی به پتانسیل کامل خود دست پیدا می‌کنیم و چرا امروزه تمرکز زود هنگام بر موفقیت بسیار نادرست و حتی مضر است. کارلگارد در این کتاب اثرات مخربی را که فشار موفقیت زودهنگام بر ذهن یک جوان می‌گذارد توضیح داده و از همه مهم‌تر به خوانندگان این اطمینان را می‌دهد که دیرشکوفایی اصلاً نباید مایۀ خجالت کسی شود بلکه باید از آن تجلیل کرد.

خواندن کتاب دیر شکوفاشدگان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که هنوز هدف خاصی در زندگی ندارید و فکر می‌کنید شاید هیچ‌وقت به موفقیت نرسید و از این بابت خود را سرزنش می‌کنید یا والدینی هستید که بابت آيندۀ نوجوان‌تان نگران هستید و فکر می‌کنید شاید هیچ هدفی در زندگی نداشته باشد و به هیچ چیزی نرسد بهتر است در این افکار تجدید نظر کنید و کتاب دیر شکوفاشدگان را بخوانید.

درباره نویسنده کتاب دیر شکوفاشدگان

کتاب دیرشکوفاشدگان اثر ریچ کلگارد

ریچ کارلگارد روزنامه‌نگار آمریکایی و نویسندۀ پرفروش، کارآفرین و سخنران است. او در سال 1998 ناشر مجلۀ فوربز شد و سه کتاب بسیار پرفروش نوشت. کتاب زندگی 2.0 او در سال 2004 منتشر و یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های کسب‌وکار وال‌ استریت ژورنال شد. کتاب‌ها،‌ مقاله‌ها و سخنرانی‌های کارلگارد اغلب بر مبانی کسب‌وکار، نیاز به نوآوری مداوم و اهمیت ایجاد فرهنگ سازمانی صحیح متمرکز هستند. او در حال حاضر مشاور فعلی دانشکدۀ تجارت و فناوری فوربز است. او در سال 1972 دورۀ دبیرستان را تمام کرد و به کالج ایالتی بیسمارک رفت و در سال 1974 به دانشگاه استنفورد منتقل شد و مدرک کارشناسی ارشدش را در رشتۀ علوم سیاسی از همین دانشگاه گرفت. پس از فارغ‌التحصیلی از استنفورد، دستیار تحریریۀ مجلۀ Runner’s World شد. سپس در اوایل دهۀ 1980 نویسندۀ فنی مؤسسۀ تحقیقات نیروی برق شد. در سال 1985، کارلگارد و آنتونی بی‌.پرکینز باشگاه چرچیل را تأسیس کردند و این باشگاه خیلی سریع به برنامه‌هایی تولیدی اختصاص داده شد. 

اولین سخنران این باشگاه رابرت نویس، مخترع مدار مجتمع یا آی‌سی و بنیانگذار شرکت‌ اینتل بود. سخنرانان دیگر این باشگاه، فرماندار وقت آرکانزاس، رئيس جمهور سابق ایالات متحده بیل کلینتون، مدیر عامل سابق مایکروسافت استیو بالمر و بنیانگذار هافینگتون پست آریانا هافینگتون بودند. باشگاه چرچیل اکنون بیش از 7500 عضو دارد. کارلگارد برای این باشگاه برندۀ جایزۀ ارنست و کارآفرین جوان سال 1997 کالیفرنیای شمالی شد. او در سال 1992 مجلۀ فوربز را به همراه استیو فوربز و جورج گلایدر راه‌اندازی کرد. در سال 1998 کارلگارد ناشر مجلۀ فوربز شد و شروع به نوشتن ستونی با عنوان «قوانین دیجیتال» کرد که بعدها نام آن به «قوانین نوآوری» تغییر کرد. در سال 2004 اولین کتابش با عنوان «زندگی 2.0» منتشر شد. در سال 2013 کار بر روی دومین کتابش را شروع کرد و در آن به این موضوع پرداخت که چگونه شرکت‌ها با ایجاد فرهنگ‌های نوآورانه و تعادل در آنچه او «مثلث موفقیت شرکت» می‌نامید، در کسب‌وکار پیشرفت کرده‌اند. کارلگارد هم اکنون با همسر و دو فرزندش در کالیفرنیای شمالی زندگی می‌کند.

واکنش ها به کتاب دیر شکوفاشدگان

«کاوشی پیشگامانه در مورد این‌که چگونه یافتن راهتان در آینده می‌تواند مزیتی برای موفقیت و خوشبختی طولانی‌مدت باشد. چیزی که یوگی بِرا در یک بازی بیسبال مشاهده کرد و گفت: «تا زمانی که بازی تموم نشده هیچی تموم نمی‌شه» در مورد زندگی نیز صادق است و کتاب دیر شکوفاشدگان گواه نهایی این جمله است.» - فوربز

«پیام اساسی کتاب این است که ما باید «موقع توسعۀ انسانی با زمان مهربان‌تر برخورد کنیم» و این یک پیام قانع‌کننده است.»  - فایننشال تایمز

امتیازات

کتاب دیر شکوفاشدگان از سایت گودریدز امتیاز 4 از 5 و از سایت آمازون امتیاز 4.6 از 5 را به دست آورده است.

تحلیل سی بوک از کتاب دیر شکوفاشدگان

خوانایی کتاب و روان بودن 
ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که در آن بچه‌ها و والدین به موفقیت‌های زودهنگام - از کسب نمرات عالی گرفته تا ورود به دانشگاه‌های معتبر و یافتن شغلی شگفت‌انگیز در شرکت‌هایی مثل گوگل یا فیسبوک - وسواس زیادی دارند. یا حتی دوست دارند استارت‌آپی راه بیندازند که به اندازۀ گوگل، فیسبوک یا اوبر موفق باشد. ما می‌بینیم که کدنویسان نرم‌افزاری قبل از سی سالگی میلیونر یا میلیاردر می‌شوند و اگر یکی از آن‌ها نباشیم حس می‌کنیم که شکست خورده‌ایم! کتاب دیر شکوفاشدگان به شما کمک می‌کند در مقابل سرعت پیشرفت‌تان صبورتر باشید و با تأثیرات مخرب فرهنگ موفقیت زودهنگام و فشار اجتماعی آشنا شوید و این‌که یاد می‌گیرید چگونه وقتی در آینده و هر زمانی به اوج رسیدید به آن افتخار کنید. 

شرایط تهیه کتاب 
می‌توانید برای خرید کتاب دیر شکوفاشدگان با تخفیف ویژه به فروشگاه اینترنتی کتاب 30بوک مراجعه نمایید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی