تفکر سریع و کند (شومیز)

(2)
نویسنده:

3,900,000ریال

3,510,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
2688

علاقه مندان به این کتاب
49

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب تفکر سریع و کند

انتشارات نوین منتشر کرد:
اگر از شما بپرسند به چه فکر می کنید، معمولا به راحتی جواب می دهید.
باور دارید می دانید در ذهنتان چه می گذرد. فکر می کنید ذهنتان از تفکرات آگاهانه ای تشکیل شده است و هر یک از این تفکرات به شکلی منظم به تفکراتی دیگر می انجامد. اما ذهن فقط به این شکل کار نمی کند؛ در واقع، حتى شیوه معمول کارکرد ذهن هم اینگونه نیست. بیشتر برداشت ها و افکار شما بدون اینکه بدانید از کجا آمده اند، به خودآگاهتان راه می یابند.
دنیل کانمن، برنده نوبل اقتصاد، در این کتاب زندگی ذهنی را با بهره گیری از دو شخصیت ساختگی سیستم 1 و سیستم 2 توصیف می کند که به ترتیب مسئول تفکر سریع و تفکر کند هستند.
هدف اصلی او در این کتاب ارائه دیدگاهی از نحوه کارکرد ذهن بر اساس تحولات اخیر در حوزه روانشناسی شناختی و روانشناسی اجتماعی است و تلاش می کند تا شگفتی ها و در عین حال نقایص اندیشه شهودی را درک می کنیم.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب تفکر سریع و کند اثر دنیل کانمن

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب تفکر سریع و کند از سایت گودریدز امتیاز 4.2 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب تفکر سریع و کند از سایت آمازون امتیاز 4.6 از 5 را دریافت کرده است.

جوایزی که کتاب تفکر سریع و کند از آن خود کرده است:

• پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
• برندۀ جایزۀ ارتباطات آکادمی ملی در سال 2012 
• بهترین کتاب غیرداستانی سال 2011 مجلۀ وال‌استریت ژورنال

معرفی کتاب تفکر سریع و کند:

کتاب تفکر سریع و کند، کتابی علمی اثر روانشناس و برندۀ جایزۀ نوبل اقتصاد دنیل کانمن است. این کتاب در سال 2011 منتشر شد و نویسنده در این کتاب ما را با ذهن‌مان بیشتر آشنا می‌کند و دو سیستمی را توضیح می‌دهد که طرز تفکر ما را هدایت می‌کنند. سیستم ۱ به طور خودکار و بسیار سریع عمل می‌کند، تلاش زیادی نمی‌طلبد یا در مواردی بی‌نیاز به هرگونه تلاشی است و هیچ‌گونه حس کنترل ارادی بر آن نداریم. سیستم ۲ توجه را به فعالیت‌های ذهنی پرتلاشی که لازم دارد، نظیر محاسبات پیچیده معطوب می‌کند و بسیار کندتر، بحث‌برانگیزتر و منطقی‌تر است. پس از انتشار بیش از 2 میلیون نسخه از این کتاب به فروش رفت و یکی از ده کتاب برتر سال مجلۀ نیویورک تایمز شد.

واکنش‌های جهانی به کتاب تفکر سریع و کند:

«کتاب تفکر سریع و کند به طرز شگفت‌آوری غنی است: این کتاب شفاف، عمیق و پر از شگفتی‌های فکری است. توضیحات نویسنده در مورد عقل انسانی آن‌قدر چشمگیر است که دیوید بروکس، ستون‌نویس مجلۀ نیویورک تایمز اعلام کرد که آثار کانمن و تورسکی «صدها سال باارزش می‌مانند» و این کتاب نقطۀ محوری مهمی برای تغییر دیدگاه‌مان نسبت به خودمان و انسان‌ها است.» - جیم هولت، نقد کتاب نیویورک تایمز

«کتاب‌های خوب زیادی دربارۀ عقل انسان و غیرعقلانی بودن تفکر ما وجود دارد اما تفکر سریع و کند یک شاهکار است. این کتاب یکی از بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین کتاب‌ها دربارۀ بینش‌های ذهن انسان است که من خواندم.» - ویلیام ایسترلی، فایننشال تایمز

«من بعد از خواندن این کتاب دیگر نظر سابقم را در مورد تفکر ندارم. کتاب تفکر سریع و کند یک دستاورد بزرگ است.» - راجر لوونشتاین، بلومبرگ/ بیزینس ویک

«کتابی عمیق... همان‌طور که کوپر نیک ثابت کرد که زمین مرکز کیهان نیست و داروین انسان‌ها را از جایگاه بیولوژیکی خود برانداخت، آقای کانمن در کتاب تفکر سریع و کند نشان می‌دهد ما آن‌قدر که فکر می‌کنیم عاقل نیستیم!» - مجلۀ اکونومیست

چرا باید کتاب تفکر سریع و کند را بخوانیم؟

معمولاً برچسب‌گذاری اشتباهات دیگران بسیار آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر از تشخیص اشتباهات خودمان است. زیرسؤال بردن آن‌چه باور داریم و می‌خواهیم کاری بسیار سخت‌تر است که در برخی مواقع حتی از حالت عادی سخت‌تر نیز می‌شود. دنیل کانمن معتقد است تمام این اشتباهات و قضاوت‌ها، به تفکر اشتباه و پیش‌بینی‌های ما برمی‌گردد. اما چطور باید دست از پیش‌بینی و قضاوت برداریم و بدین ترتیب بتوانیم تصمیمات درست‌تری برای بهبود وضع زندگی و کار خود بگیریم؟ کتاب تفکر سریع و کند را بخوانید تا بدانید.

جملات درخشانی از کتاب تفکر سریع و کند:

«اصطلاحات سیستم ۱ و سیستم ۲ در روان‌شناسی به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما من پا را فراتر گذاشته و در این کتاب، که در قالب روان‌نمایش‌گری با دو شخصیت ارائه می‌شود، بسیار به این اصطلاحات ارجاع خواهم داد. شما با خواندن کتاب انگار دارید یک داستان روان‌شناسی می‌خوانید که سیستم ۱ و سیستم ۲ شخصیت‌های اصلی آن هستند. وقتی به خودمان می‌اندیشیم، با سیستم ۲ به خود هویت می‌دهیم: خودِ منطقی و آگاهی که باورهایی دارد، دست به انتخاب‌هایی می‌زند و تصمیم می‌گیرد به چه چیزی فکر کند یا چه کاری انجام دهد. هر چقدر هم سیستم ۲ پیش خود فکر کند کنترل تمام اعمال را در اختیار دارد، این سیستم خودکارِ ۱ است که قهرمان اصلی کتاب من می‌شود. من سیستم ۱ را آن برداشت‌ها و احساساتی توصیف می‌کنم که بدون هیچ زحمتی در ذهن پدیدار می‌شوند و منشأ اصلی باورهای صریح و انتخاب‌های آگاهانۀ سیستم ۲ هستند. عملکردهای خودکار سیستم ۱ به طور شگفت‌آوری می‌تواند الگوهای پیچیده‌ای از ایده‌های مختلف بسازد، اما فقط سیستمِ کندتر ۲ است که می‌تواند افکار را در قالب مجموعه‌ای از مراحل منظم بازسازد.»

«همۀ افراد از ظرفیت محدود توجه آگاه‌اند و در رفتارهای اجتماعی‌شان هم این محدودیت‌ها را در نظر می‌گیرند؛ مثلاً وقتی رانندۀ خودرو در جاده‌ای باریک در حال سبقت از کامیون است، بقیۀ سرنشینان به طور کاملاً منطقی صحبت خود را متوقف می‌کنند، آنها می‌دانند پرت کردن حواس راننده درست نیست. همچنین، حدس می‌زنند او موقتاً ناشنوا است و حرف‌های آنها را نمی‌شنود. تمرکز شدید روی یک کار موجب می‌شود افراد به طور مؤثری نسبت به موضوعات دیگر بی‌توجه شوند و حتی به محرک‌هایی که به طور معمول توجهشان را جلب می‌کند، واکنشی نشان ندهند. بهترین مثال از این موضوع را کریستوفر چِبریس و دَنیل سیمونز در کتابی با عنوان گوریل نامرئی ارائه داده‌اند؛ آن‌ها فیلم کوتاهی از بازی دو تیم بسکتبال ساختند. بازیکنان یکی از تیم‌ها پیراهن سفید و بازیکنان تیم دیگر پیراهن سیاه پوشیده بودند. از بینندگان فیلم خواستند با نادیده گرفتن بازیکنان سیاه‌پوش، تعداد پاس‌های تیم سفید را بشمارند. کار دشوار و در عین‌حال جذابی است. در نیمۀ فیلم فردی با تن‌پوش گوریل ظاهر می‌شود، از وسط بازی رد می‌شود، بر سینه‌اش می‌کوبد و از صحنه خارج می‌شود. گوریل 9 ثانیه در این فیلم حضور دارد.»

«وظیفۀ اصلی سیستم ۱ حفظ و به‌روزرسانی مدلی از دنیای شخصی شماست که حالت عادی و معمول را بازنمایی می‌کند. این مدل را تداعی‌هایی می‌سازند که موضوعات مختلف، رویدادها، اعمال و نتایج حاصل از برخی مقررات موجود در محیط پیرامون ما را به طور هم‌زمان یا با وقفه‌ای کوتاه به یکدیگر پیوند می‌دهد. با شکل‌گیری و تقویت این پیوندها، الگوی خاصی از موضوعات مرتبط با هم شکل می‌گیرد که ساختار وقایع زندگی شما را بازنمایی می‌کند. این الگو انتظارات شما در زمان حال و برآوردهایتان از زمان آینده را نیز تعیین می‌کند. ظرفیت غافلگیری یکی دیگر از جنبه‌های اساسی زندگی ذهنی ماست و خودِ پدیدۀ غافلگیری بهترین پدیده‌ای است که نشان می‌دهد ما جهان اطرافمان را چطور درک می‌کنیم و چه انتظاری از آن داریم. دو نوع غافلگیری وجود دارد: برخی انتظارات فعال و آگاهانه هستند و شما می‌دانید منتظر اتفاق خاصی هستید؛ وقتی نزدیک ظهر می‌شود، انتظار دارید فرزندتان از مدرسه بازگردد و صدای زنگ خانه را بشنوید؛ وقتی در باز می‌شود، انتظار دارید صدای آشنایی بشنوید (صدای فرزندتان). اگر رویدادی که آگاهانه انتظارش را می‌کشید رخ ندهد، متعجب و غافلگیر خواهید شد. اما رویدادهای بسیار بیشتری وجود دارد که به طور غیرارادی و ناخودآگاه انتظار وقوع آن‌ها را دارید.»

تحلیلی بر کتاب تفکر سریع و کند‌:

دو سیستم مهم و حیاتی مغز:

طبق نظریهٔ دنیل کانمن در کتابِ تفکر سریع و کند، دو سیستم در ذهن شما هست که رفتار شما را تعیین می‌کند: یکی سیستم خودآگاه و دیگری ناخودآگاه. اما اهمیت این دو سیستم در تفکر ما چیست؟

سیستم ۱:‌ کانمن سیستم ۱ را خودکار و تکانشی می‌داند. این همان سیستمی است که وقتی فردی از لحاظ جسمی معیوب وارد قطار می‌شود شما را وادار می‌کند به‌طور غریزی به سمتش بچرخید و او را نگاه کنید یا همان سیستمی است که وقتی می‌خواستید جلوی تلویزیون کمی چیپس بخورید، وادارتان می‌کند تمام کیسهٔ چیپس را یک‌جا ببلعید! سیستم ۱ از گذشته بر جامانده و برای بقای ما بسیار مهم است. درواقع همین سیستم است که به‌طور ناخودآگاه شما را از جلوی یک ماشین کنار می‌کشد، در چنین مواقعی این سیستم بسیار مفید است، مگر نه!؟

سیستم ۲: این سیستم بسیار آگاه و محتاط است و به شما کمک می‌کند تا بر روی خود کنترل داشته باشید و عمداً توجه شما را به خود جلب می‌کند. این سیستم زمانی به کار می‌افتد که مثلاً به ملاقات یک دوست می‌روید و سعی می‌کنید در میان خیل عظیم جمعیت، دوست‌تان را پیدا کنید. این سیستم به شما کمک می‌کند چهرهٔ دوست‌تان را به‌خاطر بیاورید و او را میان آن جمعیت عظیم تشخیص دهید. سیستم ۲ یکی از جدیدترین قابلیت‌های اضافه‌شده به مغز ما است و تنها چندهزار سال قدمت دارد. این همان سیستمی است که به ما کمک می‌کند در دنیای امروز به موفقیت برسیم چون اولویت‌های ما از صرفاً یافتن غذا و سرپناه به کسب درآمد، حمایت از خانواده و گرفتن تصمیم‌های پیچیده تغییر کرده است.

نکتهٔ مهم کتابِ تفکر سریع و کند این است: واقعیت این است که این دو سیستم به طور کامل و متناوب با همدیگر کار نمی‌کنند و درواقع حتی در کار یکدیگر اختلال ایجاد می‌کنند. این دو سیستم اغلب بر سر این‌که چه کسی مسئول است با هم درگیر می‌شوند و همین تعارض تعیین می‌کند که شما چگونه عمل و رفتار کنید. اما این تعارض چه تأثیری بر ما می‌گذارد؟

کتاب تفکر سریع و کند درک فعلی دنیل کانمن از قضاوت و تصمیم‌گیری است که آن را با کمک  آموس تورسکی بر اساس یافته‌های روان‌شناسی و تحقیقات نوشت. او در این کتاب به دو سیستم در مغز ما می‌پردازد که درگیری‌ آن‌ها بر سر این است که چه کسی مسئول اشتباهات و تصمیمات نادرست ما است. او در این کتاب به شما نشان می‌دهد که کجا می‌توانید و کجا نمی‌توانید به احساس درونی خود اعتماد کنید و چگونه آگاهانه‌تر عمل کنید و تصمیمات بهتری بگیرید.
شما سه درس فراموش نشدنی از کتاب تفکر سریع و کند خواهید آموخت:

۱. دو سیستم هستند که مسئول رفتار شما و تفکر شما هستند که یکی خودآگاه کار می‌کند و دیگری ناخودآگاه.
۲. مغز شما تنبل است و بنابراین شما را از استفادۀ کامل از قدرت هوش بازمی‌دارد.
۳. وقتی در مورد پول تصمیم می‌گیرید، باید احساسات خود را کاملاً کنار بگذارید.

بخشی از فهرست مطالب تفکر سریع و کند

مقدمه
بخش اول: دو سیستم
۱: شخصیت‌های داستان
۲: توجه و تلاش (i)
۳: کنترل‌گر تنبل
۴: ماشین تداعی‌گر (i)
۵: آسودگی شناختی
۶: هنجارها، غافلگیری‌ها و علل
۷: ماشینی برای نتیجه‌گیری‌های عجولانه
۸: چگونه قضاوت می‌کنیم
۹: پاسخ به سؤال ساده‌تر
بخش دوم: میانبرهای ذهنی و سوگیری‌ها
۱۰: قانون اعداد کوچک
۱۱: لنگرها (تکیه‌گاه‌های ذهنی)
۱۲: دسترس‌پذیری (تکیه بر اطلاعات دم‌دست)
۱۳: دسترس‌پذیری، احساسات و خطرات
14: تخصص تام دبلیو
۱۵: لیندا: کمتر، بیشتر است 

اگر از خواندن کتاب تفکر سریع و کند لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

کتاب تفکر سریع و کند دنیل کانمن کاملاً علمی است و تمام این کتاب حاصل تحقیقات چندین و چند سالۀ این روانشناس است. درک این کتاب بسیار ساده است و اگر از خواندن این کتاب لذت بردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم کتاب‌های زیر را نیز بخوانید.

نویز اثر دیگری از دنیل کانمن است که این کتاب را با همکاری الیویه سیبونی نوشته است. دنیل کانمن در این کتاب به مفهوم و سوگیری یا همان نویز پرداخته است. او در این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه و چرا انسان‌ها در تصمیم‌گیری تا این حد مستعد نویز هستند. با مطالعۀ این کتاب و استفاده از تکنیک‌های آن می‌توانید تلاش کنید قضاوت‌های بهتری داشته باشید.

پادشکننده اثر نسیم نیکلاس طالب، نویسنده و تحلیل‌گر ریسک لبنانی- آمریکایی است. او در کتاب پادشکننده به مفهوم جالبی پرداخته که فهم آن نیازمند دقت و اندیشه است. او در کتاب پادشکننده چنین توضیح می‌دهد که هر چیزی که از رویدادهای تصادفی یا شوک‌های خاص بیشتر از اینکه متضرر شود نفع ببرد، پادشکننده است. 

اسب سیاه اثر اگی اگاس و تاد رز متخصص در عصب‌شناسی است. نویسندگان در این کتاب به مطالعۀ داستان زنان و مردانی پرداخته‌اند که هیچ‌کسی امیدی به موفقیت آن‌ها نداشت اما توانستند در زندگی به موفقیتی چشمگیر برسند. این کتاب داستان رسیدن به موفقیت و کامیابی این افراد از مسیری کاملاً متفاوت از آنچه همه به ما می‌‌گویند است.

ـ کتاب حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی اولین کتاب ندرا گلاور تواب روان‌درمانگر و مددکار اجتماعی آمریکایی است. گلاور تواب معتقد است حدومرزها قوانین، انتظارات، نیازها و خواسته‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند در زندگی و روابط خود احساس امنیت و آرامش داشته باشید. تعیین حد و مرز در روابط برای بسیاری در عمل دشوار است. ما چطور می‌توانیم برای روابطمان حدومرز  تعیین کنیم و دیگران را متوجه وجود این حد و مرزها کنیم؟ 

کتاب انعطاف‌پذیری هیجانی اثر سوزان دیوید روان‌شناس و مربی مشهور است که بیش از دو دهه در زمینهٔ احساسات مختلف تحقیق کرده است. او در این کتاب رویکردی انقلابی و مبتنی بر علم را پیش گرفته تا به شما نشان بدهد چطور باید احساسات مختلف خود را بپذیرید و هیجانات خود را کنترل کنید تا در زندگی به موفقیت برسید.

• کتاب کار عمیق اثر کارل نیوپورت استاد علوم کامپیوتر دانشگاه جورج تاون است. او در این کتاب که ترکیبی از انتقاد فرهنگی و توصیه‌های عملی است، به شما یاد می‌دهد که چطور می‌توانید حواس‌پرتی‌ها را کم کنید و به کار عمیق بپردازید. او در این کتاب به تفاوت دو مفهوم کار عمیق و کار سطحی پرداخته و توضیح می‌دهد که کار عمیق چقدر بر روی زندگی‌تان تأثیر می‌گذارد.

دربارۀ دنیل کانمن‌: برندۀ نوبل اقتصاد

تفکر سریع و کند

دنیل کانمن در سال 1934 در تل‌آویو به دنیا آمد. او روانشناس و اقتصاددان آمریکایی است که برای کارش بر روی روانشناسی قضاوت و تصمیم‌گیری و همچنین اقتصاد رفتاری برندۀ جایزۀ نوبل علوم اقتصادی در سال 2002 شد. والدینش در اوایل دهۀ 1920 به فرانسه مهاجرت کردند و او زمانی به دنیا آمد که مادرش برای دیدن اقوام به تل‌آویو رفته بود. او دوران کودکی خود را در پاریس گذراند و همراه با خانواده‌اش در زمان اشغال پاریس به دست آلمان نازی در سال 1940 در پاریس بود. پدرش در اولین جمع‌آوری بزرگ یهودیان فرانسوی دستگیر شد اما پس از شش هفته با کمک کارفرمایش آزاد شد. خانوادۀ او تا پایان جنگ در حال فرار بودند و زنده ماندند و در سال 1948 به بریتانیا نقل‌مکان کردند. کانمن از تجربیات خود در فرانسه تحت اشغال نازی‌ها گفت و توضیح داد تجربیاتش در آن دوران یکی از عواملی بود که وارد حوزۀ روان‌شناسی شد چون متوجه شد همان‌طور که مادرش می‌گوید مردم بی‌نهایت پیچیده و جالب هستند و دوست داشت از طرز تفکر انسان سر دربیاورد.

تحصیلات

کانمن مدرک کارشناسی‌اش را در سال 1954 در رشتۀ روانشناسی و ریاضیات از دانشگاه عبری اورشلیم دریافت کرد و سپس به خدمت سربازی رفت. یکی از وظایف او ارزیابی داوطلبان مدرسۀ افسری و تهیۀ آزمون‌ها بود. او این دوره را یک دورۀ بسیار مهم در زندگی خودش می‌داند. او در سال 1958 برای ادامۀ تحصیل در رشتۀ روان‌شناسی به دانشگاه کالیفرنیا در برکلی رفت. او کار آکادمیک خود را به عنوان مدرس روانشناسی از دانشگاه اورشلیم در سال 1961 شروع کرد. سپس استاد مدعو دانشگاه میشیگان و واحد تحقیقات روانشناسی کاربردی دانشگاه کمبریج بین سال‌های 1965 تا 1969 شد. یافته‌های تجربی او فرض خردمندی انسان را که در نظریۀ اقتصادی مدرن حاکم است به چالش می‌کشید. کانمن با همکاری آموس تورسکی و دیگران، مبنای شناختی برای خطاهای رایج انسانی که از ابتکارها و سوءگیری‌ها ناشی می‌شود مطرح کرد و نظریۀ چشم‌انداز را توسعه داد. در سال 2011 مجلۀ فارن پالیسی او را در فهرست متفکران برتر جهان قرار داد و در همان سال کتاب تفکر سریع و کند که خلاصه‌ای از تحقیقات اوست منتشر و پرفروش‌ترین کتاب سال شد. در سال 2015، مجلۀ اکونومیست او را هفتمین اقتصاددان تأثیرگذار در جهان معرفی کرد. او استاد بازنشستۀ روانشناسی و روابط عمومی دانشگاه روابط عمومی و بین‌المللی دانشگاه پرینستون و شریک یک شرکت مشاورۀ تجاری و بشردوستانه است.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (6)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • فافا اسماعیلی
    • پاسخ به نظر

    تِز کانمن توی کتابِ تفکر سریع و کند اینه که انسان به‌طور سیستماتیک غیرمنطقی برخورد می‌کنه و نه‌تنها موقعیت‌ها رو اشتباه ارزیابی می‌کنه بلکه این کار رو هم بر اساس یک سری الگوهای نسبتاً قابل‌پیش‌بینی انجام می‌ده و علاوه بر اون، بسیاری از الگوهامون رو ریشه در اصل و نسب و رفتارهای نخستی‌ها داره یا در واقع همون اجدادمون.

  • تصویر کاربر

    • میلاد گودرزی
    • پاسخ به نظر

    به‌نظرم این یه کتاب ارزشمنده که هم فردی باید اون رو بخونه. نویسندهٔ کتاب برندهٔ جایزهٔ نوبل اقتصاد شده و در این کتاب از عملکرد واقعی ذهن انسان معمولی صحبت کرده که نشون بده انسان‌ها چطور موقعیت‌هاشون رو ارزیابی می‌کنن و این یافته‌ها رو هم با چندین دهه مطالعه به‌دست‌ آورده و همین کتاب رو خیلی ارزشمند کرده.

  • تصویر کاربر

    • هنگامه مارالی
    • پاسخ به نظر

    این کتاب شاهکاره، کانمن توی این کتاب از پیچیدگی‌های شناخت و تصمیم‌گیری انسان می‌گه و کتابی هستش که به‌شدت دیدگاه شما نسبت به خودتون و عملکرد مغزتون رو به چالش می‌کشه و باعث می‌شه طرز تفکر و انتخاب‌هاتون رو دوباره ارزیابی کنید و البته نسبت بهشون آگاه‌تر هم بشید.

  • 1
  • 2

بریده ای از کتاب (5)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • فافا اسماعیلی
    • 0

    سیستم 2 هم سرعتی طبیعی دارد. حتی وقتی ذهنتان کار خاصی انجام نمی‌دهد، مقداری انرژی ذهنی صرف افکار تصادفی و نظارت بر وقایع پیرامونتان می‌شود، اما فشار آن کم است. مگر این‌که در موقعیتی باشید که به طور غیرمعمول شما را در حالت هوشیاری یا خودآگاهی قرار دهد.

  • تصویر کاربر

    • میلاد گودرزی
    • 0

    یکی از عملکردهای اصلی سیستم 2، نظارت و کنترل بر افکار و اقداماتی است که سیستم 1 «پیشنهاد می‌دهد». سیستم 2 به برخی از این افکار و اعمال اجازه می‌دهد مستقیماً در رفتار بروز کنند، برخی از آن‌ها را سرکوب کرده و برخی دیگر را اصلاح و تعدیل می‌‌کند

  • تصویر کاربر

    • هنگامه مارالی
    • 0

    زمانی که هوشیار هستید و شاید حتی وقتی هم که هوشیار نیستید، محاسبات متعددی در مغز شما در حال انجام است که پاسخ‌های فعلی به برخی از سؤالات مهم ذهنی‌تان را حفظ کرده و آن‌ها را به‌روزرسانی می‌‌کند آیا اتفاق جدیدی در حال انجام است تهدید وجود دارد اوضاع خوب پیش می‌رود

  • 1
  • 2
عیدی