30بوک
کتاب عمومی
فلسفه
عمومی
ادعایی علیه واقعیت

ادعایی علیه واقعیت

(1)

2,250,000ریال

2,025,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
3938

علاقه مندان به این کتاب
66

می‌خواهند کتاب را بخوانند
3

کسانی که پیشنهاد می کنند
5

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب ادعایی علیه واقعیت

انتشارات سایلاو منتشر کرد:
یک مطالعه میان رشته‌ای جذاب در باب ماهیت هستی و واقعیت بین حوزه‌های علوم شناختی، روانشناسی تکاملی، فیزیک کوانتوم، فلسفه و فرگشت.
«آیا تصور می‌کنید می‌دانید که واقعاً چه چیزی در آن بیرون است؟ با تور خیره کننده و بی‌سابقه این کتاب همراه شوید که تمام غرابت و رمزوراز عمیق پنهان در تجربیات و فرضیات ما را روشن می‌کند.» - دیوید ایگلمن
ما انسان‌ها در زندگی روزمره‌ی خود تمایل داریم ادراکات خود از جهان و هستی را بازنمودی از جهان واقعی تصور کنیم. با این حال دونالد هافمن، این استاد برجسته علوم شناختی در نتیجه مطالعات سه دهه گذشته خود در خصوص مغز، ادراک، هوش مصنوعی و تکامل نشان می‌دهد جهانی که ما با ادراکاتمان می‌شناسیم، به هیچ وجه شباهتی به واقعیت ندارد، بلکه در بهترین حالت نوعی شبیه سازی درونی از واقعیت خارجی است؛ توهمی باشکوه که با پنهان کردن حقیقت به نفع ما عمل می‌کند.
از زمانی که هوموساپینس روی زمین قدم گذاشته، انتخاب طبیعی موافق ادراکاتی بوده است که حقیقت را پنهان می‌کنند. این فرایند، حواس ما را به نحوی شکل داده است که زنده بمانیم و تولید مثل کنیم. وقتی خودرویی را می‌بینیم که به سرعت حرکت می‌کند، جلوی آن نمی‌پریم و وقتی کیک روی نان را می‌بینیم، آن را نمی‌خوریم، با این حال، این برداشت‌ها واقعیت عینی نیستند. درست همان طور که ایکون یک فایل روی صفحه دسکتاپ، نمادی سودمند است اما بازنمودی واقعی از شکل یک فایل کامپیوتری نیست، اشیائی که هرروزه می‌بینیم نیز صرفا آیکون‌هایی هستند که به ما کمک می‌کنند راحت و ایمن مسیرمان در این جهان را یافته و در آن مسیر حرکت کنیم.
این کشف پیامدهای بسیاری در زندگی واقعی دارد؛ از بررسی این که چرا طراحان مد لباس‌هایی ابداع می‌کنند که توهم جذاب‌تر بودن شکل بدن را می‌دهند گرفته تا تحقیق درباره اینکه چگونه شرکت‌ها از رنگ برای برانگیختن هیجانات خاص در مصرف کنندگان استفاده می‌کنند و حتی کنار گذاشتن این تصور که فضا-زمان واقعیت عینی است.
در تمام طول عمرمان هدست واقعیت مجازی بر سر داشته‌ایم و از دریچه آن جهان را دیده‌ایم، هافمن در این کتاب به ما در برداشتن این هدست که ساخت خود ماست و نمی‌دانستیم تمام مدت آن را بر سر داشته‌ایم، کمک می‌کند. پس از برداشتن این هدست درمی یابیم که چگونه فریب خطای ادراکی‌مان راخورده ایم…
مغزمان چگونه جادوی آگاهی را خلق می‌کند؟ این گوشت سه پوندی از چه طریقی ذهن آگاه را به وجود می‌آورد؟ ما چه نوع موجوداتی هستیم که باورها، خواسته‌ها، شخصیت‌ها و شاید سرنوشت روح‌هایمان را با چاقوی جراحی می‌توان شکافت؟ چرا آگاهیم؟ آگاهی چیست؟ آیا علوم اعصاب می‌تواند معمای دیرپای آگاهی انسان را رمزگشایی کند؟
نگاهی تازه به اینکه ما واقعا کیستیم؟ دیدگاهی فراتر از ادراکاتی که ما آن‌ها را به عنوان واقعیت می‌پذیریم.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

اگر از خواندن این کتاب لذت بردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم کتاب تو بودن را نیز بخوانید.


...

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • پاسخ به نظر

    مشتاقانه منتظر هستم زحمت بکشید و کتاب را تهیه کنید.یک کتاب کاملا علمی.نه شبه علم

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی