قلب چرخان (دیدآور)

(0)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
91

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب قلب چرخان

انتشارات دوران منتشر کرد:
دونال رایان نویسنده ی خلاق ایرلندی است که در 1976 شهر نینا زاده شد. او تاکنون برنده ی جوایز معتبر بسیاری برای داستان های خود شده و در روزنامه ی گاردین لقب «پادشاه موج نو نویسندگان ایرلند» را به خود اختصاص داده است. از جمله جوایزی که آثار او کسب کرده اند می توان به جایزه ی ادبیات اتحادیه ی اروپا، کتاب اول گاردین، جایزه ی ژان-مونه و چهار جایزه ی کتاب ایرلندی اشاره کرد.
رایان که در سنت غنی ادبیات ایرلند بالیده و پشت اش به تجربیات نویسندگی بزرگانی چون جیمز جویس، ساموئل بکت، جاناتان سوئیفت، و شیموس هنی در آن سرزمین گرم است، توانست با نخستین رمان خود، قلب چرخان، در فهرست نامزدهای جایزه ی من بوکر سال 2013 قرار بگیرد. این کتاب که در ابتدا بارها از سوی ناشران رد شده بود، در یک نظرسنجی سراسری در سال 2016 از سوی جشنواره ی کتاب دوبلین به عنوان کتاب دهه ی ایرلند برگزیده شد.
قلب چرخان روایت گر دغدغه های کوته بینانه اما شاید ناگزیر فرد فرد اعضای یک جامعه ی درگیر در مشکلات اقتصادی است که در نهایت همه را در مرداب خود فرو می بلعد.
نخستین اثر دونال رایان از پیدایش صدایی تازه و اعجاب انگیز در ادبیات داستانی خبر می دهد. می دانید آدم وقتی به سواری گرفتن خو می گیرد و یک باره از آن محروم می شود چه حسی پیدا می کند؟ این دقیقا همان حسی است که مردها هنگام اشک ریختن به پای زن ها تجربه می کنند. آنها فقط از سواری محروم می شوند و بس. عشق یک فرایند فیزیکی است و بقای بشر را تضمین می کند. در عین حال، یک مفهوم انتزاعی هم هست تا مردم بتوانند بر مبنای آن ترانه و کتاب بنویسند و فیلم بسازند. در هر دو حالت چیزی جز یک مفهوم و ساختار نیست.»
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی