فریفته تصادف

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
858

علاقه مندان به این کتاب
19

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب فریفته تصادف

انتشارات میلکان منتشر کرد:
از متن کتاب:
ما هنوز و همچنان به اجدادمان، که در دشت‌ها سرگردان بودند، بسیار نزدیکیم. باورهای ما براساس خرافات بسیاری شکل‌ گرفته، حتی امروز (شاید باید بگویم به‌خصوص امروز). زمانی انسان اولیه‌ای بینی‌اش را خاراند و دید باران گرفت و شیوه‌ای از خاراندن بینی را بادقت ایجاد کرد و توسعه داد که، در هنگام ضرورت، امکان باریدن باران وجود داشته باشد. امروز ما هم، درست مثل او، شکوفایی اقتصادی را به کاهش نرخی که هیئت مدیره‌ی بانک مرکزی تصویب می‌کند نسبت می‌دهیم یا موفقیت اقتصادی یک شرکت را به رئیس جدیدی که «سکان آن را در دست گرفته» منتسب می‌کنیم. کتاب‌فروشی‌ها پر از سرگذشت‌های مردان و زنان موفقی‌ است که توضیحات دقیقی راجع به چگونگی ساختن زندگی فوق‌العاده‌ی خود ارائه می‌کنند (ما اصطلاح «در زمان و مکان مناسب» را به کار می‌بریم تا هر نتیجه‌گیری ضمنیِ دیگری را که از آن برمی‌آید کم‌رنگ کنیم). گروه‌های مختلف به این اشتباه دچار می‌شوند. استادان ادبیات، به تکرار و کاملاً تصادفی، الگویی از کلمات را به معانی عمیقی نسبت می‌دهند و اقتصاددانان باافتخار در داده‌هایی که تصادف محض‌اند «قاعده‌مندی» و «بی‌قاعدگی» کشف می‌کنند.
درباره‎ی کتاب:
تصادف، شانس و احتمال بیش از آنچه تصور می‌کنیم بر زندگی و کار ما تأثیر می‌گذارد. ذهن ما، به‌خاطر تعصبات و سوگیری بقا، خیل شکست‌خوردگان را به فراموشی می‌سپارد و فقط تعداد معدودی را که موفق شده‌اند به یاد دارد و برای موفقیتشان دلایل و الگوهایی را ترسیم می‌کند، درحالی‌که این موفقیت‌ها تا حد زیادی تصادفی‌اند. موفقیت‌های کوچک را می‌توان حاصل مهارت و سختکوشی دانست، اما موفقیت‌های بزرگ معمولاً به‌خاطر تنوع و شانس حاصل می‌شوند.
همه می‌خواهند موفق باشند، اما چه چیزی باعث می‌شود برخی موفق‌تر از بقیه شوند؟ آیا موفقیت واقعاً تحت‌تأثیر مهارت و راهکار است یا چیزی کاملاً ‌پیش‌بینی‌ناپذیر در میان است؟ این کتاب نگرش شما را به کسب‌وکار و زندگی عوض می‌کند. همه‌چیز به شانس مربوط است؛ به بیان دقیق‌تر، به نحوه‌ی درک ما از شانس در تجربیات شخصی و کسب‌وکارمان. این نکته در هیچ‌کجا به‌اندازه‌ی بازارها واضح نیست. معمولاً می‌شنویم که کارآفرینی «بینش» دارد یا معامله‌گری «بااستعداد» است، اما اغلب اوقات عملکرد آن‌ها به‌جای مهارت به شانس مربوط است. اما چون از درک احتمالات ناتوانیم، معتقدیم رویدادها تصادفی نیستند و دلایلی را جفت‌وجور می‌کنیم که درحقیقت وجود ندارند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی