30بوک
کتاب عمومی
روانشناسی
ذهن و روح
از ذهنت بیرون بیا و زندگی کن

از ذهنت بیرون بیا و زندگی کن

(1)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
1742

علاقه مندان به این کتاب
18

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
3

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب از ذهنت بیرون بیا و زندگی کن

انتشارات دانژه منتشر کرد:
با خواندن این اثر ممتاز، درخواهید یافت كه رنج مسئله‌ای كاملاً طبیعی است و انسان باید بیاموزد كه چگونه با آن كنار بیاید. نویسنده این كتاب به خوبی نشان می‌دهد كه دست و پا زدن برای كسی كه در باتلاق به دام افتاده خود مشكل‌آفرین خواهد بود. پرفسور هیز با تسلطی خیره‌كننده، خواننده را به این فكر می‌رساند كه پیمودن مسیر یك زندگی دلخواه و آموختن این‌كه چگونه می‌توانید آرزوهایتان را برآورده كنید كار آسانی نیست، زیرا ذهن شما همانند ذهن تمامی انسان‌ها، دام‌ها و موانعی بر سر راه قرار می‌دهد و این كتاب می‌آموزد كه چگونه خود را از این دام‌ها رها كنید. آیا خروج از ذهن و وارد شدن به زندگی اتفاق خوشایندی نیست؟ خواندن این كتاب به همان اندازه كه برای خوانندگان غیرحرفه‌ای سودمند است، برای روانشناسان، مشاوران و روان‌پزشكان و دیگر متخصصان حوزه سلامت روان نیز می‌تواند سودمند باشد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب از ذهنت بیرون بیا و زندگی کن اثر استیون هیز و اسپنسر اسمیت

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتابِ از ذهنت بیرون بیا و زندگی کن از سایت گودریدز امتیاز 4.1 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتابِ از ذهنت بیرون بیا و زندگی کن از سایت آمازون امتیاز 4.5 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتابِ از ذهنت بیرون بیا و زندگی کن:

کتاب از ذهنت بیرون بیا و زندگی کن اثر استیون هیز روان‌شناس بالینی و اسپنسر اسمیت است. این کتاب در سال 2005 منتشر شد و بر اساس درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد نوشته شده است. نویسندگان در این کتاب شما را قدم به قدم با ذهن‌آگاهی و پذیرش آشنا می‌کنند تا بتوانید بر افسردگی و تغییر دردِ هیجانی غلبه کنید، از افکار منفی و خودقضاوت‌گری رها شوید و تعهد به موضوع‌های مهم زندگی را یاد بگیرید و بر اساس ارزش‌های خود زندگی کنید.

واکنش‌های جهانی به کتابِ از ذهنت بیرون بیا و زندگی کن:

«نویسندگان کتابِ از ذهنت بیرون بیا و زندگی کن، با مهربانی، علم و آگاهی و شوخ‌طبعی، راه‌های تفکر جدیدی در خصوص مسائل روانی، به‌ویژه در زمینهٔ رضایتمندی از زندگی را به خوانندگان خود آموزش می‌دهند. اگر از تمرین‌های روان‌شناختی استاندارد خسته شده‌اید و هنوز از کیفیت زندگی خود ناراضی هستید، این کتاب برایش ما یک موهبت خواهد بود.» - مارتا بک

«کتابِ از ذهنت بیرون بیا و زندگی کن در اصل بر مبنای علم و تئوری روان‌شناسی پیشرو و مطابق با آخرین روش‌های علمی است، روشی ابداعی و سریعاً فراگیر را معرفی می‌کند که می‌تواند قدرت تغییر تجربه‌های زندگی را در شما ایجاد کند؛ چیزی که همهٔ ما به‌شدت به آن نیاز داریم.» -دیوید اچ بارلو

چرا باید کتابِ از ذهنت بیرون بیا و زندگی کن را بخوانیم؟

ترکیب پژوهش‌های پیشرفته و تمرین‌های آزموده و به اثبات‌رسیده، کتاب از ذهنت بیرون بیا و زندگی کن را تبدیل به یکی از شگفت‌انگیزترین و برجسته‌ترین کتاب‌های خودیاری کرده است. با کمک کتابِ از ذهنت بیرون بیا و زندگی با مطالب زیر آشنا می‌‌شوید:

• چرا ماهیت زبان انسان می‌تواند باعث رنج شود؛
• فرار از تله اجتناب؛
• پذیرش تجربهٔ دردناک؛
• تقویت ذهن‌آگاهی برای حضور در لحظهٔ حال؛
• چطور چیزهایی را بیابید که واقعاً برایتان ارزشمند است؛
• و تعهد به داشتن یک زندگی معنادار.

جملات درخشانی از کتابِ از ذهنت بیرون بیا و زندگی کن:

«به احتمال زیاد شما این کتاب را به دلیلی در دست گرفته‌اید: شاید احساسات شما جریحه‌دار شده و نمی‌دانید باید چه کنید. شاید گرفتار افسردگی مزمن و یا اختلال اضطرابی هستید. شاید برای رهایی از درد و رنج به مواد مخدر و الکل پناه برده‌اید. شاید روابط شما با دیگران متزلزل شده و در این فکر هستید که زندگی چه ارزشی دارد. شاید سعی می‌کنید با آشوب درونی خود مقابله کنید و یا شاید یکی از میلیون‌ها نفری هستید که خود را درمانده، دلسرد و بدون آینده، کرخت، یا غرق در غم و ناامیدی احساس می‌کنید. اگر مدتی با این مسائل دست‌وپنجه نرم کرده باشید «چرا»های زیادی در ذهنتان شکل گرفته است: «چرا نمی‌توانم این مسئله را پشت سر بگذارم؟»، «چرا حالم بهتر نمی‌شود؟»، «چرا زندگی این‌قدر سخت می‌گذرد؟»، «چرا درمان‌هایم کارساز نبوده است؟»، «چرا نمی‌توانم یک انسان عادی باشم؟»، «چرا نمی‌توانم خوشحال باشم؟» شاید گرفتار سؤال‌هایی شده‌اید که پاسخ روشنی برای آنها پیدا نمی‌کنید، شاید حس می‌کنید که انگار، زندگی شما را به‌سختی در خود محصور کرده است. آیا بهتر نیست به‌جای تلاش برای پیروز شدن در درگیری‌های ذهنی راهی برای خروج سریع‌تر از این جنگ پیدا کنید؟ این به‌معنای پایان جنگ نیست، بلکه بدین‌معناست که شما دیگری سعی نمی‌کنید در یک منطقهٔ جنگی زندگی کنید. اگر واقعاً این موضوع امکان‌پذیر باشد زندگی شما دچار چه تغییراتی می‌شود؟»

«ذهن بشر چیست؟ چرا ما با پرندگانی که در حال پرواز هستند فرق داریم؟ چرا ما این‌قدر رنج می‌کشیم؟ این دست پرسش‌ها قرن‌هاست که همچون معمایی ذهن بشر را به خود مشغول کرده است. ما فکر می‌کنیم برای این سؤال‌ها پاسخ‌هایی داریم و بر این باوریم که مطالعهٔ این کتاب شما را از این فرایندها آگاه خواهد کرد. همان‌طور که در مقدمه عنوان شد، روش «اکت» یا روش پذیرش و تعهد، بر مبنای نظریهٔ چارچوب رابطه‌ای (RFT) استوار است. پیش‌فرض اساسی نظریهٔ چارچوب رابطه‌ای این است که رفتار انسان به‌شدت از طریق شبکه‌هایی از روابط دوجانبه، به‌نام «چارچوب‌های رابطه‌ای»، هدایت و کنترل می‌شود. این روابط هستهٔ زبان انسان و شناخت او را شکل داده‌اند و به ما اجازه می‌دهند تا بدون نیاز به تجربهٔ مستقیم، یاد بگیریم. مثلاً یک گربه اجاق گاز داغ را دوبار لمس نمی‌کند، اما حداقل نیاز به یک‌بار تجربهٔ مستقیم، یاد بگیریم. مثلاً یک گربه اجاق‌گاز داغ را دوبار لمس نمی‌کند، اما حداقل نیاز به یک‌بار تجربهٔ مستقیم دارد تا از داغ‌بودن آن آگاه شود. کودک انسان نیازی به لمس‌کردن اجاق داغ ندارد تا از آن آگاه شود، بلکه صِرف توضیح کلامی مادر می‌تواند برای او کافی باشد. در دنیای بیرونی و واقعی، این توانایی بشر ابزاری بی‌همتاست، اما در دنیای درونی، این قواعد زبانی می‌توانند زندگی ما را به‌شکلی جدی محدود کنند.»

«شرایطی که در آن به‌سر می‌برید (همچون رویارویی با افسردگی، اضطراب، دردهای جسمی، خاطرات غم‌انگیز، یا هر وضعیت منفی دیگر) شاید شبیه مسابقهٔ طناب‌کشی با یک هیولای بدترکیب به‌نظر برسد. گویی در این مسابقه قادر به پیروزی نیستید. هرچه طناب را بیشتر و سخت‌تر می‌کشید فایده‌ای ندارد و انگار قدرت هیولا بیشتر است. بعضی وقت‌ها احساس می‌کنید گودال ژرف و عمیقی بین شما و هیولا وجود دارد و اگر شکست بخورید، هیولا شما را به درون گودال می‌اندازد و نابود می‌شوید. بنابراین طناب را محکم‌تر می‌کشید و سخت‌تر و سخت‌تر تقلا می‌کنید. به‌دنبال راه‌های متفاوت، بهتر و قدرتمندتری می‌گردید. برای مقاومت بیشتر سعی می‌کنید پاهایتان را روی زمین فشار دهید و یا ماهیچه‌هایتان را قوی‌تر و محکم‌تر کنید و امیدوارید یکی از این راه‌ها کارساز باشد. هرچند که با خود فکر می‌کنید برای پیروزی باید کار کاملاً متفاوتی انجام دهید، اما بعد از این‌همه جدال و تقلا شاید بتوانید کار متفاوتی انجام دهید. شاید بهتر باشد که در این مسابقه برنده نشوید. شاید باید راهی برای رهاکردن طناب پیدا کنید.»

تحلیلی بر کتابِ از ذهنت بیرون بیا و زندگی کن‌:

انسان‌ها رنج می‌کشند و این رنج تنها به معنای احساس کردن درد جسمانی نیست بلکه چیزی بیش از آن است. انسان‌ها با انواع گوناگونی از دردهای روانی مثل افکار و هیجانات سخت و دشوار، خاطرات ناخوشایند، احساسات و امیال ناخواسته درگیر می‌شوند و به‌خاطر ذهن منحصربه‌فردشان نگران و آزرده‌خاطر می‌شوند، پیش‌بینی می‌کنند و گاهی نیز از افکار و پیش‌بینی‌های خود می‌ترسند. شاید متوجه شده‌ باشید که گاهی اوقات با مشکلات پیچیده‌ای در زندگی روبه‌رو می‌شوید که حتی با این‌که می‌دانید آن‌ها را چطور حل و رفع کنید اما باز هم مدیریت آن از کنترل‌تان خارج می‌شود چون ذهن شما می‌خواهد کاری بکند اما برای حل چنین مشکلاتی طراحی نشده است و رنج‌بردن نتیجهٔ این تلاش بیهوده‌‌ٔ ذهن شما خواهد بود. نیازی نیست صبر کنید تا در نبرد با افکار و احساسات درونی‌تان پیروز شوید و آن‌گاه زندگی را شروع کنید. می‌توانید با کمک کتاب از ذهنت بیرون بیا و زندگی کن و استفاده از درمان پذیرش و تعهد زیستن در زمان حال و زندگی‌کردن همراه با گذشته را بیاموزید و با خاطرات، ترس‌ها و غم‌هایتان کنار بیایید.

درمان پذیرش و تعهد چیست؟

کتابِ از ذهنت بیرون بیا و زندگی کن بر اساس درمان پذیرش و تعهد یا همان ACT نوشته شده است. روش پذیرش و تعهد نوعی درمان علمی است که به‌عنوان بخشی از آنچه در درمان‌های رفتاری-شناختی «موج سوم» نامیده می‌شود، شناخته شده است. این روش بر اساس نظریهٔ چارچوب رابطه‌ای استوار است؛ یعنی یک برنامهٔ پژوهشی پایه در مورد چگونگی کارکرد ذهن انسان. این پژوهش آشکار می‌کند که بسیاری از ابزارهای ما برای حل مسئله ممکن است ما را به‌سوی دام‌هایی بکشانند و موجب رنجش‌مان شوند. پژوهش‌ها حکایت از آن دارد که روش «پذیرش و تعهد» به بسیاری از مشکلات روانی رایج کمک می‌کند و الگوی اساسی آن با حمایت‌های علمی قابل توجهی همراه بوده است. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که اکثر روش‌ها و مفاهیمِ روش پذیرش و تعهد، منطقی و مستدل هستند و تضمین می‌کنند که این مفاهیم و روش‌ها مؤثر و کارسازند.

فهرست مطالبِ کتابِ از ذهنت بیرون بیا و زندگی کن:

• مقدمه
• روش پذیرش و تعهد (اکت) چیست و چگونه به شما کمک می‌کند؟
• رنج: یک باتلاق روان‌شناختی
• حضور همیشگی رنج انسان
• ذهن آگاهْ، پذیرش و ارزش‌ها
• ذهن‌‌آگاهْ
• پذیرش
• زندگی براساس تعهد و ارزش‌ها
• فصل اول: رنج انسان
• فصل دوم: چرا زبان باعث رنج می‌شود؟
• فصل سوم: کشش اجتناب
• فصل چهارم: رها کنید
• فصل پنجم: افکار دردسرساز
• فصل ششم: «داشتن یک فکر» در مقابل «باور یک فکر»
• فصل هفتم: اگر من آن کسی که فکر می‌کنم نیستم، پس چه کسی هستم؟
• فصل هشتم: ذهن‌آگاهی
• فصل نهم: تمایل چه‌چیز هست و چه چیز نیست؟
• فصل دهم: تمایل: یاد بگیریم چگونه بپریم
• فصل یازدهم: ارزش‌ها چه هستند؟
• فصل دوازدهم: ارزش‌های خود را انتخاب کنید
• فصل سیزدهم: اقدام متعهدانه

اگر از خواندن کتابِ از ذهنت بیرون بیا و زندگی کن لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتاب راهنمای علمی درمان مبتنی بر پذیرش و پای‌بندی اثر استیون هیز و کریک استروسال است. این رویکرد درمانی برای طیف وسیعی از اختلالات روانی و مسائل و مشکلات بالینی به کار می‌رود و این کتاب یکی از کاربردی‌ترین راهنماهای درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد محسوب می‌شود.

• کتاب سیلی واقعیت اثر دکتر راس هریس روان‌درمانگر و مربی زندگی است. او در این کتاب سعی دارد خواننده را با واقعیت‌های زندگی مانند از دست‌دادن، بیماری، خیانت یا وقایع ناخوشایند روبه‌رو کند و با کمک راهکارها و تمرینات خودآگاهی مختلف به شما نشان می‌دهد چطور در لحظهٔ حال زندگی کنید. 

• کتاب قدرت سکوت اثر سوزان کین نویسنده و مدرس آمریکایی است. او در این کتاب به شما نشان می‌دهد که چطور افراد درون‌گرا دنیا را تکان دادند و تحولاتی اساسی در جامعه به‌وجود آوردند. او توضیح می‌دهد که چطور جامعه قدرت این افراد را دست‌کم گرفته است و چطور این موضوع به ضرر جوامع تمام شده است.

دربارۀ استیون سی. هیز: روان‌شناس بالینی آمریکایی

از ذهنت بيرون بيا و زندگي کن

استیون سی. هیز در سال 1948 به دنیا آمد. او روان‌شناس بالینی آمریکایی و استاد روان‌شناسی بنیاد نوادا در دانشگاه نوادا و همچنین عضو هیئت علمی مقطع دکترای این دانشگاه است. استیون هیز مدرک کارشناسی‌اش را در رشتهٔ روان‌شناسی از دانشگاه لویولا در لس‌آنجلس دریافت کرد و مدرک کارشناسی ارشد و دکترایش را از دانشگاه ویرجینیای غربی در رشتهٔ روان‌شناسی بالینی اخذ کرد. پس از اتمام دورهٔ کارآموزی بالینی زیر نظر دکتر دیوید بارلو، او به دانشکدهٔ روان‌شناسی در دانشگاه کارولینای شمالی پیوست و در سال 1986 استاد گروه روان‌شناسی دانشگاه نوادا شد. استیون هیز بود که اصطلاح تحلیل رفتار بالینی را ابداع کرد وبرای توسعهٔ نظریهٔ چارچوب رابطه‌ای به شهرت رسید. او همچنین یکی از توسعه‌دهندگان درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و درمان مبتنی بر فرآیند است. تاکنون 47 کتاب و 675 مقاله از استیون هیز منتشر شده و کتاب‌هایش به بیش از 20 زبان زندهٔ دنیا ترجمه شده‌اند. از ژانویهٔ سال 2022، گوگل اسکولار نام او را در فهرست 1000 دانش‌پژوه برتر در زمینه‌های تحصیلی قرار داد و همچنین نامش در فهرست 63 دانشمند برتر روان‌شناسی جهان داده‌های سایت ریسرچ قرار گرفت. به گفتهٔ جان کلود ستون‌نویس تایم، استیون هیز یکی از برترین روان‌شناسان جهان است.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مهرناز بهروش
    • پاسخ به نظر

    یکی از بهترین کتاب‌هایی که در زمینه‌ی جلوگیری از افکار منفی و نشخوار ذهنی خوندم همین بوده، دکتر راس هریس هم توی کتاب سیلی واقعیتش به پرفروش‌ بودن این کتاب و حسادتش به این نویسنده اشاره کرده، حتما بخونیدش.

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی