پرنده های دریایی

(0)
نویسنده:

880,000ریال

792,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
77

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب پرنده های دریایی

انتشارات ایهام منتشر کرد:
جان بوجل Can Yucel در 21 اوت 1926 در استانبول دیده به جهان گشود. او در 17 ساله‌گی یعنی در سال 1943 موفق به کسب بورسیه ی تحصیلی خارج از کشور شد. پدرش حسن علی یوجل Hasan Ali Yücel که در آن دوره وزیر وقت آموزش وپرورش بود از ترس اینکه مبادا به فرزندش تهمت بزنند که از نفوذ پدر برای کسب بورسیه بهره مند شده است، مانع از رفتن فرزندش شد!
جان یوجل در فرصت های بعدی این توفیق را به دست آورد که در دانشگاه آنکارا و نیزدر دانشگاه کمبریج انگلستان زبان های لاتین و یونانی را بیاموزد. او در همان حین با مشاغلی مثل ترجمه یا گوینده گی در بخش ترکی رادیو بی.بی.سی مخارج اش را تأمین کرد. خدمت سربازی اش را در کشور کره به پایان برد و در سال 1958 به هنگام بازگشت به ترکیه، در شهرهای بودروم Bodrum و مارماریس Marmaris راهنمای جهانگردها شد.
جان بوجل نخستین کتاب خود را در 24 ساله گی یعنی در سال 1950 منتشر کرد. او در آغاز شاعری تحت تأثیر دو شاعر نامدار ترکیه ناظم حکمت Nazim Hikmet و فاضل حسنی داغلارجاFazul Husna Daglarca بود اما بعدها زبان مستقل خود را یافت و از دهه ی 1960 شاعری با زبان خاص خود شناخته شد.
او در سال های پایانی عمرش به داتچا Data- واقع در استان موغله Mugla - رفت و در همان جا مقیم شد و نوشته های خود را در هفته نامه ی المان Leman و نیز در ماه نامه ی اوکوز Okiz به چاپ سپرد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی