مسافر سنت در هزاره سوم

(0)

750,000ریال

675,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
723

علاقه مندان به این کتاب
4

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب مسافر سنت در هزاره سوم

انتشارات آرما منتشر کرد:
این کتاب مجموعه ای است از یادداشت های روزمره و نوشته های شخصی من است. مهمترین دغدغه من در نوشتن این یادداشت ها ثبت برخی از تجربه های شخصی یک روحانی بوده که ساکن یک کلانشهر است و در تعاملات اجتماعی روزمره قدری از رفتار و گفتار مردم را برای مطالعه و مرور دیگران به یادگار می گذارد. من به عنوان یک عضو از جامعه بزرگ روحانیت در میان مردم حضور دارم. روحانیتی که قرار بود با آغوش پدرانه، مهر و تحملش، پناه مردم و با هدایت معلمانه اش چراغ هدایت زندگی شان باشد. روحانیتی که گاه نتوانسته - به هر دلیل - رسالت و تعهد خود را به درستی ادا کند و همین عامل در کنار برخی عوامل و دلایل دیگر سبب فاصله گرفتن مخاطب عام با این لباس و این شخصیت شده است. در این روزنوشت ها کوشیده ام به اندازه توان و مجال خود و حوصله و تحمل خواننده به این مسأله جدی بپردازم.
(برشی از مقدمه کتاب).
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

مسافر سنت در هزاره سوم 

کتاب مسافر سنت در هزاره سوم


بخشی از کتاب مسافر سنت در هزاره سوم:
«با خودم فکر می‌کنم این مردم به‌خاطر این لباس توقع کمک دارند، تا وقتی این لباس را بر تن دارم همین است! این لباس مقدس را هم که نمی‌خواهم در بیاورم، این لباس رزم من است اما شده‌ام مثل رزمنده‌ای که وسط میدان مانده و سلاح ندارد، نه می‌توانم میدان را ترک کنم و نه می‌توانم بجنگم!»

کتاب مسافر سنت در هزاره سوم از محمد رضا زائری نویسندۀ ایرانی است که در سال 1401 منتشر شد.

معرفی کتاب مسافر سنت در هزاره سوم اثر محمد رضا زائری

کتاب مسافر سنت در هزاره سوم اثر محمد رضا زائری در ژانر علوم اجتماعی و سیاسی نوشته شده است. در این کتاب نویسنده بُرشی از لایه‌های اجتماعی زندگی روحانیون را به تصویر کشیده است. این‌که کتاب از منظر یک روحانی نوشته شده باعث می‌شود تا روزنوشت‌های کتاب متمایز از کتاب‌های معمولی باشد. کتاب مسافر سنت در هزاره سوم با نثر ساده‌ای نوشته شده و شما احساس می‌کنید که نویسنده دارد با شما صحبت می‌کند. این کتاب رویکردی آسیب‌شناسانه و اصلاح‌گرایانه دارد. نویسنده سعی داشته در این کتاب از برخی شکاف‌ها و سوءتفاهم‌های موجود بین روحانیت و نسل امروز بکاهد. در زیر بخشی از کتاب مسافر سنت در هزار سوم را با هم می‌خوانیم:

«شنبه: توی اتوبوس نشسته‌ام، زنی نسبتاً جوان جلو می‌آید و با اسم صدایم می‌زند، بلند می‌شوم و احترام می‌کنم. کاغذی به دستم می‌دهد، از دست خطش معلوم می‌شود همان جا نوشته؛ نمی‌خواهم گناه کنم، گرفتار اجاره و نان شب هستم! مثل برق گرفته‌ها گیج شده‌ام! نمی‌دانم باید چه کار کنم، می‌خواهم اشک بریزم. کاش می‌توانستم کمکی کنم و جوابی بدهم.»

خلاصه داستان

محمدرضا زائری در این کتاب با کمی خیال‌پردازی خاطرات فعال یک روحانی منتقد را شرح داده است. این کتاب یادداشت‌های روزمره و نوشته‌های شخصی نویسنده است. او که خودش روحانی‌ و ساکن یک کلانشهر است در این کتاب گفت‌وگوهایش با مردم عادی در کوچه و خیابان را نوشته است. نوع نگاه و انتظار مردم از یک روحانی هستۀ اصلی این داستان است. نویسنده حتی تکه‌پرانی‌های مردم به خودش را نیز حذف نکرده است.

درباره نویسنده کتاب مسافر سنت در هزاره سوم

کتاب مسافر سنت در هزاره سوم

محمد رضا زائری در سال 1349 به دنیا آمد. او روحانی شیعه و مدرس دانشگاه است. زائری در دهۀ 1370 مسئول خانۀ روزنامه‌نگاران جوان و هفته نامۀ خانه بود. پس از تعطیلی هفتۀ‌نامۀ خانه و باطل شدن مجوزش، زائری مدتی را در زندان گذراند و هم اکنون مدیر مسئول ماهنامۀ خیمه است و ریاست اندیشگاه فرهنگی سازمان اسناد و کتابخانۀ ملی ایران را برعهده دارد. زائری مدرک دکترایش در علوم ادیان را از دانشگاه قدیس یوسف بیروت دریافت کرد و از شاگردان بهرام بیضایی بوده است. همچنین زائری در سال 1388 با سید حسن نصرالله به صورت حضوری مصاحبه کرد و این مصاحبه را در کتاب نصرالله به چاپ رساند. زائری در سال 1393 داور دورۀ هفتم جشنوارۀ جایزه ادبی جلال آل‌احمد بود.

می‌توانید کتاب مسافر سنت در هزاره سوم را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی کتاب سیبوک تهیه نمایید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی