چگونه وجترین یا وگن باشیم

(0)

800,000ریال

720,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
124

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب چگونه وجترین یا وگن باشیم

انتشارات منوچهری منتشر کرد:
کسانی که خود را وگن می نامند برای 3 هدف مهم وگن شده اند:
1 – اخلاقیات
از عمده ترین دلایل وگن شد افراد پرهیز از خوردن گوشت حیوانات می باشد.
2 – سلامتی بدن
مورد دوم برای وگن حفظ سلامتی بدن با پرهیز از خوردن غذاهای چرب و گوشتی و فرآوری شده می باشد و معتقدند این غذاهای ناسالم را اگر از تغذیه خود حذف کنند بدنی سالم تر و شاداب تر خواهند داشت.
3 – حفظ محیط زیست
برخی از گروه های محافظ محیط زیست معتقدند فعالیت های دامداری صنعتی، از بین بردن جنگل ها برای کاشت علوفه مورد نیاز حیوانات و کلا هر فعالیتی که به نحوی به پرورش حیوانات به طور صنعتی می پردازد یکی از مهم ترین عوامل از بین رفتن جنگل ها و محیط زیست می باشد و با گیاهخواری می توان از تخریب محیط زیست جلوگیری کرد.
فرق وگن با وجترین چیست؟
یک مورد بسیار مهم که باید بدانید این است که کسی که خود را در زبان فارسی گیاهخوار می نامد یا به انگلیسی خود را وجترین معرفی می کند یک وگن و یک گیاهخوار مطلق واقعی نیست.
در واقع در ایران برای مردم بد جا افتاده است که اگر یک نفر گوشت قرمز و سفید را کنار بگذارد و فقط ماهی و تخم مرغ و لبنیات بخورد خود را گیاهخوار معرفی می کند.
یک فرد وگن به هیچ وجه محصولاتی مانند انواع گوشت قرمز و سفید و ماهی، انواع لبنیات حیوانی و تخم مرغ و حتی عسل را چه مستقیم مانند کباب کوبیده و کوفته و ماست و نیمرو و چه غیر مستقیم مانند گوشت ریخته شده در خورشت، شیر موجود در بستنی و یا تخم مرغ در سس مایونز و شیرینی ها و … را مصرف نمی کند.
همچنین افراد وگن هیچ گونه محصول حیوانی مانند : انواع چرم ها، خز و پوست های حیوانی، ابریشم و پشم را تا جایی که بتوانند محصول جایگزین گیاهی مانند چرم مصنوعی و پارچه های نخی استفاده کنند نمی پوشند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی