طنزآوران جهان نمایش (27)

(0)

800,000ریال

720,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
115

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب طنزآوران جهان نمایش

انتشارات گویا منتشر کرد:
کلود ریش
کلود ریش ، در هیجدهم فوریه 1929، در شهر استراسبورگ زاده شد و در بیستم ژوئیه 2017 در پاریس از دنیا رفت. بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، نمایشنامه نویس فرانسوی.
در سال 1949 در آزمون "کنسرواتوار هنرهای نمایشی پاریس" با نمره ممتاز پذیرفته می شود و از آنجاست که عملا وارد حرفه تئاتر و نمایش می شود. وی در بیش از چهل و شش نمایش صحنه ای و هشتاد و دو فیلم سینمایی؛ عموما با کارگردانان بزرگ سینمای اروپا بازی نموده است.
نخستین نمایش نامه اش را با عنوان: زواو در سال 1974 نگاشته و بالاپوشی برای زمستان (1979)، دومین اثر اوست. به قول یکی از منتقدان بزرگ تئاتر فرانسه: «کلود ریش ، کمدی نویسی را دیر، اما در هیئت یک استاد آغاز کرد!»
پی یر شنو
پیپر شنو، زاده نوزدهم ماه مه سال 1935، در پاریس. طنزنویس، ترانه سرا و کمدی نویس فرانسوی پس از دانشگاه و تحصیل در رشته ادبیات، در دهه شصت سده پیشین، در چند دوره آموزشی تئاتر شرکت می جوید. مدتی در تلویزیون برای برنامه های ترکیبی مفرح و نمایشی، متون کمدی کوتاه می نویسد. عاقبت در آغاز دهه 1970 دست اندرکار تئاتر می شود. نخستین کمدی او: عافیت باشه! (1976)، در همان سال نگارش، با موفقیت بی نظیر در پاریس به روی صحنه می رود.
دیگر کمدی های او: هتل خیلی خصوصی (1978)؛ آرامگاه خانوادگی (1982)؛ زیبای بی سروپا (2004): پانسیون کامل (2006)؛ رفقا (2016) و....
داریوش مؤدبیان ( -1328)
پژوهشگر، نویسنده، بازیگر، کارگردان، مدرس و مترجم تئاتر، رادیو، تلویزیون و سینما. در نوجوانی کار نمایش در رادیو و تلویزیون را آغاز می‌کند و خیلی زود به تئاتر و صحنه روی می‌آورد. در هیجده سالگی به «گروه تئاتر مردم» (استاد علی نصیریان) می‌پیوندد و تاکنون همچنان وفادارانه کار خود را با این گروه دنبال می کند. تحصیلات دانشگاهی (در دو رشته نمایش و زبان شناسی را ابتدا در ایران و سپس در فرانسه پی می‌گیرد و به اتمام می رساند.
داریوش مؤدبیان دارنده لقب و نشان «شوالیه هنر و ادب» از کشور فرانسه است.
مجموعه طنزآوزان جهان نمایش، حاصل پنج دهه پژوهش و فعالیت وی در عرصه نمایش کمدی است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی