غواص دریا دل

(0)

700,000ریال

630,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
60

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب غواص دریا دل

انتشارات شهید کاظمی منتشر کرد:
نیم‌نگاهی به زندگی شهید محمدعلی معصومیان
محمدعلی در سال 1366 در روستای بیشه‌سر بابل به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در دبستان بهشت‌آیین زادگاهش به پایان رساند و در مدرسۀ راهنمایی روستای آغوزبن ادامه‌تحصیل داد. محمدعلی در این دوران که مصادف با پیروزی انقلاب بود، نتوانست مقطع راهنمایی را به پایان برساند؛ اما بعد‌ها در جبهه تا سوم راهنمایی تحصیل کرد. در همین زمان، مدتی را نیز در حوزۀ علمیه خاتم‌الانبیا‌ی بابل تحصیل کرد.
او پس از شرکت در عملیات قدس1، قدس2 و والفجر8 به عنوان غواص، در عملیات صاحب‌الزمان مجروح شد و بالاخره در عملیات کربلای4 که بار دیگر سمت غواصی را عهده‌دار بود. بعد از رزم سنگین به شهادت رسید. پیکر او پس از یازده سال در گلزار شهدای بیشه‌سر به خاک سپرده شد.
ازجمله آثار نویسنده می‌توان به هفت روز دیگر، تعزیه دریا، خداحافظ دنیا، شهید عزیز و... اشاره کرد.
گزیدۀ متن
محمدعلی شده بود امین نوجوانان و جوانان و خیلی از بزرگ‌ترها. هرکسی با هر مشکلی می‌رفت پیش او، دریغ نمی‌کرد. هرچقدر از دستش برمی‌آمد انجام می‌داد. از همۀ توانایی‌هایش برای رفع مشکلات مردم استفاده می‌کرد.
شده بود چهرۀ هنری. گروه تئاتر تشکیل داد، نمایش‌نامه می‌نوشت. مضمون بیشتر آثارش هم در رابطه با شاه و مبارزه با طاغوت بود. ایستادگی در برابر خان‌های زورگو و بی‌رحم، زحمت و سخت‌کوشی، مردم و آزاری که در دورۀ شاه دیده‌اند و... بازیگر هم بود، نقش مثبت بازی می‌کرد. خوب حس می‌گرفت. اجرایش از همۀ بازیگرها سرتر و بهتر بود!
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی